Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Udskriv og scan med din smartphone:

Event kalender

 « January 2019 » 
Søn Man Tir Ons Tor Fre Lør
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ingen fødselsdage

Ingen Events

GH Truck

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Nye initiativer skal forebygge alvorlige ulykker på transportområdet
Beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen (V) vil sætte gang i en indsats mod arbejdsulykker i på transportorådet. Indsatsen kommer i forlængelse af den foreløbige opgørelse over dødsulykker i 2018, der viser, at der på området for godstransport med lastbil har været syv dødsulykker i løbet af året. Ud over dødsulykkerne har området også mange ulykker set i forhold til antallet af ansatte


· S-tog kan være en mulighed på sporet frem mod flere tog til tiden på Kystbanen
Fire nordsjællandske borgmestre og regionsrådsformanden for Region Hovedstaden fik mandag præsenteret for muligheden for at sætte en screening af muligheden for S-tog til Helsingør i gang


· Regeringen vil undersøge vejen frem for en ny motorvej i Hovedstadsområdet
VLAK-Regeringen vil som led i sit hovedstadsudspil, der blandt andet skal forbedre fremkommeligheden, sætte gang i en forundersøgelse af en ny motorvej i den sydlige Ring 5-korridor fra Køge til Frederikssundsmotorvejen. Samtidig vil VLAK-Regeringen sætte gang i en planlægningsundersøgelse i den nordlige del af Ring 5 med det formål at forbedre beslutningsgrundlaget for eventuelle indsnævringer i korridoren, der er et op til én kilometer bredt og 60 kilometer langt landområde, der er udlagt til et eventuelt byggeri af en ny motorvej vest for Hovedstadsområdet fra Køge i syd og til Helsingør i nord



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

"EKSAMENSTID" FOR NOGLE AFGØRENDE "BEGREBER" !

DebatKIM JOHANSEN tabte også "ankesagen",- og et nyt "problem" ser dagens lys !

Præmisserne for dommen,- omhandler ikke ét eneste ord om nummerplader !

Derfor skal der nu træffes en beslutning om,- "fortolkning" og "forståelse" !

ALT vil nu handle om,- to begreber,- samt "betydningen" af disse !


HVAD ER NU " REN JURA",- -OG HVAD ER SUND LOGIK ?

Slaveholder "KURT BEIER" kan ånde lettet op nu ! Der skal nok blive lidt ro om sagen mod denne virksomhed,- efter at KIM JOHANSEN også tabte sagen fra 2017,- der blev anket,- og nu har udløst en endelig dom,- som efter det oplyste,- IKKE bliver anket. Dette vil så ikke betyde,- at sagen mod "KURT BEIER" glemmes,- for den for bare et "pusterum" i nogle dage. Derimod har den dom KIM JOHANSEN angiveligt "sluger",- en kraftig øjenåbner,- der fortæller at et par begreber nok skal præcisres,- og gøres tydelige for ALLE.

Vi må nok holde fast i,- at et såkaldt "datterselskab" fortsat må anses for at være em "Juridisk selvstændig virksomhed",- i et vist omfang. MEN der er samtidig også tale om,-sådan et "datterselskab" jo ER en del af en "koncern". Spørgsmålet er derfor om,- hvornår man anvender den ene "fortolkning",- og ,-hvornår man anvender den anden ? Dette bør der IKKE være "frit valg" omkring,- hvis ret skal være ret.

Som det fremgår af dommens præmisser,- så var det afgørende at "reglerne om beskatning af udlændinge,-der udlejes til danske arbejdsgivere",- havde afgørende betydning i de fremlagte sagsakter. Desuden blev der også lagt vægt på begrebet "en integreret del af virksomhedens kerneydelser eller drift",- eller "er udskilt til en selvstændig udenlandsk virksomhed" ! Her vil mange nok komme i tvivl,- og med god grund. MEN, -her er jo tale om godstransport,- og burde således IKKE være genstand for samme grad af tvivl,- som ved andre erhverv. Transportopgaver er jo afhængig af både lastbiler og chauffører.

Da det ligeledes er almindelig "god latin",- at en transportvirksomheds "kerneydelser" og "drift",- netop omhandler godstransport,- vil det være umuligt at finde andre plausible forklaringer på,- at en chauffør der anvendes til disse formål,- indgår som en væsentlig faktor,- i netop dette,- og derfor må anses for at være "en integreret del" at dette forhold. MEN,- så er der det meget store spørgsmål om,- HVORNÅR man kan anvende begrebet,- at være "at være udlejet til en Dansk virksomhed" ?

Dog burde der ikke være tvivl om,- at når der anvendes "transportenheder" fra et "datterselskab",- til opgaver der administrere af et "moderselskab",- så kan der ikke være tale om et "internt" forhold i en "koncern". Dette syntes der at være flere årsager til,- og ikke mindst det forhold,- at "omsætningen" for opgaven,- går direkte til "datterselskabet",- MEN,- at der samtidig er tale om en tjenesteydelse på vegne af "moderselskabet",- og således en væsentlig del af "moderselskabets" daglige "drift".

Herefter må det være konklusionen,- at de mange "indlejede" udenlandske lastbiler,- der dagligt udføre transportopgaver for Danske virksomheder,- på Dansk jord,- føres af chauffører,- der efter denne dom,- SKAL betale SKAT i Danmark,- for kørsel i Danmark. Dette har intet at gøre med lastbilens Nationalitet,- og ej heller chaufførens Nationalitet. Derimod har denne sag intet at gøre med,- chauførernes aflønninger,- men udelukkende om SKAT
.

HVEM KAN "SLIPPE UDENOM",- - EFTER DENNE DOM ?

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0,17 sekunder
24,947,402 Unikke besøg