Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Udskriv og scan med din smartphone:

Event kalender

 « January 2019 » 
Søn Man Tir Ons Tor Fre Lør
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ingen fødselsdage

Ingen Events

GH Truck

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Nye initiativer skal forebygge alvorlige ulykker på transportområdet
Beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen (V) vil sætte gang i en indsats mod arbejdsulykker i på transportorådet. Indsatsen kommer i forlængelse af den foreløbige opgørelse over dødsulykker i 2018, der viser, at der på området for godstransport med lastbil har været syv dødsulykker i løbet af året. Ud over dødsulykkerne har området også mange ulykker set i forhold til antallet af ansatte


· S-tog kan være en mulighed på sporet frem mod flere tog til tiden på Kystbanen
Fire nordsjællandske borgmestre og regionsrådsformanden for Region Hovedstaden fik mandag præsenteret for muligheden for at sætte en screening af muligheden for S-tog til Helsingør i gang


· Regeringen vil undersøge vejen frem for en ny motorvej i Hovedstadsområdet
VLAK-Regeringen vil som led i sit hovedstadsudspil, der blandt andet skal forbedre fremkommeligheden, sætte gang i en forundersøgelse af en ny motorvej i den sydlige Ring 5-korridor fra Køge til Frederikssundsmotorvejen. Samtidig vil VLAK-Regeringen sætte gang i en planlægningsundersøgelse i den nordlige del af Ring 5 med det formål at forbedre beslutningsgrundlaget for eventuelle indsnævringer i korridoren, der er et op til én kilometer bredt og 60 kilometer langt landområde, der er udlagt til et eventuelt byggeri af en ny motorvej vest for Hovedstadsområdet fra Køge i syd og til Helsingør i nord



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

ØSTRE LANDSRET HAR LUKKET EN "KATTELEM" !

DebatFaktisk må der nu brede sig en voldsom panik,- hos mange virksomheder i Danmark !

Det handler jo IKKE bare om en "nummerplade",- - -åbenbart !

Der ER skam en gældende lovgivning,- for sådanne forhold !

"Datterselskaber" bliver mindre attraktive i fremtiden !


"SYNDEREN" ØNSKER I K K E,- -AT ANKE DOMMEN !

På baggrund af et indlæg,- på "Transportmiljoe.dk",- vil jeg nu lige "fare i blækhuset",- og skrive dette indlæg :

TÆNK,- at det skulle tage SÅ mange år,- når der faktisk lå en gældende lovgivning i skuffen,- som bare ikke kom frem i lyset,- før nu ? Det må man så mene om,- hvad man vil,- og blot glæde sig over,- at der endelig bliver ryddet op i svineriet. For jeg forventer sandelig,- at man nu går videre til alle de andre Danske virksomheder,- der arbejder efter samme "model" som KIM JOHANSEN,- når der tales om SKAT til Danmark.

Nu skal JEG naturligis ikke bare "svinge øksen",- MEN som JEG læser dommen,- og de præmisser den er afsagt ud fra,- så BURDE det "ligge lige til højrebenet". Når man så genopfrisker det der var fremme,- tilbage i 2009,- da man "skrottede" den såkaldte "Øst-aftale",- bliver man lige mindet om,- at her også er tale om "organisering" eller "overenskomst". Således er der flere forhold der skal "spille sammen",- og måske er her en forklaring på,- mange diffuse "ballader" i branchen.

Følgende blev slået fast,- tilbage i April måned 2009,- i forbindelsen med,- at "Øst-aftalen" ophørte pr. 1. Maj samme år :


Når "Øst-aftalen" ophører 1. maj, bortfalder kravet om, at østarbejdere ansat af dansk arbejdsgiver skal have overenskomstmæssig løn eller hvad der svarer dertil. Det betyder, at der gælder samme regler for østarbejdere som for dansk arbejdskraft. Som udgangspunkt er vikarer omfattet af brugervirksomhedens overenskomst og skal derfor aflønnes ligesom kollegerne i den virksomhed, de arbejder for. Udleje af billige østeuropæiske vikarer kan derfor kun ske til virksomheder, der ikke i forvejen er omfattet af en overenskomst.

MEN,- nu skal vi nok ikke være FOR optimistiske,- FOR tidligt. Vi ved jo at der findes meget kreative virksomheder,- med dyre og dygtige Advokater,- som nok skal stritte imod,- og forsøge at krybe "udenom". Det bliver nok ikke nemt,- men jeg vil næste garantere,- at det bliver prøvet. Dog blegner mulighederne nok i lyset af,- at KIM JOHANSEN har valgt IKKE at anke dommen,- og har det med erkendt forholdet,- som værende korrekt pådømt. Vi kan lige kigge på den korte,- og meget enkle beskrivelse af de forhold,- der førte til dommen :

Reglerne om beskatning af udlændinge, der lejes af danske firmaer, siger, at hvis de udenlandske ansatte udfører arbejde, som er en integreret del af en dansk virksomheds drift, så skal der betales dansk skat.

Lur mig,- om der ikke bliver en voldsom debat om,- hvornår der er tale om "der lejes af Danske firmaer",- og ,- hvornår der er tale om "en integreret del af virksomhedens drift". Personligt vil jeg påstå,- at alle oopgaver der udføres for en virksomhed,- MÅ være en "integreret del af virksomhedens drift",- - -ihvertfald når vi taler om godstransport. Faktisk BURDE dette have en væsentlig indflydelse på brugen af "datterselskaber",- OG gøre de såkaldt "Postkassefirmaer" sårbare overfor et stormløb af format.

Da der her angiveligt er tale om EU-lovgivning,- (hvilket jeg endnu ikke har fået dokumenteret),- burde denne dom,- give voldsom travlhed hos de berørte myndigheder. Samtidig bliver det spændende at høre om reaktionen på denne dom,- - -fra ITD. Har man ikke læst om dommen,- kan dette gøres HER : Link

SKAL VI SIGE "1-0",- ELLER ER DER TALE OM "1-1" ?

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0,13 sekunder
24,946,552 Unikke besøg