Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Udskriv og scan med din smartphone:

Event kalender

GH Truck

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Info fra Red.


Admin : Finder du fejl ved noget af sidens indhold, må du meget gerne sende os en lille besked, vi har opdateret til den nye version af PHP 7,2......

NSJV

MY VETERANTOG

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Transportorganisation bakker op om opfordring til fælles EU-regler
Transport-, bygnings- og boligministeren og miljø- og fødevareministeren opfordrer EU-Kommissionen til at arbejde for fælles EU-regler, der skal hindre svindel med forureningsbegrænsende udstyr i lastbiler. Transportorganisationen ITD bakker op om initiativet og vil understøtte forslaget i Bruxelles


· Ministre opfordrer til fælles EU-regler om NOx-snyd
Danske tests har vist, at lastbiler, der er udstyret med snydeanordninger, har op til 45 gange højere NOx-udledning end lastbiler med et velfungerende rensesystem. Snyd med lastbilers NOx-begrænsende udstyr sker typisk ved, at lastbilens rensesystem frakobles, hvilket resulterer i væsentlig forhøjet luftforurening. De ulovlige indgreb i lastbilerne sker typisk for at spare penge til drift og vedligeholdelse af lastbilernes NOx-begrænsende udstyr. Transportministeren og miljø- og fødevareministeren opfordrer på baggrund af snyd med NOx-renseudstyr i lastbiler tre EU-kommissærer til at arbejde for fælles EU-regler på området


· PostNord kører fortsat med udenlandske chauffører
Transportminister Ole Birk Olsen har - nærmest i kølvandet på sagen om de filippinske chauffører hos Kurt Beier Transport i Padborg - måttet svare på spørgsmål fra Folketingets Transportudvalg om chauffører, der måtte køre PostNord, der er ejet af den svenske og danske stat i fællesskab



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Væksten i godstrafikken fortsatte i 3. kvartal

SkibI 3. kvartal 2017 fortsatte væksten i godstrafikken på Scandlines Helsingør-Helsingborg, og på trods af et mindre fald i antallet af personbiler medførte den stigende godstrafik en øget kapacitetsudnyttelse på overfartens færger. Ledelsen besluttede derfor at øge kapaciteten ved at udvide færgen Hamlets sejlplan med fem timer per døgn.


•Antallet af afgange udgjorde 12.800 som i 3. kvartal 2016. Præcisionen var uændret høj, og kapacitetsudnyttelsen på bildækket fortsatte med at stige.
•Antallet af overførte lastbiler steg med knap 5% til godt 102.600 (2016: 98.000), ligesom godsmængden voksede tilsvarende til 1.186.000 tons (2016: 1.132.000 tons).
•Scandlines Helsingør-Helsingborg overførte 457.000 personbiler i 3. kvartal 2017 (2016: 473.000) svarende til et fald på godt 3%. Bustrafikken på ruten udgjorde 6.900 overførte enheder i 3. kvartal 2017 (2016: 7.400). Det samlede antal passagerer faldt derfor med ca. 3% til knap 2,54 mio. i 3. kvartal 2017 (2016: 2,5 mio.).
•Anvendelsen af AutoBizz Smart steg med godt 7% i forhold til samme periode sidste år.

”Den fortsatte stigning i godstrafikken er et godt udtryk for, hvilken rolle vores flydende bro spiller for samhandelen i regionen. Det er et bevis på, at vores fragtkunder sætter pris på den præcision og pålidelighed, vi kan tilbyde. Samtidig har den øgede lastbilstrafik kompenseret for den let afdæmpede personbils- og bustrafik, som sommermånederne bød på,” siger Johan Röstin, administrerende direktør i HH Ferries AB.

For at imødekomme efterspørgslen fra både professionelle og private kunder har ledelsen besluttet at øge kapaciteten på ruten ved fra 1. december at udvide Hamlets sejlplan med 5 timer i døgnet. Udvidelsen vil gøre det muligt at overføre yderligere 40.000 lastbiler årligt.

”Ved at levere gode serviceoplevelser og punktlighed til vores mange kunder vil vi fortsætte den positive udvikling af virksomheden. Vi har i oktober fået de sidste myndighedsgodkendelser til Tycho Brahes ladestationer, og færgen sejler derfor allerede nu både i batteri- og hybrid-drift, mens der foretages tilpasninger af ladeprocedurerne. Planen er uændret, at også Aurora indsættes i batteridrift inden årets udgang, så verdens to største batteridrevne færger inden nytår vil sejle på Øresund til glæde for vores kunder og miljøet i hele regionen,” siger Johan Röstin.


Kilde: HH Ferries Group

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.48 sekunder
24,267,492 Unikke besøg