Chaufførnyt
Græsted Veterantræf
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 4

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Fra fotoalbummet...

Ulykke Patientforeningen
Dtl magasinet
Nyeste artikler
GH Truck Training
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
GH Truck Training
Arbejdstilsynet
Amukurs.dk
Job i Transport
Nordsjaellands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
Volvo begynder at producere XC40 på multibrand fabrikken i Luqiao, Kina
AutoFor at imødekommende stadigt stigende efterspørgsel på XC40, som er Volvo’s første, mindre premium SUV, skal modellen nu også produceres på fabrikken i Luqiao, Kina.

XC40 blev introduceret sidst i 2017 og var i 2018 den første Volvo nogensinde, der blev kåret til Årets Bil i Europa. Indtil nu har Volvo’s fabrik i Gent i Belgien været den eneste fabrik, der producerede XC40, som allerede er solgt i over 100.000 enheder globalt.

Nu begynder Volvo at producere XC40 til det kinesiske marked i Luqiao, syd for Shanghai. Det er Volvo Cars’ ejer Geely, der ejer fabrikken, som Volvo står for driften af. Dermed kommer XC40 produktionen tættere på kunderne i Kina, ligesom det bliver lettere at imødekomme den stigende efterspørgsel.

Luqiao fabrikken i Kina


”Efterspørgslen efter XC40 har overgået vores mest optimistiske forventninger,” siger Håkan Samuelsson, adm. direktør og koncernchef i Volvo Cars. ”Når vi begynder at bygge XC40 i Luqiao, får vi ekstra kapacitet samt større fleksibilitet i vores globale produktionsnetværk, ligesom vi efterlever vores ”build where you sell” strategi.

Fabrikken i Luqiao bygger i forvejen 01 SUV, der sælges af Volvo’s søstermærke, Lynk & Co, som ejes i fællesskab med Geely.

Samtidig offentliggør det el-drevne performance-mærke, Polestar, som Volvo Cars ejer sammen med Geely, i denne uge, at den rent el-drevne Polestar 2 fastback skal bygges i Luqiao fra næste år. Det betyder, at Luqiao fabrikken snart kommer til at bygge tre modeller af forskellige mærker inden for Volvo Car Group på en enkelt produktionslinie. Volvo XC40, Lynk & Co. 01 og Polestar 2 er alle baserede på Compact Modular Architecture (CMA), der er udviklet i samarbejde med Geely.

Luqiao fabrikken er et eksempel på, at samarbejdet mellem Volvo Cars og Geely giver de stordriftsfordele, der er nødvendige, hvis en bilproducent skal kunne klare sig på dagens marked.


Med Luqiao fabrikken øges produktionskapaciteten yderligere i Volvo Car Group’s globale produktionsapparat. Fabrikkerne i Luqiao og Gent koncentrerer sig om at bygge biler på CMA platformen, mens fabrikkerne i Göteborg, Chengdu og Daqing (Kina) og Ridgeville (USA) bygger større biler baseret på Scalable Product Architecture (SPA).


I 2016 blev Lynk & Co. introduceret som et nyt mærke af Volvo Cars’ ejer Geely Holding, Volvo ejer 30 procent af aktierne i Lynk & Co og ejer også 50 procent af Polestar, som Geely ejer den anden halvdel af.

Kilde: Volvo Car Group

Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.