Chaufførnyt
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 6

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Dtl magasinet
Chaufførnyt
Fra fotoalbummet...

Ulykke Patientforeningen
Nyeste artikler
GH Truck Training
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
GH Truck Training
Arbejdstilsynet
Amukurs.dk
Job i Transport
Nordsjaellands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
AirHelp er passagerernes sidste håb efter dårligt oplyst råd fra svensk forbrugerudvalg
NyhedDen svenske bestyrelse for forbruger-tvister (ARN) har meddelt, at SAS ikke bør betale erstatning til passagerer, der er berørt af flyselskabets pilotstrejke i løbet af foråret. Ifølge AirHelp, som har det største netværk af advokater, der er specialiseret i flypassagerers rettigheder, er dette råd forkert. AirHelp vil fortsætte med at forfølge sine retssager for at beskytte flypassagerers rettigheder med hensyn til strejken. ARNs henstillinger er ikke-bindende, og har derfor ingen indflydelse på fremtidige resultater i domstolene.

"Vi vil sikre, at de berørte passagerer får den kompensation, de fortjener. Det fremgår klart af beslutningen truffet af ARN, at passagererne ikke var repræsenteret af juridiske eksperter som AirHelp," siger Christian Nielsen, Chief Legal Officer i AirHelp. Christian Nielsen fortsætter:

”Det er vigtigt at huske, at ARNs anbefalinger er uforpligtende, så dette ændrer intet. Med det sagt er det ærgerligt at se dem foretage en sådan forbruger-fjendtlig og urimelig konklusion, især i betragtning af at der allerede findes en retligt bindende retsafgørelse fra EU-Domstolen med hensyn til personale-strejker og passagerers rettigheder til erstatning.”

Mere end 370.000 rejsende blev påvirket af SAS 'pilotstrejke i løbet af foråret. Dette fik mange passagerer til at kontakte ARN for at få hjælp. Men i går svigtede bestyrelsen de svenske forbrugere og meddelte, at de ikke vil tilbyde noget positivt råd.

Heldigvis ændrer svenskernes dårlige rådgivning ikke AirHelps arbejde med sagerne, da målet stadig er at skubbe sagen helt til EU-Domstolen, hvor ARNs vurdering af situationen bliver irrelevant. Alle ECJ-beslutninger er juridisk bindende for alle lande, der er forbundet med forordningen.

- I lyset af denne forbrugerfjendtlige beslutning er det klart, at AirHelp nu er passagerernes sidste håb, siger Christian Nielsen fra AirHelp.

Kilde: AirHelp




Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.