Chaufførnyt
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 7

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Fra fotoalbummet...

Ulykke Patientforeningen
Dtl magasinet
Nyeste artikler
GH Truck Training
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Info fra Admin.


Admin : Obs, sommeren er over os, derfor begrænset opdatering juli måned.
GH Truck Training
Arbejdstilsynet
Amukurs.dk
Job i Transport
Nordsjaellands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
Kom hurtigere og billigere over Storebælt i påsken med BroBizz og PayByPlate
NyhedFlere kunder vælger automatisk betaling, såsom BroBizz og PayByPlate, når de skal køre over Storebæltsbroen, og det betyder mindre trængsel og hurtigere passage i betalingsanlægget – også i påskeferien.

Der er altid travlt i Storebælts betalingsanlæg i påsken, når danskerne skal holde ferie på den anden side af bæltet. Onsdag den 17. april bliver den store udrejsedag, hvor døgntrafikken ifølge prognosen vil ramme knap 43.000 køretøjer. Til sammenligning passerede i gennemsnit knap 36.000 køretøjer over Storebælt i døgnet i 2018. Den store hjemrejsedag bliver søndag den 21. april, hvor 38.500 køretøjer ventes at krydse broen.

Bedre trafikafvikling med BroBizz og PayByPlate
Siden det for godt et år siden blev muligt at betale med PayByPlate på Storebælt, er flere kunder skiftet fra manuel- og kortbetaling til automatisk betaling. Hele 71 pct. benyttede BroBizz eller PayByPlate til betaling i 2018, hvilket er en stigning på 8 pct. i forhold til 2017. I 2019 er tallene fortsat stigende, hvor 78 pct. anvendte automatisk betaling i årets tre første måneder. Det er den højeste andel i Storebælts historie.

Den højere andel kunder med automatisk betaling er med til at fremtidssikre kapaciteten i betalingsanlægget, så selvom flere biler passerer Storebælt i påsken, forventer A/S Storebælt ikke, at der vil opstå kø i anlægget.

- Når flere kunder vælger at betale med BroBizz eller PayByPlate, så betyder det, at vi kan få flere biler igennem betalingsanlægget på kortere tid. Det gør, at trafikken glider bedre, og der på de mest belastede trafikdage – såsom henover påsken – ikke opstår yderligere trængsel i anlægget, fortæller Jens Kjær Nielsen, chef for betalingsanlægget på Storebælt.

Udover hurtigere passage gennem anlægget opnår de kunder, der betaler med BroBizz og PayByPlate, mindst 15 pct. rabat på turen. Det svarer til en besparelse på minimum 50 kr. per tur over broen i personbil.

Nyt betalingsanlæg: Arbejdet i banerne er afsluttet
Siden november sidste år har A/S Storebælt arbejdet på at gøre banerne i betalingsanlægget klar, så kunder, der benytter PayByPlate og BroBizz, fra efteråret 2019 kan køre igennem nye ekspresbaner med 50 km/t. Arbejdet i betalingsanlæggets baner er nu afsluttet.

- Vores kunder kan igen benytte alle baner i betalingsanlægget. Det betyder, at trafikken forhåbentlig vil glide uforstyrret i de spidsbelastede perioder i påsken. Nu begynder anden fase af opgraderingen af det nye betalingsanlæg, hvor systemer og udstyr skal optimeres, så det kan håndtere den hurtigere passage med automatisk betaling. Arbejdet vil ikke forstyrre kunderne i anlægget, siger Jens Kjær Nielsen.

Arbejdet med at opgradere betalingsanlægget er en nødvendig investering for at fremtidssikre anlægget mod den voksende trafik og samtidig give det stigende antal kunder, som benytter BroBizz eller PayByPlate, en bedre service.

Kunderne på Storebælt kan få glæde af det nye anlæg i efteråret 2019.

Læs mere om fordelene med PayByPlate her.
Læs mere om fordelene med BroBizz her.


Holdingselskabet Sund & Bælt ejer aktierne og varetager som moderselskab den overordnede styring af aktiviteterne i de 100 pct. ejede datterselskaber A/S Storebælt, A/S Øresund, Sund & Bælt Partner A/S, BroBizz A/S, A/S Femern Landanlæg og Femern A/S.

Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.