Transport 2019
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 5

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Chaufførnyt
Fra fotoalbummet...

Ulykke Patientforeningen
Nyeste artikler
GH Truck Training
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Arbejdstilsynet
Amukurs.dk
Job i Transport
Nordsjaellands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Nettog Hobby
HVOR GÅR GRÆNSEN FOR "LOYALITET" ?
DebatFlere og flere aflønnes "alternativt" !

Deres vognmænd "spares" for lønudgifter !

"Skruen" har nu fået endnu en omgang !

Nu betaler chaufførerne selv "P-Bøder" !


DANSKE CHAUFFØRER ER EKSTREMT "LOYALE" !

Den senere tids polemik,- omkring den ene overenskomst,- eller den anden,- har nu fået en helt ny dimension. Det er ikke kun omkring aflønning,- de Danske chauffører "hjælper" den vognmand de er ansat hos. Hele situationen om "kampen" for markeds andele,- er nu blevet udvidet,- på en noget bizar måde,- og helt frivilligt endda. Nu vælger man også,- at betale "P-bøder",- så ens vognmand ikke også skal de udgifter. Konkurrencen kan åbenbart ikke holdes i live,- alene ved at betale "alternative" lønninger.

En Dansk chauffør fortæller åbent og ærligt til "LastbilMagasinet",- om en oplevelse han og en kollega,- har haft sammen. De havde læsset "træflis" i Skanderborg,- og skulle nordpå i Danmark,- og aftalte at holde ind på rastepladsen "Blankhøj". Man kendte alt til pladsproblemerne,- og havde afsat tid til netop at finde en ledig plads. Det var der så alligevel ikke på "Blankhøj",- og man var pisket til at fortsætte videre nordpå,- til rastepladsen "Gudenå Øst",- vel vidende at "køre-hviletiden" kunne blive overskredet,- hvilket den faktisk også blev.

Da der kun var "ledigt" på de pladser der var beregnet til Campingvogne,- besluttede de to chauffører at parkere der alligevel,- til trods for,- at de vidste,- at det var ulovligt. Efter lidt aftensmad,- og et bad,- vendte de tilbage til lastbilerne,- og fandt en "P-bøde" på begge lastbilerne. Således kom aftens maden og et bad,- til at koste 2040,00kr.,- for hver af chauførerne,- hvilket man så ikke lige ville belaste vognmandens økonomi med. Det ER jo ikke nemt at være vognmand i Danmark !


Jeg betaler bøden af egen lomme, og jeg skal tjene 4000 kroner for at betale den, og det er mange penge. På den ene side er jeg enig i, at vi ikke må holde der, og på den anden side tænker jeg, hvad det lige er, de vil have, vi skal gøre,« siger Jesper K. Nielsen.

Så er det at JEG tænker,- hvad er det lige der foregår ? Det KAN sgu da ikke være chaufførerne,- der skal betale for disse "P-bøder",- - -hverken frivilligt,- eller nødtvunget ! På den anden side,-så bliver der nok ikke mere plads på statens rastepladser,- før man fjerne den økonomiske belastning omkring kommunernes problemer med at udskrive "P-Bøder",- der ikke bliver betalt. Samtidig skal man virkelig være "hård tramt" som vognmand,- når man lader "butikken" blive finansieret af diverse "tilskud" fra "loyale" chauffører.


( Der er en mere uddybende artikle på "LastbiklMagasinet",- som jeg har fået tilsendt på mail. Det er en "låst" artikle )

IGEN,- - IGEN,- - -DER ER SGU NOGET GALT I DANMARK !
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.