Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Udskriv og scan med din smartphone:

Event kalender

 « January 2019 » 
Søn Man Tir Ons Tor Fre Lør
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ingen fødselsdage

Ingen Events

GH Truck

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Nye initiativer skal forebygge alvorlige ulykker på transportområdet
Beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen (V) vil sætte gang i en indsats mod arbejdsulykker i på transportorådet. Indsatsen kommer i forlængelse af den foreløbige opgørelse over dødsulykker i 2018, der viser, at der på området for godstransport med lastbil har været syv dødsulykker i løbet af året. Ud over dødsulykkerne har området også mange ulykker set i forhold til antallet af ansatte


· S-tog kan være en mulighed på sporet frem mod flere tog til tiden på Kystbanen
Fire nordsjællandske borgmestre og regionsrådsformanden for Region Hovedstaden fik mandag præsenteret for muligheden for at sætte en screening af muligheden for S-tog til Helsingør i gang


· Regeringen vil undersøge vejen frem for en ny motorvej i Hovedstadsområdet
VLAK-Regeringen vil som led i sit hovedstadsudspil, der blandt andet skal forbedre fremkommeligheden, sætte gang i en forundersøgelse af en ny motorvej i den sydlige Ring 5-korridor fra Køge til Frederikssundsmotorvejen. Samtidig vil VLAK-Regeringen sætte gang i en planlægningsundersøgelse i den nordlige del af Ring 5 med det formål at forbedre beslutningsgrundlaget for eventuelle indsnævringer i korridoren, der er et op til én kilometer bredt og 60 kilometer langt landområde, der er udlagt til et eventuelt byggeri af en ny motorvej vest for Hovedstadsområdet fra Køge i syd og til Helsingør i nord



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

HVORDAN KAN DET VÆRE ET PROBLEM ?

DebatHer tænkes på kontrol med "45-timers-hvil" !

Der tænkes også på kontrol efter "Ferie" !

Det kan man aflæse alt omkring,- på lastbilens "kontrolapparat" !

Således KAN man afsløre aktiviteterne på "skiven",- eller "strimlen" !


HUSK,- DER SKAL FORELIGGE DOKUMENTATION FOR 28 DAGE,- - - BAGUD !

Der findes jo en gældende lovgivning,- der pålægger chauførerne at medbringe fuld dokumentation for de seneste 28 dage ! Har man ikke "været på bilen" i alle 28 dage,- SKAL man kunne fremvise dokumentation,- der redegør for dette. Desuden skal vognmanden opbevare disse dokumentationer i en fastlagt årrække,- hvilket vil gøre det muligt,- at rette henvendelse og bede om,- at få disse udleveret til kontrol. Således er der ingen belæg for,- at påstå,- at man ikke kan føre bevis for,- HVAD en lastbil har foretaget sig,- og med HVEM bag rattet.

Med hensyn til "45-tiemers-hvil",- må det være chaufføren der skal dokumentere,- at der har været et ophold UDENFOR lastbilen,- i den pålagte periode. KAN chaufføren ikke redegøre for dette,- så vil der være tale om en overtrædelse,- der straks skal udløse en bøde. Det bør ikke være Politiet der skal bevise,- at chaufføren HAR opholdt sig lastbilen,- men chaufføren der skal dokumentere,- at dette IKKE har fundet sted. Sådan gør man det i andre lande,- så hvorfor ikke også gøre dette,- i Danmark.

Omkring ferier,- og nok særlig i forbindelse med Juleferien,- der jo strækker sig over alt,- fra to til flere uger,- vil overtrædelsen være omkring de "7 dage og UD". Det er nok muligt,- at man ikke har overtrådt diverse regler for "tidsbegrænset parkering",- og særligt ikke,- når man har efterladt lastbilen på private grundstykker,- hos "kunder",- eller virksomheder man kører for i hverdagen. MEN,- reglerne med "7 dage og UD",- kan man umuligt undgå at overtræde,- når lastbilen står efterladt i Danmark,- i to til flere uger.

Vi nærmer os nu den tid,- hvor flere hundrede udenlandske lastbiler,- så småt begynder at blive gjort klar til,- at forlade deres "vinterhi",- og genoptage de daglige opgaver,- i Danmark,- for Danske virksomheder. Flertallet af disse udenlandske lastbiler,- vil i direkte modstrid med gældende lovgivning,- starte op med at køre Cabotagekøsel,- og dermed helt bevidst,-foretage sig noget ulovligt. Her vil det ikke være nok,- at de bare lige snupper en "International transport" UD af landet,- HVIS den sidste opgave FØR Juleferien også var en Cabotagetur.

Det er således ikke på nogen måder,- en umulig opgave,- at kontrollere for disse overtrædelser. Dog vil det kræve lidt arbejde,- og en vilje til at gøre det,- og her rammer vi så ind i udtalelserne fra landets Transportminister,- der syntes at sådanne kontroller,- er FOR omfattende. Derimod har det ikke vist sig at være FOR omfattende at afdække parkeringer udenfor afmærkningerne på rastepladserne,- hvor chaufførerne af nød,- har parkeret for at opfylde kravene i reglerne for "køre / hviletid",- på overfyldte steder.

Konklusionen må derfor være,- at selve "problemet" er reelt nok,- MEN nok ikke så meget omkring den indsats der kræves. Her er det tydeligt nok IKKE det,- at det er en omfattende proces,- men nok mere,- at man vil afsløre FOR mange,- af "vennerne" der bruger disse "billige løsninger". Derfor kunne det være rart,- HVIS der kunne fremvises dokumentation for,- HVEM man har udskrevet bøder til,- for ulovlig parkering ? Det handler nok i vid udstrækning,- om Danske chauffører,- er mit personlige gæt.


INTET ER UMULIGT,- -HVIS MAN BÆRER VILJEN I HJERTET !

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0,12 sekunder
24,946,823 Unikke besøg