Chaufførnyt
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 5

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Fra fotoalbummet...

Ulykke Patientforeningen
Dtl magasinet
Nyeste artikler
GH Truck Training
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
GH Truck Training
Arbejdstilsynet
Amukurs.dk
Job i Transport
Nordsjaellands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
Tilmeld dig til FDL´s bremsemøde: Kom ind i kampen og undgå kæmpe bøder
NyhedDebatten om ”sovende bremser” fortsætter med uformindsket styrke, og meningerne er blandt fagfolk stærkt delte. Men nu giver FDL vognmændene en mulighed for at få skabt klarhed over problematikken. Det sker ved et bremse-møde,som afvikles lørdag den 24. august på Hejse Kro ved Fredericia. Mødet indledes kl. 09.00 og slutter omkring middagstid. Mødet er vigtigt, ikke mindst fordi vi fra 1. januar 2020 får forhøjede bødetakster.

Med den debat, vi på det seneste har oplevet, opfordrer FDL vognmændene til at møde op, ikke mindst fordi mødet vil afsløre, hvor let det egentlig er at undgå de evindelige bremse-problemer, siger kontorleder Jens Groot. Det er i hvert faldstensikkert, at deltagerne vil opnå en viden, som kan hindre risikoen for kæmpemæssige bøder og kostbare værkstedsbesøg.

Mødets hovedpunkt bliver et indlæg af bremsespecialisten René Lundegaard. René er en af Danmarks førende eksperter på området, og han vil orientere om, hvad den enkelte vognmand kan/bør gøre for at have styr på påhængskøretøjernes bremser. Desuden vil FDL orientere om risiko-elementerne. Desuden vil politiassistent Kaj Klaustrup fra Tungvognscenter Øst være til stede med en bremsestand.

Desuden vil FDL orientere om de risiko-elementer, der altid er i en travl arbejdsdag, fortsætter Jens Groot. Kører du, f.eks. med anden mands/firmas løstrailer, er det dig, der får bøden, hvis du tages i en kontrol. Og hvorfor løbe en kæmperisiko for en bøde i en størrelsesorden, det måske er svært at betale?

Den enkelte vognmand er ganske enkelt pisket til at tage sine forholdsregler. Du er altid nødt til at stille krav til bremsernes tilstand, også hvis/når du anvender en anden mands/firmas påhængskøretøj.

Dokumentation fra synshal er muligt i nogle synshaller, så vælg en sådan. Føler du ikke, at påhængskøretøjet bremser, når du aktiverer forvognens bremser, er du i en betydelig risikozone. Med sovende bremser, er bøden for chaufføren 6.000 kr., og som selvkørendeer det 10.000 og efterfølgende bøder dobles op hver gang.

Loven siger når køretøjer køres som synsfri sammenkobling, skal køretøjet medbringe original registreringsattest eller en godkendt kopi af samme, som kan købes hos Motorregisteret under SKAT.

Bremseattesten fra seneste syn, skal opbevares sammen med registreringsattesten. Men kom nu ind i kampen, og vær medbestemmende om din virksomheds skæbne, lyder det afslutningsvis fra Jens Groot, der samtidigt oplyser, at sidste frit for tilmelding er den 19.august.

Kilde: Frie Danske Lastbilvognmænd (FDL)

Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.