Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Udskriv og scan med din smartphone:

Event kalender

GH Truck

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Info fra Red.


Admin : Finder du fejl ved noget af sidens indhold, må du meget gerne sende os en lille besked, vi har opdateret til den nye version af PHP 7,2......

NSJV

MY VETERANTOG

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Transportorganisation bakker op om opfordring til fælles EU-regler
Transport-, bygnings- og boligministeren og miljø- og fødevareministeren opfordrer EU-Kommissionen til at arbejde for fælles EU-regler, der skal hindre svindel med forureningsbegrænsende udstyr i lastbiler. Transportorganisationen ITD bakker op om initiativet og vil understøtte forslaget i Bruxelles


· Ministre opfordrer til fælles EU-regler om NOx-snyd
Danske tests har vist, at lastbiler, der er udstyret med snydeanordninger, har op til 45 gange højere NOx-udledning end lastbiler med et velfungerende rensesystem. Snyd med lastbilers NOx-begrænsende udstyr sker typisk ved, at lastbilens rensesystem frakobles, hvilket resulterer i væsentlig forhøjet luftforurening. De ulovlige indgreb i lastbilerne sker typisk for at spare penge til drift og vedligeholdelse af lastbilernes NOx-begrænsende udstyr. Transportministeren og miljø- og fødevareministeren opfordrer på baggrund af snyd med NOx-renseudstyr i lastbiler tre EU-kommissærer til at arbejde for fælles EU-regler på området


· PostNord kører fortsat med udenlandske chauffører
Transportminister Ole Birk Olsen har - nærmest i kølvandet på sagen om de filippinske chauffører hos Kurt Beier Transport i Padborg - måttet svare på spørgsmål fra Folketingets Transportudvalg om chauffører, der måtte køre PostNord, der er ejet af den svenske og danske stat i fællesskab



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Barslund skal anlægge letbanetracé og byrum foran banegården

NyhedBarslund A/S skal stå for noget af det mest bynære og spændende anlægsarbejde, letbaneprojektet har at byde på. Entreprenørfirmaet er det tredje, som Odense Letbane A/S har skrevet anlægskontrakt med. Den ekstra entreprenør vil styrke kapaciteten og dermed fremdriften i det samlede projekt.


I januar begynder arbejdet med at gøre Vestre og Østre Stationsvej klar til letbanens spor. Der skal skabes et otte meter bredt areal langs hele stationsvejen.



Arbejdet går kort fortalt ud på at flytte vejbaner, cykelstier og fortove. Derudover skal der anlægges et nyt byrum omkring Odense Banegård Center, hvor den almindelige biltrafik bliver ført bagom via det område, hvor der i dag er busterminal. Til gengæld bliver banegårdens forplads ombygget til et nyt fælles rum for cyklister, gående og kollektiv trafik.



Det er Barslund A/S, der kommer til at stå for det omfattende arbejde, som odenseanerne vil opleve i Odense C gennem hele 2018. Det står klart, efter at Odense Letbane P/S fredag 1. december har skrevet kontrakt med entreprenørfirmaet.



Barslund A/S har vundet licitationen med et bud på knap 39 millioner kroner i et udbud, hvor tre andre entreprenører også bød ind.



- Anlægsarbejdet på Vestre og Østre Stationsvej er noget af det mest bynære og komplicerede, vi har på letbanens strækning. Så vi var naturligvis spændte på at modtage resultatet af licitationen, siger Mogens Hagelskær, administrerende direktør for Odens Letbane P/S:



- Derfor er vi også glade for, at det endnu en gang er lykkedes at lande et letbaneudbud inden for budgettet. Det er et tegn på godt og grundigt forarbejde i udbuddet - samt på at det er lykkedes os at skabe god konkurrence i markedet om letbaneopgaverne.



Det er den første anlægskontrakt, Barslund A/S vinder i letbaneprojektet. De fire anlægskontrakter, der tidligere er blevet udbudt, er gået til Arkil A/S og M.J. Eriksson A/S.



- Det betyder, at vi har fået endnu en entreprenør ombord i anlægsarbejdet, hvilket vil øge robustheden i forhold til kapaciteten - så vi bedre kan sikre fremdriften i vores samlede tidsplan, forklarer Mogens Hagelskær.



Også Barslund ser frem til samarbejdet med Odense Letbane.



- Vi glæder os til samarbejdet med Odense Letbane omkring denne spændende opgave, hvor planlægning af trafikanternes fremdrift og tilrettelæggelsen af vores arbejdsområder er nøglen til succes. Opgaver som denne kræver, at vi udnytter den erfaring, vi har i Barslund, så projektet kan udføres med færrest mulige gener, siger Ulrich Jørgensen, afdelingschef hos Barslund A/S.



Efter at Barslund A/S er færdige med at anlægge nye vejbaner, stier og fortove, vil letbanes entreprenør på sporarbejdet, Comsa S.A.U., gå i gang med at lægge skinner og bygge stationer samt sætte letbanens elektriske og elektroniske systemer op. Dette arbejde forventes at vare gennem hele 2019.



Der mangler fortsat at blive udbudt to ud af i alt syv anlægskontrakter: Odense Idrætspark-Vesterbro samt Albanigade-Nyborgvej. Disse vil blive udbudt over de kommende måneder, så anlægsarbejdet i løbet af 2018 vil komme i gang på hele letbanens strækning.


Kilde: Odense Letbane P/S


Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.14 sekunder
24,267,432 Unikke besøg