Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Udskriv og scan med din smartphone:

Event kalender

 « January 2019 » 
Søn Man Tir Ons Tor Fre Lør
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ingen fødselsdage

Ingen Events

GH Truck

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Nye initiativer skal forebygge alvorlige ulykker på transportområdet
Beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen (V) vil sætte gang i en indsats mod arbejdsulykker i på transportorådet. Indsatsen kommer i forlængelse af den foreløbige opgørelse over dødsulykker i 2018, der viser, at der på området for godstransport med lastbil har været syv dødsulykker i løbet af året. Ud over dødsulykkerne har området også mange ulykker set i forhold til antallet af ansatte


· S-tog kan være en mulighed på sporet frem mod flere tog til tiden på Kystbanen
Fire nordsjællandske borgmestre og regionsrådsformanden for Region Hovedstaden fik mandag præsenteret for muligheden for at sætte en screening af muligheden for S-tog til Helsingør i gang


· Regeringen vil undersøge vejen frem for en ny motorvej i Hovedstadsområdet
VLAK-Regeringen vil som led i sit hovedstadsudspil, der blandt andet skal forbedre fremkommeligheden, sætte gang i en forundersøgelse af en ny motorvej i den sydlige Ring 5-korridor fra Køge til Frederikssundsmotorvejen. Samtidig vil VLAK-Regeringen sætte gang i en planlægningsundersøgelse i den nordlige del af Ring 5 med det formål at forbedre beslutningsgrundlaget for eventuelle indsnævringer i korridoren, der er et op til én kilometer bredt og 60 kilometer langt landområde, der er udlagt til et eventuelt byggeri af en ny motorvej vest for Hovedstadsområdet fra Køge i syd og til Helsingør i nord



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Christian Jensen er klar i mælet: FDL vil fortsætte kampen !!!

NyhedSom FDL i flere nyhedsbreve, før jul, var inde på, bliver det formentlig ikke lettere at komme gennem 2019, end 2018 var. Når jeg kigger lidt i krystalkuglen, er der ikke megen opmuntring. Jeg kan til gengæld love, at FDL´s kamp mod ulovligheder, postkasseselskaber, social dumping og højt betalte lobbyister fortsætter. Lytter man til spådomme om transportbranchen, er den klart overordnede tråd, at det høje aktivitetsniveau, som generelt har præget transportbranchen, vil fortsætte i år. Hvilket med en fejlslagen vejpakke fra EU, kan blive mere end katastrofal.


Min spådom er så, at denne profeti alene vil gå i opfyldelse for den del af branchen, som har placeret sig selv i en hverdag, hvor udenlandsk arbejdskraft og udenlandsk ind lejet trækker kapacitet systematisk og generelt udgør den væsentligste del af udgiftssiden i driften. Udenlandske chauffører/trækkere, som hentes ind fra stadigt fjernere og billigere 3. lande, som alene er midlet til at vinde markedsandele fra danske vognmænd med dansk arbejdskraft. Derfor vakler jeg i troen på, at det ny år bliver lige så godt for danske vognmænd med dansk lønnede chauffører.


Kampen mod lave chaufførlønninger og social dumping, skilte sig i 2018 ikke nævneværdigt ud fra 2017. Fronterne er de samme, og består af dem, der systematisk holder deres forretning i gang udelukkende på præmissen om, at myndighederne altid halser et par længder bagefter, dem der udnytter de problematiske og svært fortolkede regler lovligt, men i høj grad også ulovligt. Det var FDL’s håb, at den nye vejpakke på nogle områder bringer klarheder om bl.a. weekendhvil i lastbilen. Men med den ny, aktuelle melding om, at vejpakke blev stemt ned, må vi kæmpe videre.


Det ville være ønskværdigt, hvis myndighederne ville melde klart ud om en fremtidig håndhævelse/fortolkning, så dem der gik med tanker i retning af etablering af egnede parkeringspladser med acceptable overnatningsmuligheder i forhold til 45 timers hvil, få en sikkerhed for bæredygtigheden i sådanne projekter, før kommer der sikkert ikke projekter i den retning.


Det er stadig en stor skuffelse at se danske arbejdsgiverorganisationer vende det blinde øje til, den i Danmark, manglende organisationsfrihed. Det er en skændsel, at danske politikere, i samarbejde med danske arbejdsgiverorganisationer, ikke for længst har tilpasset hovedaftalen LO/DA, så den følger Menneskeretsdomstolens afgørelse dom EU-charteret omkring organisationsfrihed. Det er vigtigt at fastslå, at FDL ikke har interesse i andet end organisationsfriheden. Betales der ikke efter de godkendte overenskomster, må det være en sag mellem de implicerede parter.


Jeg venter utålmodigt på afgørelsen af de indsendte stævninger/retssager mod danske politikere. Der kan ikke herske tvivle om, at det er de danske politikeres opgave, at sørge for at lovgivningen følges af alle parter, og håndhæves. Jeg håber for de danske vognmænds og chaufførers skyld, at mine pessimistiske anelser gøres til skamme, når 2019 er gået. Jeg vil slutte med at takke FDL´s medlemmer, vore samarbejdspartnere og myndigheder for samarbejdet og jeg ønsker alle et Godt Nytår.


Christian Jensen
Formand, FDL

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0,14 sekunder
24,946,156 Unikke besøg