Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Udskriv og scan med din smartphone:

Event kalender

 « January 2019 » 
Søn Man Tir Ons Tor Fre Lør
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ingen fødselsdage

Ingen Events

GH Truck

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Nye initiativer skal forebygge alvorlige ulykker på transportområdet
Beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen (V) vil sætte gang i en indsats mod arbejdsulykker i på transportorådet. Indsatsen kommer i forlængelse af den foreløbige opgørelse over dødsulykker i 2018, der viser, at der på området for godstransport med lastbil har været syv dødsulykker i løbet af året. Ud over dødsulykkerne har området også mange ulykker set i forhold til antallet af ansatte


· S-tog kan være en mulighed på sporet frem mod flere tog til tiden på Kystbanen
Fire nordsjællandske borgmestre og regionsrådsformanden for Region Hovedstaden fik mandag præsenteret for muligheden for at sætte en screening af muligheden for S-tog til Helsingør i gang


· Regeringen vil undersøge vejen frem for en ny motorvej i Hovedstadsområdet
VLAK-Regeringen vil som led i sit hovedstadsudspil, der blandt andet skal forbedre fremkommeligheden, sætte gang i en forundersøgelse af en ny motorvej i den sydlige Ring 5-korridor fra Køge til Frederikssundsmotorvejen. Samtidig vil VLAK-Regeringen sætte gang i en planlægningsundersøgelse i den nordlige del af Ring 5 med det formål at forbedre beslutningsgrundlaget for eventuelle indsnævringer i korridoren, der er et op til én kilometer bredt og 60 kilometer langt landområde, der er udlagt til et eventuelt byggeri af en ny motorvej vest for Hovedstadsområdet fra Køge i syd og til Helsingør i nord



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Alstom leverer det sidste tog til Skånetrafikken

TogAlstom har nu fremgangsrigt leveret det sidste af de 30 yderligere regionale tog som blev bestilt af Skånetrafikken i begyndelsen af 2015. Skånetrafikkens flåde af Coradia Nordic-tog, mere kende som Pågatoget, udgør nu de 99 køretøjer.

- Med denne levering bekræfter Alstom sin position som Sveriges ledende leverandør af regionale tog. Coradia Nordic- toget har vist sig at være pålidelig og sikker og Skånetrafikken er nu en af de største køretøjs ejere i landet i en fortsat voksende region. Vi er meget glade for at have været deres betroede partner på denne rejse, siger, säger Rob Whyte, VD Alstom Norden.

- Vi er glade for et godt samarbejde med Alstom som køretøjsleverandører af de nye Pågatoge. Vi har nu 99 Pågatoge og er velrustede i mødet med nye kunder og en udvidelse af Pågatogstrafikken, siger Linda Westman, forretningschef, Skånetrafiken.

At køre kollektivt med tog giver et væsentligt mindre miljøaftryk. En rejse mellem Malmø og Helsingborg med Skånetrafikken i stedet for at køre med bil, giver 10 gange mindre koldioxidudslip. Man spare forholdsvis ca 8,5 kg koldioxid per rejse[1].

De Coradia Nordic-tog, som nu leveres til Skånetrafikken består af 4 vogne, er 74 meter lange og har en kapacitet op til 510 passagere. Togene kommer til at køre med en maximal hastighet på 160 km/t. Coradia toget kendetegnes af sikkerhed og ydeevne. Togene er bygget på Alstoms anlæg i Salzgitter i Tyskland.

Siden 2002 er mere end 270 regionale Coradia tog solgt i Sverige, inklusiv SL, Norrtåg, Västtrafik och Östgötatrafiken. Totalt er der solgt mere end 3000 regional tog i Europa og de anvendes i øjeblikket i Danmark, Frankrig, Tyskland, Italien, Luxembourg, Holland, Portugal, Spanien, Sverige og Storbritanien.


[1] Afstanden mellem Malmø og Helsingborg er 65 km. Udslipningen fra en gennemsnitlig rejse mellem Malmø og Helsingborg med bil udgør 9500 gram koldioxid, mens en rejse med Skånetrafikken kun slipper 910 gram koldioxid ud (antallet af km som kunden transporteres med i kollektivtrafikken, hvilket indebærer antal rejser multipliceret med den gennemsnitlige rejselængde for den respektive rejsemål) En gennemsnitlig bil i Sverige slipper 146 gram/personkilometer ud (Tallet er baseret på Svenske Transportstyrelsens beregninger). Kilde Skånetrafikkens Sustainability Report 2017.

Kilde: Alstom - Se foto her.

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0,19 sekunder
24,947,225 Unikke besøg