Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Udskriv og scan med din smartphone:

Event kalender

GH Truck

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Info fra Red.


Admin : Finder du fejl ved noget af sidens indhold, må du meget gerne sende os en lille besked, vi har opdateret til den nye version af PHP 7,2......

NSJV

MY VETERANTOG

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Transportorganisation bakker op om opfordring til fælles EU-regler
Transport-, bygnings- og boligministeren og miljø- og fødevareministeren opfordrer EU-Kommissionen til at arbejde for fælles EU-regler, der skal hindre svindel med forureningsbegrænsende udstyr i lastbiler. Transportorganisationen ITD bakker op om initiativet og vil understøtte forslaget i Bruxelles


· Ministre opfordrer til fælles EU-regler om NOx-snyd
Danske tests har vist, at lastbiler, der er udstyret med snydeanordninger, har op til 45 gange højere NOx-udledning end lastbiler med et velfungerende rensesystem. Snyd med lastbilers NOx-begrænsende udstyr sker typisk ved, at lastbilens rensesystem frakobles, hvilket resulterer i væsentlig forhøjet luftforurening. De ulovlige indgreb i lastbilerne sker typisk for at spare penge til drift og vedligeholdelse af lastbilernes NOx-begrænsende udstyr. Transportministeren og miljø- og fødevareministeren opfordrer på baggrund af snyd med NOx-renseudstyr i lastbiler tre EU-kommissærer til at arbejde for fælles EU-regler på området


· PostNord kører fortsat med udenlandske chauffører
Transportminister Ole Birk Olsen har - nærmest i kølvandet på sagen om de filippinske chauffører hos Kurt Beier Transport i Padborg - måttet svare på spørgsmål fra Folketingets Transportudvalg om chauffører, der måtte køre PostNord, der er ejet af den svenske og danske stat i fællesskab



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

FDL-nyhed om manglende kontrol af kapitalkrav

NyhedTrods bevidst svindel med kapitalkrav: Minister afviser, det er et problem

Selv om Gud og hvermand med blot en smule indsigt i godstransport med lastbiler ved, hvor meget der svindles, er det åbenbart umuligt at råbe det politiske flertal op. Tag nu for eksempel problematikken med virksomhedernes egenkapital, som der i høj grad er behov for at sætte lup på, fordi rigtigt mange vognmands-virksomheder ikke lever op til lovens krav. Men til trods for, at FDL nu gentagne gange har gjort politikerne, og ikke mindst skiftende transportministre, opmærksom på problemerne med den manglende egenkapital, sker der ikke en hujende dyt. Det fremgår klart af transportminister Ole Birk Olesens svar til FDL.


Ole Birk Olesen skriver, at Styrelsen, på baggrund af FDL´s henvendelse, i regi af Vejtransportrådet, vil høre organisationerne på vejtransportområdet, om de oplever, at der er et problem med overholdelse af kapitalkravet. På den baggrund vil Styrelsen vurdere, om der er behov for justeringer af kontrol-indsatsen. Citat slut. Et svar, som FDL på ingen måde kan være tilfreds med, for det er indiskutabelt, at der er behov for en opstramning. Det er horribelt, at der overhovedet ingen kontrol er, hvilket FDL adskillige gange har påvist og klaget over. Det er efter FDL´s opfattelse bedrageri, når man trækker pengene ud, så kapitalkravet ikke er opfyldt, Så hvis ikke der findes en bankgaranti, bør tilladelserne inddrages.


Det er utroligt, at man ikke strammer selskabsloven, og det er rystende, at der ingen opfølgende kontrol er med firmaernes kapitalkrav, siger FDL´s kontorleder Jens Groot. Der er mange eksempler på, at firmaer, der har fået sine tilladelser, trækker penge ud af garantisummen, selv om firmaerne pr. automatik burde miste retten til at drive vognmandskørsel, når kapitalkravet ikke er opfyldt. Vi har i dag fået endnu en sådan sag, så det er spild af tid at spørge de andre organisationer. Hvorfor ikke bare give besked på, at der skal indføres en løbende kontrol i lighed med andre former for kontrol. Det vil med garanti afsløre, hvor store problemerne er.


Kilde: Frie Danske Lastbilvognmænd (FDL)

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.14 sekunder
24,267,158 Unikke besøg