Chaufførnyt
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 7

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Fra fotoalbummet...

Ulykke Patientforeningen
Dtl magasinet
Nyeste artikler
GH Truck Training
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Info fra Admin.


Admin : Obs, sommeren er over os, derfor begrænset opdatering juli måned.
GH Truck Training
Arbejdstilsynet
Amukurs.dk
Job i Transport
Nordsjaellands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
HVAD MENES DER EGENTLIG MED "MONOPOL" ?
Debat"ITD" og "KRIFA",- er helt oppe og ringe !

Man mener alvorligt,- at 3F arbejder hen imod et "monopol" !

De blander også "organisationsfrihed",- ind i debatten ?

"Det Frie Valg",- overholder man jo heller ikke hos "ITD" og "KRIFA" !


DE ER BARE "DYGTIGE" TIL AT SKJULE DETTE FAKTUM !

Da det er blevet ulovligt med "eksklusivaftaler",- vil det være muligt for et medlem af "KRIFA",- at arbejde hos en vognmand,- der har overenskomst med 3F. Dette er der faktisk eksempler på,- og der betales i sådan en situation,- naturligvis løn efter 3F´s overenskomst. Jeg kender ingen tilfælde,- hvor et medlem af 3F arbejder hos en vognmand,- der har overenskomst med "KRIFA". Derfor er det ikke muligt,- at drage nyttige sammenligninger,- om disse scenarier.

MEN,- når der nu "råbes" op om "monopol",- er det værd at vide,- at dette begreb betyder "eneret". 3F har ikke eneret på,- at aflønne efter de aftaler flertallet af parterne på arbejdsmarkedet underskriver,- og som derefter hedde : "Den Danske Model". Det er et "lønsystem" hvor alle får en løn på et niveau der svarer til noget vi kan kalde for "prisindekset" i landet,- og IKKE på nogen måder påvirker konkurrencen negativt. ERGO,- kan der ikke være tale om et "monopol" !

Derimod har "KRIFA" faktisk en klokkeklar "eneret" omkring aflønning af chauffører,- med særlige opgaver,- og en begrænset døgnbetaling,- der ligger væsentligt under den tilsvarende betaling fra overenskomsten fra 3F. Det er således også "KRIFA" der har "eneret" på,- at man supplere denne lavere løn op,- med statstilskud" ( skattefrie diæter ),- således at der vil være en væsentlig fordel omkring konkurrencen,- som en nødvendig hjælp til vognmænd der ikke evner at drive forretning,- uden at dette foregår på et suspekt grundlag


Denne "model" MÅ man IKKE anvende,- når man har overenskomst med 3F,- men man SKAL anvende "modellen",- når man har overenskomst med "KRIFA" !

SÅ ?,- - - HVEM KÆMPER EGENTLIG FOR ET,- - "MONOPOL" ?
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.