Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Udskriv og scan med din smartphone:

Event kalender

GH Truck

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Info fra Red.


Admin : Finder du fejl ved noget af sidens indhold, må du meget gerne sende os en lille besked, vi har opdateret til den nye version af PHP 7,2......

NSJV

MY VETERANTOG

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Transportorganisation bakker op om opfordring til fælles EU-regler
Transport-, bygnings- og boligministeren og miljø- og fødevareministeren opfordrer EU-Kommissionen til at arbejde for fælles EU-regler, der skal hindre svindel med forureningsbegrænsende udstyr i lastbiler. Transportorganisationen ITD bakker op om initiativet og vil understøtte forslaget i Bruxelles


· Ministre opfordrer til fælles EU-regler om NOx-snyd
Danske tests har vist, at lastbiler, der er udstyret med snydeanordninger, har op til 45 gange højere NOx-udledning end lastbiler med et velfungerende rensesystem. Snyd med lastbilers NOx-begrænsende udstyr sker typisk ved, at lastbilens rensesystem frakobles, hvilket resulterer i væsentlig forhøjet luftforurening. De ulovlige indgreb i lastbilerne sker typisk for at spare penge til drift og vedligeholdelse af lastbilernes NOx-begrænsende udstyr. Transportministeren og miljø- og fødevareministeren opfordrer på baggrund af snyd med NOx-renseudstyr i lastbiler tre EU-kommissærer til at arbejde for fælles EU-regler på området


· PostNord kører fortsat med udenlandske chauffører
Transportminister Ole Birk Olsen har - nærmest i kølvandet på sagen om de filippinske chauffører hos Kurt Beier Transport i Padborg - måttet svare på spørgsmål fra Folketingets Transportudvalg om chauffører, der måtte køre PostNord, der er ejet af den svenske og danske stat i fællesskab



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

KALD DET BARE " PETITESSER " !

DebatDet ER klokkeklart lovbrud !

Årsagen er,- "Social Dumping" !

Det foregår hver eneste dag !

Og det foregår helt bevidst !


END IKKE FAGBEVÆGELSEN REAGERER ?

Når vi nu "taler" så meget om "Den Frie Bevægelighed",- og de mere eller mindre plausible forhold,- man til tide forsøger at påstå,- er hindringer for denne "Frie Bevægelighed",- så vil jeg da lige pege på et område,- man meget behændigt går laaangt udenom. En del suspekte virksomheder og organisationer,- med særlige interesser,- er ikke sene til at bringe postulatet på banen om,- at det og det,- forhindre "Den Frie Bevægelighed" for enten varer eller gods,- og til tider også arbejdskraft.

Hver eneste gang,- er det når et tiltag,- eller et påtænkt tiltag,- skal indføres,- så vælter det frem med påstande om,- at nu forhindre man "Den Frie Bevægelighed". Sådan har det været både da man indførte mindsteløn,- og da man havde højlydte debatter om definitionen på en Cabotagetur,- og flere andre emner. Det har ALTID været,- når der blev indført noget der KUNNE betyde en begrænsning af brugen af "billige løsninger".

Sjovt nok,- er der stort set ALDRIG ført en debat om den Sociale Dumpings effekt,- overfor Danske Eksportchauffører og vognmand,- der udfører denne type transporter,- - - - eller gjorde dette tidligere. Nå ja,- JEG har skrevet om fænomenet tidligere,- men uden den helt store reaktion fra nogen,- og det gælder særligt fra Fagbevægelsen. Faktisk havde jeg nok forventet,- at netop Fagbevægelsen,- ville tage dette emne op.

Den helt store SYNDER her,- er Speditørerne,- der enerådigt udvælger den vognmand,- der skal stå for transporten,- når der er tale om en transport UD af Danmark. Her vælger man helt bevidst en udenlandsk vognmand,- og ofte fra en virksomhed man selv ejer,- eller har part i,- eller blot arbejder TÆT sammen med. Dette gør man udelukkende af hensyn til prisen,- som INGEN Dansk vognmand har en chance for at udføre opgaven for.

Da man samtidig har sikret sig,- at der er rigeligt med køretøjer til rådighed,- fordi man HAR hentet tilstrækkelig,- og oftest rigeligt,- med køretøjer til landet,- har man også fjernet muligheden for "fair konkurrence" og risikerer heller ikke,- at der opstår "lige vilkår". Sådan lyder opskriften,- på effektiv og målrettet "Social Dumping",- der breder sig som ringe i vandet. Desværre udløser dette så en effekt,- som INGEN syntes at tage alvorligt,- og heller ikke ønsker at gøre noget ved.

Problemet er ikke et isoleret problem for Danmark,- men lad os bar nøjes med at bruge Danmark som eksempel,- de det er nemmere at overskue på den måde. Så står vi nu med en stribe Danske vognmænd og chauffører,- der på grund af prisen og den "Sociale Dumping",- har fået frataget muligheden for,- "Den Frie Bevægelighed" i hele Europa. Faktisk er situationen den omvendte af,- hvad de suspekte virksomheder og organisationer jamre over,- nemlig,- at med de og de tiltag,- så vil det blive FOR dyrt,- og "Den Frie Bevægelighed" blive forhindret !

Jaman HALLO ! Med "Social Dumping" opstår der den situation,- at de "billige løsninger" er blevet FOR billige,- og gør at Danske vognmænd og chauffører,- bliver forhindret i,- "Den Frie Bevægelighed",- man havde tidligere. DET har aldrig været,- og ER fortsat ikke EU´s intentioner,- og MINDST lige så ulovligt,- som når forholdene,- går den anden vej ! Her vil JEG godt sætte et stort spørgsmålstegn ved,- om man ville fravælge Danske vognmænd og chauffører,- HVIS der reelt var fair konkurrence på lige vilkår ?

Derfor skal MIN påstand være,- at Danske speditører,- forhindre Danske vognmænd og chauffører i "Den Frie Bevægelighed",- ved at operere med særligt nedsatte priser,- der udløser "Social Dumping" på transportområdet. Den Danske Stat gør det nemt for udviklingen af netop "Social Dumping",- når man fravælger,- at håndhæve de samme regler,- som en del andre lande for længst ER begyndt at håndhæve. Dette gælder sådan set OGSÅ for indførelsen af en Dansk mindsteløn,- som KUNNE tage udgangspunkt i de eksisterende overenskomstforhandlinger,- og "Den Danske Model".

"Den Frie Bevægelighed" på eksportområdet,- er ikke forhindret med en fysisk bom,- men derimod med en økonomisk bom. Forskellen er stor, -men effekten er sandelig den samme. Danske vognmand og chauffører,- er blevet frataget,- muligheden for udføre eksportkørsel til andre lande,- og er dermed afskåret fra "Den Frie Bevægelighed" ,- og den direkte årsag ER det vi kender som Social Dumping og "billige løsninger" !


"DEN FRIE BEVÆGELIGHED" ER JO MANGE TING !

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.13 sekunder
24,267,245 Unikke besøg