Chaufførnyt
Græsted Veterantræf
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 5

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Fra fotoalbummet...

Ulykke Patientforeningen
Dtl magasinet
Nyeste artikler
GH Truck Training
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
GH Truck Training
Arbejdstilsynet
Amukurs.dk
Job i Transport
Nordsjaellands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
OG HVOR LÆNGE LADER MAN DET BLIVE VED,- - - -SNAKKEN ?
DebatFlertallet af kandidaterne til Europaparlamentet,- -vil bekæmpe Social Dumping !

Sådan forholder det sig også med,- kandidaterne til Folketingsvalget her i Danmark !

Vi oplevede præcis den samme "trang til aktion",- -ved det forrige valg til EU-Parlamentet !

I lille Danmark har dette været løfter fra "de fleste" ,- på en række "folkemøder" på Bornholm !


FAKTISK ET MEGET BRUGT EMNE,- - -ELLER "LOKKEMIDDEL",- - I RET MANGE ÅR !

Derfor er det vel yderst relevant at spørge,- om nogen ved hvornår,- dette bliver til andet og mere end ,- - -SNAK ? Der sidder garanteret mange tusinde lønmodtagere,- og venter med tilbageholdt åndedræt,- på noget handling,- på det felt. Dette ikke mindst i transportbranchen,- hvor ca. 8000 dygtige og ansvarsbevidste chaufører,- gennem de seneste 10-12 år,- har forladt branchen,- mere eller mindre ufrivilligt.

Jamen hvad skal de stakkels Politiker dog gøre ? Der skal jo mindst 90 "mandater" til,- før man kan ændre på noget. JA,- men der har ved flere lejligheder faktisk været mere end 90 mandater,- bag velegnede forslag,- -som man så IGEN,- valgte at lade blive ved SNAKKEN. Det må være rimeligt,- at der igen stilles spørgsmålstegn ved,- OM det på noget tidspunkt har været hensigten overhovedet,- at gøre andet ved problemet,- end at "snakke højt om det" ?

De mange "luftkasteller" man forventer fra "Den Nye Vejpakke",- kan vel kun betegnes som en form for "forret" til en senere "hovedret",- der ender med anstændighed og tryghed,- i en branche alle samfund er afhængige af i hverdagen. Fidusen med at lade "billige løsninger" klare transportopgaverne til meget lave priser,- og sende store dele af lokale "aktører" ud af markedet,- har ALDRIG været hensigten med indholdet i TRAKTATEN. Det har heller ALDRIG været hensigten med ordlyden i de to målrettede Forordninger EU-1071 / 2009 og EU-1072 / 2009.

Disse to forordninger fortolkes efter et klart og målrette valg,- som visse Politikere i Danmark har truffet,- og angiveligt helt uden at have Juridisk hjemmel til at beslutte dette. At der så IKKE har været en organisation på banen,- og har krævet dette afprøvet ved domstolene i Danmark,- kan man kun ryste på hovedet af. Hverken organisationer for de vognmænd der har været nød til at "dreje nøglen om",- eller organisationer for lønmodtagere,- har reageret på dette "diktaturlignede" fænomen,- hvor hensigten med nogle klare og tydelige tekster,- bliver "vendt om på ryggen".

Med udsigt til et kommende Folketingsvalg,- kunne ladets statsminister pludselig se fornuften i,- at Danmark fik en National mindsteløn. Det var nemlig gået op for beslutningstagerne at man skulle bruge et attraktivt "lokkemiddel",- for at kapre stemmer. Pludselig opdager man,- at arbejdsmarkedet i Danmark,- på flere områder er angrebet af noget meget uheldigt,- som nok skal bekæmpes,- af hensyn til fremtiden. Gad nok vide,- hvor dette "klarsyn" har været deponeret i de år,- hvor netop et forslag til en National Dansk mindsteløn har cirkuleret på de elektroniske medier ?

Nu er der valgkamp,- og de stemmer man kan skrabe til sig,- kan sikkert redde taburetten for 4 år mere,- til en god løn og en fed pension. Sådan er det gået år efter år efter år efter år,- og sådan kommer det nok også til at gå,- en gang mere ? Men NEJ, -det må ikke blive det samme igen,- for intet vil overleve "snak uden handling" én gang mere. Det skal ikke bare være "løfter" og "gode hensigter",- endnu engang,- det SKAL være aktion. Her kunne man starte med,-at lade domstolene i Danmark se på teksterne i de omtalte forordninger,- og afgøre om,- de "Danske udgaver",- er gangbare.

Frygten for "Den Danske Model",- bør ikke holde nogen tilbage,- omkring en National Dansk mindsteløn,- -HVIS man besinder sig,- og vedtager at vi skal have en sådan,- præcis som 25 andre EU-lande har det. Og NEJ,- det skal ikke være Christiansborg der skal diktere satserne for en National Dansk mindsteløn,- for det SKAL arbejdsmarkedets parter,- præcis som de har gjort det i årevis. MEN,- der skal så være de aftaler man ender med,- for samtlige faggrupper på arbejdsmarkedet,- der skal være den Nationale Danske mindsteløn,- frem til man forhandler overenskomst igen.

De to valg der kommer her i den nærmest fremtid,- skal ikke bare fortælle os,- hvem der skal sidde på taburetterne efter disse valg,- men nok mest fortælle os,- om de valgte fortjener at blive regnet som troværdige. De magter alle til hobe,- at snakke om forhold der er problematiske,- men HVEM vil også skride til handling ? Man har sandelig også bemærket,- at der er kommet udtalelser i spil,- der tyder på ønsker om et særligt Politi,- efter den Tyske model,- vi alle kender som BAG. Også dette,- har man haft oppe og vende,- flere gange efterhånden.


EN FILMINSTRUKTØR VILLE NU RÅBE : A K T I O N !

P.S.

Problemerne med kontrol af lønsedler til dokumentation,- - eller rettere ADGANGEN til sådanne kontroller,- er noget der snart er en løsning på. Det vil der blive skrevet noget om,- en anden gang !


Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.