Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Udskriv og scan med din smartphone:

Event kalender

GH Truck

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Info fra Red.


Admin : Finder du fejl ved noget af sidens indhold, må du meget gerne sende os en lille besked, vi har opdateret til den nye version af PHP 7,2......

NSJV

MY VETERANTOG

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Transportorganisation bakker op om opfordring til fælles EU-regler
Transport-, bygnings- og boligministeren og miljø- og fødevareministeren opfordrer EU-Kommissionen til at arbejde for fælles EU-regler, der skal hindre svindel med forureningsbegrænsende udstyr i lastbiler. Transportorganisationen ITD bakker op om initiativet og vil understøtte forslaget i Bruxelles


· Ministre opfordrer til fælles EU-regler om NOx-snyd
Danske tests har vist, at lastbiler, der er udstyret med snydeanordninger, har op til 45 gange højere NOx-udledning end lastbiler med et velfungerende rensesystem. Snyd med lastbilers NOx-begrænsende udstyr sker typisk ved, at lastbilens rensesystem frakobles, hvilket resulterer i væsentlig forhøjet luftforurening. De ulovlige indgreb i lastbilerne sker typisk for at spare penge til drift og vedligeholdelse af lastbilernes NOx-begrænsende udstyr. Transportministeren og miljø- og fødevareministeren opfordrer på baggrund af snyd med NOx-renseudstyr i lastbiler tre EU-kommissærer til at arbejde for fælles EU-regler på området


· PostNord kører fortsat med udenlandske chauffører
Transportminister Ole Birk Olsen har - nærmest i kølvandet på sagen om de filippinske chauffører hos Kurt Beier Transport i Padborg - måttet svare på spørgsmål fra Folketingets Transportudvalg om chauffører, der måtte køre PostNord, der er ejet af den svenske og danske stat i fællesskab



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Mercedes-Benz løfter sløret for ny CLS

AutoCLS er et af de mest markante design-ikoner, som Mercedes-Benz tilbyder, og den netop afslørede tredje generation er ingen undtagelse. Med helt nye motorer og avancerede, aktive sikkerhedssystemer udstråler CLS’en selvsikker sportslighed.


De nye karakteristiske træk inkluderer blandt andet grillens konjunkturer, som breder sig mod bunden, og den nye front, som hælder fremad er sammen med nye, smalle og brede forlygter med til understrege bilens sportslige og dynamiske design. Samtidig ligger designet i naturlig forlængelse af den oprindelige CLS, som udkom første gang i 2003.





EQ Boost og 48 volt
Motorerne i den nye CLS er helt nye, og i første omgang bliver det muligt at vælge mellem tre sekscylindrede modeller. På dieselsiden lanceres CLS i første omgang som 350 d 4MATIC med 286 hk og 600 Nm og 400 d 4MATIC med 340 hk og 700 Nm. På benzinsiden lanceres i første omgang 450 4MATIC med 367 hk, som får hjælp af en elmotor. Sidstnævnt er foreløbigt den kraftigste i programmet. Elmotoren leverer 22 hk og et massivt moment på 250 Nm via EQ Boost, når der accelereres eller ved let kørsel over kortere afstande, hvor forbrændingsmotoren helt slår fra. Samtidig genopsamler systemet energi ved opbremsning.

Wellness på de lange ture
EnergizingComfort Control forbinder bilens komfortsystemer i seks forskellige programmer. Klimastyring med mulighed for valgfri duft kombineret med ventilerede og opvarmede massagesæder samt adaptiv kabinebelysning og automatisk valg af musik giver mulighed for en helt særlig og intelligent wellnessoplevelse. Dermed tilbyder den nye CLS komfort i særklasse, som både gør de lange køreture mere behagelige, og også sikrere, da systemet hjælper med at skærpe chaufførens opmærksomhed.


Intelligent Drive: Teknologi fra S-Klassen
CLS er udstyret med seneste generation af assistentsystemer, som hjælper til, hvis føreren er uopmærksom. Active Brake Assist nødbremser selv bilen, hvis chaufføren ikke når at reagere, mens Lane Keeping Assist hjælper med at holde bilen i sin vognbane ved at bremse det inderste hjulsæt og dermed trække bilen tilbage i vognbanen. I tilfælde af en forestående kollision, beskytter PRE-SAFE chaufføren og passagererne i bilen, inden ulykken sker ved bl.a. at stramme selerne i bilen og køre elektriske sæder tilbage i opret position, mens PRE-SAFE Sound forbereder øret på en forestående ulykke ved at udsende en høj lyd i kabinen, umiddelbart inden en eventuel kollision. Dette aktiverer en naturlig refleks i øret, som beskytter chauffør og passagerer mod varige høreskader.




På listen af intelligent ekstraudstyr findes desuden den aktive fartpilot DISTRONIC, som med Active Steering Assist og Active Speed Limit Assist selv holder afstand til forankørende samt aflæser vejskilte og tilpasser farten, hvis chaufføren ønsker det. Som noget nyt tilpasser systemet nu farten til vejen og sætter selv farten ned forud for sving på vejen og bidrager dermed yderligere til sikker og komfortabel kørsel.


Kilde: Mercedes-Benz Danmark A/S

Den nye CLS kan bestilles fra midten af december og lander hos forhandlerne til foråret. Danske priser er endnu ikke offentliggjorte.

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.14 sekunder
24,267,322 Unikke besøg