Chaufførnyt
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 5

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Fra fotoalbummet...

Ulykke Patientforeningen
Dtl magasinet
Nyeste artikler
GH Truck Training
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Info fra Admin.


Admin : Obs, sommeren er over os, derfor begrænset opdatering juli måned.
GH Truck Training
Arbejdstilsynet
Amukurs.dk
Job i Transport
Nordsjaellands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
Se billede
Albums > Pressefoto > PK 27.001-EH Første billede Foregående billede Næste billede Sidste billede
PK 27.001-EH
Nye Palfinger-kraner til sjællandsk vognmand

Transportfirmaet Karl Thygesen & Søn ApS i Greve på Sjælland har fået leveret endnu to nye kraner fra Palfinger. En PK 135.002 TEC7 PJ190E og en PK 27.001-EH-E, begge monteret på chassiser leveret fra Scania Danmark.
Kranerne er opbygget hos Palfinger’s eget opbyggerfirma Palfinger Mounting Competence Center (MCC) i Lengau, Østrig.
PK 135.002 TEC7 PJ190E er den første af sin type, der er blevet leveret på Sjælland. Den nye kran er spækket med avanceret udstyr - blandt andet Palfingers P-Fold system, som hjælper til ved udpakning og sammenpakning af kranen.
Desuden Load-Iam – en sensor , der overvåger køretøjets hældning, så der opnås optimal stabilitet og derved maksimal kapacitet under alle forhold. Herudover er kranen udstyret med wirespil med RTC ”Rope Traction Control” der automatisk regulerer spillets wire ved sammen- og udpakning af kranen, samt med SRC ”Synchronized Rope Control”, der holder wire-krogen i præcis samme afstand til udløbsblokken.
Begge kontrol-systemer giver operatøren de bedste muligheder, når arbejdet lettest lader sig udføre med spil. En anden nyttig facilitet er PJ190E, en fly-jib, som giver kranen et yderligere hydraulisk udlæg på 12,7 meter, så rækkevidden når helt ud til knap 32 meter.
Som en ekstra feature, er kranen leveret med Palfingers seneste nyhed, en PJM020 (mekanisk fly-jib), der giver kranen et ekstra udlæg på 5,5 meter. PJM020 monteres direkte på kranens MFA koblingssystem, som er et mekanisk lynkoblingssystem, der gør det let og ubesværet at skifte mellem de forskellige værktøjer, som kranen er udstyret med.

Chauffør fik grundig instruktion hos Palfinger
Brian Sørensen, der er chauffør på bilen, ser frem til at komme ud at betjene sine mange kunder med sin nye kran og har allerede fået en grundig instruktion hos Palfinger i betjeningen af den nye kran.
”Nu kan jeg udføre kranarbejde, som jeg ikke før troede var muligt,” siger Brian Sørensen.
Den nye Palfinger-kran kommer til at beskæftige sig med alle mulige slags løftearbejde og afløser en Effer 1750.

Mange anvendelsesmuligheder

Karl Thygesen & Søn ApS har samtidig fået yderligere en Scania monteret med en PK 27.001-EH-E og et Palfinger CHS T22A kroghejs, der er et 22t kraftigt kroghejs, som er udstyret med Palfinger’s PAD Control radiostyringssystem. Den 100% radiostyrede kran har et løftemoment på 24,4 tm og et maksimal hydraulisk udlæg på 16,9 meter. Køretøjet afløser en tilsvarende kranbil, og skal hovedsagelig anvendes til containerhåndtering og grab-arbejde.
Chauffør Martin Christensen glæder sig til at komme ud på opgaver med den nye kran, der har mange anvendelsesmuligheder – selv under vanskelige forhold.
Alle Palfinger’s kraner er udstyret med HPSC - 100% fuldautomatisk stabilitetsovervågning, hvor kranens kapacitet beregnes algoritmisk i forhold til støttebenenes individuelle udlæg.
Karl Thygesen & Søn ApS blev stiftet i midten af 1950´erne af Karl Thygesen, og de første opgaver bestod i at transportere materialer for lokale håndværkere. Med tiden er der blevet investeret i flere nye kran- og tipbiler, og i dag har virksomheden 20 ansatte og 10 lastbilkraner i vognparken, der også består af mobilkraner og mobile tårnkraner.

Kilde: PALFINGER DANMARK A/S

Dato: 13-02-2019
Tilføjet af: Admin
Dimensioner: 1024 x 768 pixels
Filstørrelse: 243,76kB
Kommentarer: 0
Vurdering: Ikke vurderet
Antal visninger: 304
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.