Transport 2019
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 6

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Chaufførnyt
Fra fotoalbummet...

Ulykke Patientforeningen
Dtl magasinet
Nyeste artikler
GH Truck Training
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
GH Truck Training
Arbejdstilsynet
Amukurs.dk
Job i Transport
Nordsjaellands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Nettog Hobby
Stort behov for en fast forbindelse over Femern Bælt
NyhedIncentives analyser for Transport-, Bygnings- og Boligministeriet viser blandt andet:
at Scandlines i 2017 havde en markedsandel på 54-100 pct. for transport af køretøjer med passagerer afhængig af den geografiske afgrænsning af markedet, at Scandlines indtjeningsgrad målt på driftsresultat før afskrivning på driftsaktiver og goodwill-nedskrivninger var 55-109 pct. højere end sammenlignelige færgeoperatørers, at prisen for en personbil på Rødby-Puttgarden er højere end på sammenlignelige færgeoverfarter på 11 ud af 12 undersøgte rejsetidspunkter, og at Scandlines siden 2007 har hævet priserne for personbiler mere end den generelle udvikling i forbrugerpriserne.

- Incentives analyser understreger behovet for en fast forbindelse over Femern Bælt. I dag har de rejsende mellem Østdanmark og Tyskland valget mellem at benytte Scandlines færgeruter eller tage den ca. 150 km længere tur via Storebælt og Sønderjylland. Resultatet er, at bilisterne betaler en høj pris til glæde for ejerne af Scandlines, siger transport-, bygnings- og boligminister Ole Birk Olesen og fortsætter:

- Når Femern Bælt-forbindelsen åbner, vil de fleste bilister opleve, at det bliver både billigere og hurtigere at rejse over Femern Bælt.

Incentives analyser kan læses her

Kilde: Transport-, Bygnings- og Boligministeriet

Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.