Transport 2019
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 8

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Chaufførnyt
Fra fotoalbummet...

Ulykke Patientforeningen
Dtl magasinet
Nyeste artikler
GH Truck Training
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
GH Truck Training
Arbejdstilsynet
Amukurs.dk
Job i Transport
Nordsjaellands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Nettog Hobby
DI Transport - Bøderegn på rastepladser
NyhedØget kontrol af parkeringsforhold har medført en sand bøderegn over den danske transportbranche. DI Transport mener, at det politiske fokus er det forkerte sted.


Ifølge DI Transports oplysninger blev der i januar måned givet ca. 1.200 parkeringsbøder på de danske rastepladser.

Den skærpede parkeringskontrol er indført for at håndhæve den nye 25-timers parkeringsgrænse for lastbiler på rastepladserne, der blev indført i juli sidste år.

Men kun 1 ud 10 bøder er udstedt for at holde parkeret i mere end 25 timer. Resten er primært givet for at holde uden for de opmærkede parkeringsbåse eller på p-pladser reserveret til andet formål.

DI Transport påpeger det problematiske i at jagte lastbiler og chauffører, der skal holde pauser og hvil på rastepladser som følge af reglerne om køre- og hviletid.

”Rastepladserne er bl.a. til for, at chaufførerne kan holde deres lovpligtige pauser og hvil. Derfor er det grundlæggende helt forkert at jage dem væk fra rastepladser med parkeringsbøder og ud i villa- og industrikvarterer” siger DI Transports branchedirektør Michael Svane.

Derfor opfordrer DI Transport til at politikere og myndigheder skifter fokus.

”Helt som vi frygtede, har fokus på parkeringsbøder skabt dårligere vilkår for chauffører og vognmænd. I stedet burde man fokusere på det væsentlige, nemlig trafiksikkerheden og køre- og hviletidsreglerne, herunder også ulovlige hvil i førerhuset.”, siger Michael Svane.

DI Transport mener, at de mange parkeringsbøder viser, at der er et akut behov for udvidelse af rastepladserne langs statsvejene.

”Det er tydeligt, at kapaciteten på rastepladserne er ikke fulgt med stigningen i trafikken. Det stiller chaufførerne i en håbløs situation. Derfor bliver man nødt til politisk og økonomisk at prioritere området” siger Michael Svane.

Læs også på dette Link. Bøderegn til lastbiler på rastepladser

Kilde: DI Transport
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.