Chaufførnyt
Græsted Veterantræf
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 7

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Fra fotoalbummet...

Ulykke Patientforeningen
Dtl magasinet
Nyeste artikler
GH Truck Training
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
GH Truck Training
Arbejdstilsynet
Amukurs.dk
Job i Transport
Nordsjaellands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
TÅBELIGE ARGUMENTER,- - -I STORE BUNDTER !
DebatDer er syv Østeuropæiske lande,-og "ITD",- der jamre sig over "Den Nye Vejpakke" !

Hvad er det egentlig,- de udtrykker så stor utilfredshed med ?

Deres argumenter er "SPIN" bygget op på en "HALV VIND " !

Lovgivningen omhandler blot "forbud",- - og ikke løsninger !


MAN MÅ OGSÅ SELV TILPASSE SIG TIL FORHOLDENE !

I en skrivelse,- der angiveligt skulle være sendt til EU?s formand Antonia Tajani jamrer man sig over,- at det er ulovligt at afholde "45-timers-hvil" i lastbilerne. Det argument man mest af alt bringer ind i debatten,- er udsigten til at man så skal lade lastbil og gods stå tilbage uden opsyn ? Jamen HALLO,- hvad er det dog for et argument,- at komme med ? Lovgivningen handler om chaufførernes velfærd,- og ikke om vognmandens løsninger på overholdelse af loven. Det ER jo blot et spørgsmål om,- at sætte en anden chauffør på lastbilen,- og lade transporten fortsætte. Faktisk har vi i Danmark,- en rimelig "berømt" vognmand,- der har praktiseret dette i årevis.

Omkring kravet om,- at chauffører og lastbiler skal hjem til "hjemlandet",- mindste én gang om måneden,- påstår man også fra disse Østeuropæiske lande,- at det vil være "kostbart",- med de lange afstande,- mellem landet aktiviteterne foregår i,- og til "hjemlandet". Da man samtidig ikke vil stemme for,- at disse chauffører skal anses for at være udstationeret,- støder vi igen på et meget dårligt argument. Faktisk vil jeg påstå,- at argumentet er direkte modsigende. Der skal ikke herske tvivl om,- at det nok er forbundet med væsentlige omkostninger,- hvis de mange filippinske chauffører,- skal returnere til hjemlandet,- med jævne mellerum. Således bør der ikke være den mindste tvivl om,- at de må anses for at være udstationeret

Tager vi KURT BEIER´s "slumlejr" i Padborg,- og de chauffører man havde anbragt der,- og anbragt,-det var de jo. Så var der tale om chauffører,- ansat i en virksomhed i Polen,- og stillet til rådighed for en Dansk virksomhed ( KURT BEIER ),- der brugte "slumlejren" i Padborg som "base" for disse Filippinske slaver. Præcis som det også foregår hos H.P.Therkelsen i Padborg,- og sandelig også hos CONTRANS i Kolding,- samt flere andre virksomheder.

Når en chauffør og en lastbil,- er aktive i et medlemsland,- -laaaangt væk fra hjemlandet,- i længere perioder,- på grund af omkostningerne ved at lade dem returnere til hjemlandet,- med jævne mellerum,- så erkender man jo nærmest,- at der ER tale om en regulær udstationering. Således er disse syv lande,- og angiveligt også "ITD" meget imod at man betragter chauffører og lastbiler,- som værende udstationeret,- samtidig med,- at det faktisk er det,-, de reelt er.

"Den Frie Bevægelighed" for arbejdskraft og varer,- indenfor EU,- bliver gang på gang misbrugt som argument,-når man lige "kommer i klemme". Her var nogle eksempler på,- at man ikke bare kan have lov til at opføre sig,- som man finder det bedst. Der er jo også det med aflønning,- af alle disse chaufører og lastbiler,- som undergraver velfærden i stort set hele Vesteuropa. Hver gang der laves tiltag,- for at begrænse de skader der påføres samfundene i de Vesteuropæiske medlemslande og Skandinavien,- så henviser man til "Den Frie Bevægelighed".

Hvor er de menneskelige hensyn,- og hvor er retsbevidstheden ? I eksempelvis Belgien og Holland,- har man set skriften på væggen,- og bruger Juraen,- til at dæmme op for den hæmningsløse og helt overflødige invasion af Østeuropæiske chauføre og lastbiler. Her kigger man grundigt på,- HVOR en chauffør og lastbil er overvejende aktiv,- samt HVOR en chauffør og lastbil som hovedregel starter ud fra,- og altid returnere til. Dertil kommer,- at man tjekker op på,- om chauffør og lastbil er aktive i hjemlandet,- eller hovedsagelig i et bestemt medlemsland. På denne måde for man indkredset det man kan betegne som chaufføren og lastbilens "base",- eksempelvis den famøse "slumlejr" Padborg.

I min lille verden,- er der noget helt galt med EU,- når man ikke evner at se det groteske i,- at de mange "billige løsninger",- betragtes mere eller mindre som en "handelsvare" til discountpris,- som man udnytte til erobring af markedsandele på transportområdet. Det hele bliver finansieret af diffuse skattefordele,- og smadrer en ellers velfungerende økonomi,- i et Vesteuropa,- der var gæstfrie og inviterede Østeuropa med i et fællesskab. "Takken" er til at "kaste op over",- og særligt Polens måde at opføre sig på,- uden hensyn til den "hjælpende hånd" Vesteuropa har strakt frem mod netop Polen.

Desuden er det skammeligt,- at Politikere der vælges ind i EU-Parlamentet,- og aflønnes med en løn de aldrig komme oppebære i hjemlandet,- kan tænke SÅ snævert. Det er forbundet med store omkostninger at være medlem af EU-Parlamentet,- og være tvunget til at "leve to steder". Derimod har man totalt mistet evnen til at tænke over,- at også chauffører,-skal "leve to steder",- og OGSÅ bør have økonomi til at eksistere i det land man er aktiv i,- til hverdag. Måske skulle medlemmerne i EU-Parlamentet aflønnes efter hjemlandets satser,- præcis som man forventer at lastbilchauffører fra Østeuropæiske lande skal .


Det er butikken man handler ind i,- der fastsætter prisen på de dagligvarer man køber. Her har ens løn,- - overhovedet ingen indflydelse !

RED EUROPA OG SKANDINAVIEN,- -- VED AF AFSKAFFE SLAVERIET,- - - - ENDNU EN GANG !
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.