Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Udskriv og scan med din smartphone:

Event kalender

 « January 2019 » 
Søn Man Tir Ons Tor Fre Lør
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ingen fødselsdage

Ingen Events

GH Truck

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Nye initiativer skal forebygge alvorlige ulykker på transportområdet
Beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen (V) vil sætte gang i en indsats mod arbejdsulykker i på transportorådet. Indsatsen kommer i forlængelse af den foreløbige opgørelse over dødsulykker i 2018, der viser, at der på området for godstransport med lastbil har været syv dødsulykker i løbet af året. Ud over dødsulykkerne har området også mange ulykker set i forhold til antallet af ansatte


· S-tog kan være en mulighed på sporet frem mod flere tog til tiden på Kystbanen
Fire nordsjællandske borgmestre og regionsrådsformanden for Region Hovedstaden fik mandag præsenteret for muligheden for at sætte en screening af muligheden for S-tog til Helsingør i gang


· Regeringen vil undersøge vejen frem for en ny motorvej i Hovedstadsområdet
VLAK-Regeringen vil som led i sit hovedstadsudspil, der blandt andet skal forbedre fremkommeligheden, sætte gang i en forundersøgelse af en ny motorvej i den sydlige Ring 5-korridor fra Køge til Frederikssundsmotorvejen. Samtidig vil VLAK-Regeringen sætte gang i en planlægningsundersøgelse i den nordlige del af Ring 5 med det formål at forbedre beslutningsgrundlaget for eventuelle indsnævringer i korridoren, der er et op til én kilometer bredt og 60 kilometer langt landområde, der er udlagt til et eventuelt byggeri af en ny motorvej vest for Hovedstadsområdet fra Køge i syd og til Helsingør i nord



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Mercedes-Benz lastbiler efter flot 2018: "Vi vil sætte chaufføren i centrum i alt, hvad vi gør"

NyhedI 2018 var der fart på hos Mercedes-Benz lastbiler. Econic fortsatte sin sejrsgang som markedsleder inden for segmentet for renovation, en helt ny Actros er vist frem, og vigtigst af alt har virksomheden i endnu højere grad sat chaufføren i centrum, hvilket også kendetegner fremtiden.

Når man hos Mercedes-Benz lastbiler siger, at man vil sætte chaufføren i centrum, er det ikke bare snak. På produktsiden handler det især om komfort og sikkerhed, som skal give de bedste arbejdsbetingelser for chaufføren bag rattet. Det ses tydeligt i bilerne, hvor Econic som eksempel stråler med et uhørt godt udsyn fra kabinen, hvilket er en enorm fordel, når bilen kører som renovationsbil – især inde i byerne.

”Vi ved fra kunderne, at det kan være en stor stressfaktor at manøvrere lastbiler rundt på gader og stræde omgivet af bløde trafikanter, og her har Econics udsyn meget at skulle have sagt, når valget om ny bil skal træffes. Derfor har vi gjort meget ud at gøre det avancerede sikkerhedsudstyr til dansk standard, og sammen med den høje nyttelast og de gode ind- og udstigningsforhold er det medvirkende til, at Econic igen i 2018 markerede sig som markedsleder for renovationsbiler,” siger Mick Steenbøl, som er salgschef for Mercedes-Benz lastbiler i Danmark.



Ny Actros er bygget til chaufførerne

Chaufførerne er også i centrum i den ny Actros, som blev præsenteret på IAA i Hannover sidste år.

”Vi ser en stigende tendens til, at også chaufførerne foretrækker Mercedes-Benz på baggrund af de avancerede sikkerhedssystemer og kabiner, som mest af alt minder om moderne arbejdspladser med alt fra nyudviklet software, digitale skærme og innovative løsninger. Fx er sidespejlene erstattet af kameravinger, som er tilsluttet indvendige, digitale skærme, der giver chaufføren endnu bedre mulighed for at orientere sig. Det handler altså om langt mere end blot en blød stol og et justerbart rat. Arbejdsbetingelserne er med andre ord helt i top i den ny Actros, som vi glæder os meget til at levere til de første kunder og vise på Transport 2019,” siger Mick Steenbøl.




Mercedes-Benz Uptime holder bilerne kørende på vejene

Der findes naturligvis ingen rettidige nedbrud eller uheld, så for Mercedes-Benz lå det lige for at skabe løsninger, som kan holde bilerne kørende på vejene, hvor de jo hører til.

Derfor lancerede Mercedes-Benz sidste år Mercedes-Benz Uptime, som er et intelligent system, der i realtid diagnosticerer og informerer både værksted og vognmand om lastbilens tekniske tilstand og i mange tilfælde endda kan advare om reparations- og servicebehov på bilen, før de bliver et problem:

”Med Mercedes-Benz Uptime kan vi opdage eventuelle fejl og servicebehov, før de optræder, og dermed proaktivt sørge for, at bilerne ikke skal holde stille og fx vente på, at reservedele kommer hjem. Det betyder, at man som chauffør og vognmand er i de bedste hænder, når det kommer til driften. I gennemsnit kan en vognmand faktisk spare to hele dage på værksted pr. lastbil om året ved brug af systemet, og vi har allerede flere kunder, som har sparet både tid og penge på denne baggrund,” siger Mick Steenbøl.

Mercedes-Benz lastbiler ser frem mod 2019, som tegner til at blive et yderst interessant år med spændende produktlanceringer og initiativer.


Kilde:Mercedes-Benz Danmark

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0,15 sekunder
24,947,452 Unikke besøg