Chaufførnyt
Græsted Veterantræf
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 1

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Fra fotoalbummet...

Ulykke Patientforeningen
Dtl magasinet
Nyeste artikler
GH Truck Training
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
GH Truck Training
Arbejdstilsynet
Amukurs.dk
Job i Transport
Nordsjaellands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
FDL - Den trafikale infrastruktur er en skændsel: Ikke råd til at vente med nye veje til efter valget!
NyhedDer har været talrige reaktioner som følge af Regeringens og Dansk Folkeparti fremlagde en fælles plan for mere langsigtede infrastruktur investeringer. TV og andre medier melder klart ud, og det har skabt fornyet interesse for tiltag, der kan mindste trængsels-perioderne, som koster samfundet mange milliarder kroner, og masser af spildtid. Nøgternt bedømt, er det ikke alle investeringer, der vækker begejstring, hvilket især skyldes planen om en jernbane til Billund og den stærkt omdiskuterede omfartsvej ved Mariager.


Men ser man på den samlede plan, er den faktisk markant bedre, end gennemsnittet af de vedtagne infrastruktur-projekter tilbage i tiden. Det fastslår specialkonsulent Jonas Herby fra tænketanken Cepos, der fremhæver, at Billund-banen vil være en elendig, og alt for dyr løsning. Omfartsvejen ved Mariager, som også vil være en del af planen hos Socialdemokratiet, kan faktisk godt vise sig at ende som en fornuftig investering. Vejdirektoratets indledende analyser viser, at projektet er tæt på at være rentabelt. Om den teori holder stik, ved ingen rigtigt.

Uanset hvad, er der behov for en mega effektiv plan, så vi undgår de stadigt voksende kødannelser som følge af for dårlig fremkommelighed, siger kontorleder Jens Groot, FDL. Alle ved, at trafik flowet konstant stiger, men hidtil har vores politikere kun lavet lappeløsninger, ofte gennemsyret af studehandler, som ikke altid er lige fornuftige. Det er også usikkert, hvor meget af den ny plan, som føres ud i realiteter ved et eventuelt regeringsskifte. Hvis røde blok kommer til magten, vil nogle af milliarderne til vejnettet, blive smidt over i den kollektive pulje.

Det er stærkt bekymrende, at 37 procent af anlægs-budgetter er anvendt på urentable projekter, ikke mindst med den uholdbare rasteplads-situation. Politikerne snakker og lover, men det er skandaløst, at man først nu går i gang med at undersøge, hvor stort et problem de manglende rastepladser er. Ingen kan da være i tvivl om, at det er nu, der skal handles og ikke efter et valg. Den politiske passivitet er en hån mod de vognmænd og chauffører, som risikerer store bøder, fordi de ikke kan finde en rasteplads, eller er tvunget til at holde uden for de markerede båse.

Kilde: Frie Danske Lastbilvognmænd (FDL)
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.