Transport 2019
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 5

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Chaufførnyt
Fra fotoalbummet...

Ulykke Patientforeningen
Dtl magasinet
Nyeste artikler
GH Truck Training
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
GH Truck Training
Arbejdstilsynet
Amukurs.dk
Job i Transport
Nordsjaellands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Nettog Hobby
FDL - Flere positive elementer i trafikaftalen: Men valget afgørende for, om aftalen kan realiceres
Nyhed112,7 milliarder er, hvad regeringens og Dansk Folkeparti har afsat i den ny aftale om en bedre, og langsigtet infrastruktur. Blandt de vigtigste elementer er en større udvidelse af motorvej E45 ved Aarhus, en ny, tredje, Limfjordsforbindelse og en togforbindelse mellem Vejle og Billund.

En tredje Limfjordsforbindelse ved Aalborg til 6,6 mia. kr., en ny jernbane over Vestfyn. Desuden er der bl.a. lagt op til en forlængelse af Hillerød og Frederikssundmotorvejen, en ny motorvejsring 5, syd for København. Sidstnævnte skal aflaste Køge Bugt motorvejen.


Tidshorisonten er 2021 – 2030, og med i planen, er en forundersøgelse af en fast Kattegat-forbindelse over Samsø. Finansieringen skal bl.a. komme fra det årlige udbytte, der er hos Storebæltsbroen, Øresundsforbindelsen og fra salg af nye parkeringshuse i Københavns lufthavn. Efter FDL´s opfattelse er der flere positive fakta i aftalen, men modstanderne er ikke tilfredse med, at der ikke, som ønsket fra venstrefløjspartierne gerne så, at en tog bro over Vejle Fjord ikke er med.


Det er tåbeligt at ofre rigtigt mange milliarder på en bro, som kun giver 6-8 minutter sparet rejsetid mellem Jylland og København. Men der er allerede nu folk, der tvivler på, at Dansk Folkeparti denne gang holder, hvad der er aftalt. Partiet er sprunget fra vigtige forlig, men René Christensen siger, at DF ikke springer i målet. Det er endnu ikke afgjort, om aftalen føres ud i livet. Fortsætter regeringen gennemføres planen. Taber regeringen vil alle venstrefløjspartier og socialdemokratiet ændre, så der bliver langt flere penge til den kollektive trafik. Og en tåbelig tog bro over Vejle Fjord.


• Fakta om aftalen

• Tredje forbindelse over Limfjorden: Firesporet motorvej via Egholm: 6,6 milliarder kroner. Første fase igangsættes i 2024.
• Kalundborgmotorvejens tredje etape: 1,8 milliarder kroner. Første fase igangsættes i 2023.
• Frederikssundmotorvejens tredje etape: 3,4 milliarder kroner. Første fase igangsættes i 2022.
• Anlæg af motorvej fra Næstved til Rønnede (Rute 54): 1,5 milliarder kroner. Første fase igangsættes 2024.
• En togbane fra Vejle til Billund: 926 mio. kr. Den endelige linjeføring er ikke på plads. Projektet igangsættes i 2023.
• Ny midtjysk motorvej fra Haderslev til Give: 5,8-7,5 milliarder kroner. Første fase igangsættes 2023.
• Ny togbane over Vestfyn: 4,8 milliarder kroner. Første fase igangsættes 2024.
• Sydlig Ring 5 vest for København: 6,5 milliarder kroner. Anden fase igangsættes 2025-2030.
• Udvidelse af motorvej E45 mellem Aarhus S og Aarhus N.
• Udvidelse af motorvej E45 mellem Vejle (Hornstrup) og Skanderborg S.
• Udvidelse af motorvej E20/E45 Kolding V-motorvejskryds (MVK) Kolding.
• Udvidelse af motorvej E20 syd om Odense.
• Øget kapacitet på Motorring 3 ved København.
• Udvidelse af Hillerødmotorvejen, M3 til Ring 4 (begge retninger).
• Udvidelse af Ring 4 (nordlig del).
• Opgradering til motorvej af Hillerødmotorvejens forlængelse.
• Opgradering til motorvej omkring Herning.


Kilde: Frie Danske Lastbilvognmænd (FDL)
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.