Transport 2019
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 10

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Chaufførnyt
Fra fotoalbummet...

Ulykke Patientforeningen
Dtl magasinet
Nyeste artikler
GH Truck Training
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
GH Truck Training
Arbejdstilsynet
Amukurs.dk
Job i Transport
Nordsjaellands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Nettog Hobby
"NYTÅRS HILSEN" ER DEN RENE "JAMMER" !
DebatDASP på banen med overdrevet selvforherligelse !

Vi er SÅ dygtige,- men ingen respektere os,- udtaler Martin Aabak !

Vi har sikret,- at transport nu er blevet FOR billig !

MEN,- der er ingen der forstår,- hvor meget vi betyder for branchen !


JO,- - DET FORSTÅR DE FLESTE VEL,- - - EFTERHÅNDEN !

Naturligvis skulle der komme en "hilsen" fra DASP,- og naturligvis skulle det komme,- som en regulært "Skønmaleri",- - præcis som det også gjorde det. På den anden side,- så kan man vel roligt påstå,- at netop dette indlæg fra Martin Aabak,- som man kan læse i dag på "LastbilMagasinet",- har lige præcis det indhold,- man kunne forvente. Derfor kan det også kun opfattes som et "Skønmaleri". HUSK,- at der kræves "login" på "LastbilMagasinet" !

MEN,- der gøres da et stort stykke arbejde,- og det er vel også nødvendigt,- når man skal holde styr på alle de forskellige nationaliteter,- man samarbejder med. MEN igen,- så er det jo noget man selv har valgt,- da man begyndte at skifte flere og flere seriøse Danske vognmænd ud,- med de "billige løsninger". Når man kvartal efter kvartal,- sænker fragtpriserne,- og gør det helt umuligt for Danske vognmænd at påtage sig opgaverne,- så skaffer man sig selv et alibi for,- at anvende udenlandske vognmænd. Og DET er netop sådan,- DASP har ageret i de seneste år. INGEN er vel i tvivl om,- at de mange "billige løsninger" er kommet til Danmark af sig selv ? Der er vel heller ikke mange,- der IKKE forstår effekten af,- at der er SÅ mange udenlandske lastbiler i Danmark ?

Dog har manden jo en pointe,- når han omtaler den håbløse situation omkring mulighederne for at kunne afholde pauser og hvil,- langs med motorvejene i Danmark,- efter indførelsen af den tidsbegrænsede parkering,- på max. 25 timer. Det giver de stakkels speditører store problemer med planlægningen,- når der ikke er pladser nok,- på statens rastepladser,- og det mærker man også som Dansk chauffør. Her skal man sende beklagelserne til regeringen,- som indførte noget man ikke var klar til,- frem for at håndhæve en lov,- som virkelig kunne have givet den ønskede effekt,- ret hurtigt.

På den anden side,- så åbner Martin Aabak vel op for,- at DASP vil gå ind for et "Kædeansvar", -når man nu går ud i offentligheden og udtaler disse linier :
Jeg vil slutteligt rette en stor tak til alle, der har bidraget til vores foreningsarbejde i 2018. Kun ved at stå sammen kan vi sikre, at speditionsbranchen får den plads i samfundet og i beslutningstagernes øjne, som vi fortjener. Lad 2019 være året, hvor forandringer vil blive reelle forbedringer – dette skal vi alle tage et større ansvar for i året, der kommer.

MAN LIGGER SOM MAN SELV HAR REDT !
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.