Chaufførnyt
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 7

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Chaufførnyt
Fra fotoalbummet...

Ulykke Patientforeningen
Nyeste artikler
DTL Magasinet
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Arbejdstilsynet
Amukurs.dk
Job i Transport
Nordsjaellands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
FDL - Godt nyt om EU´s ny vejpakke: Men ekstra bevilling til kontrol er nødvendigt
NyhedFDL er godt tilfreds med flere af hovedpunkterne i EU´s ny vejpakke, der, som omtalt i går, netop er tiltrådt af EU´s Transportudvalg. Så nu mangler vi blot den definitive godkendelse, som selve parlamentet skal klare i triologforhandlingterneHvilket, især med hensyn til holdningen i de gamle østlande, godt kan trække lidt ud. I FDL´s optik, er det mest positive af de kommende tiltag, den foreslåede karensperiode for cabotage og en forstærket indsats mod den stærkt tiltagende sociale dumping.

Tilbage er spørgsmålet om, hvordan politikere og de respektive myndigheder vil sikre en effektiv og fremtidssikret kontrol? For når man i dag ikke har hverken mandskab eller penge til en blot nogenlunde effektiv kontrol, er det utopi at tro, at de skærpedekrav i den kommende vejpakke vil få den ønskede effekt. Så nu er det op til politikerne at bevise, de virkeligt vil ulovlighederne til livs. Beviset kan kun accepteres med en garanti om de nødvendige ekstra bevillinger.

Det lyder som en ældgammel melodi, der er blevet reemikset, siger kontorleder, Jens Groot, og fortsætter: En karensperiode for cabotage-kørsel har, siden 2009, været på FDL´s ønskeseddel, efter at de såkaldte hovedorganisationer enstemmigt vedtog, de indtil nu problematiske cabotage-regler. Derfor er det yderst relevant at spørge vores politikere, om det mon er fornuftigt kun at lytte til deres anbefaling.Dertil en den velkendte lobbyisme for stærk og ensidig.

Inden for godstransport på gummihjul i Danmark findes mange love og paragraffer, samt krav om et økonomisk fundament for erhvervelse af tilladelser. Det største problem, med disse regler, er den manglende håndhævelse og kontrol af disse. Det er politikernei ministerierne og på Christiansborg, der kan løse denne gordiske knude, så vi omsider får mulighed for at opleve en velfungerende godstransport i Danmark, understreger Jens Groot, FDL.

Kilde: Frie Danske Lastbilvognmænd (FDL)

Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.