Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Udskriv og scan med din smartphone:

Event kalender

GH Truck

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Info fra Red.


Admin : Finder du fejl ved noget af sidens indhold, må du meget gerne sende os en lille besked, vi har opdateret til den nye version af PHP 7,2......

NSJV

MY VETERANTOG

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Transportorganisation bakker op om opfordring til fælles EU-regler
Transport-, bygnings- og boligministeren og miljø- og fødevareministeren opfordrer EU-Kommissionen til at arbejde for fælles EU-regler, der skal hindre svindel med forureningsbegrænsende udstyr i lastbiler. Transportorganisationen ITD bakker op om initiativet og vil understøtte forslaget i Bruxelles


· Ministre opfordrer til fælles EU-regler om NOx-snyd
Danske tests har vist, at lastbiler, der er udstyret med snydeanordninger, har op til 45 gange højere NOx-udledning end lastbiler med et velfungerende rensesystem. Snyd med lastbilers NOx-begrænsende udstyr sker typisk ved, at lastbilens rensesystem frakobles, hvilket resulterer i væsentlig forhøjet luftforurening. De ulovlige indgreb i lastbilerne sker typisk for at spare penge til drift og vedligeholdelse af lastbilernes NOx-begrænsende udstyr. Transportministeren og miljø- og fødevareministeren opfordrer på baggrund af snyd med NOx-renseudstyr i lastbiler tre EU-kommissærer til at arbejde for fælles EU-regler på området


· PostNord kører fortsat med udenlandske chauffører
Transportminister Ole Birk Olsen har - nærmest i kølvandet på sagen om de filippinske chauffører hos Kurt Beier Transport i Padborg - måttet svare på spørgsmål fra Folketingets Transportudvalg om chauffører, der måtte køre PostNord, der er ejet af den svenske og danske stat i fællesskab



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

ITD - Ministre i åbent samråd om statsstøtte til PostNord Danmark

NyhedBåde transportminister Ole Birk Olesen og finansminister Kristian Jensen skal på et åbent samråd torsdag den 7. december 2017 forklare, hvordan de vil sikre transport- og logistikbranchen mod urimelig konkurrence fra et statsstøttet PostNord Danmark.

Det er Andreas Steenberg (RV), der har kaldt ministrene i samråd. Her vil han blandt andet have svar på, hvordan det sikres, at den redningsplan og aftale om kapitaloverførsel til PostNord Danmark, der er fremlagt, ikke bliver anvendt til at udkonkurrere de private vognmænd på markedet.



- Vores medlemmer betragter PostNord Danmark som et statsejet selskab. Opnår selskabet den planlagte støtte fra både den svenske og den danske stat, stiller det de private transport- og logistikvirksomhederne i en situation, hvor de risikerer at blive udkonkurreret af en statsejet virksomhed finansieret af offentlige støttekroner. Det vil vi ikke stiltiende overvære, siger Carina Christensen, direktør i ITD, brancheorganisationen for den danske vejgodstransport.



ITD ser derfor frem til at høre, hvad ministrene svarer på de stillede spørgsmål. Ikke mindst i lyset af at organisationen den 27. november 2017 har indsendt en officiel klage til EU-Kommissionen over den forestående statsstøtte, som efter planen vil tilfalde PostNord Danmark.



ITD deltager i det åbne samråd og følger sagen nøje.



Vil du læse mere om ITD’s klage, så klik her.



Fakta:

Samråd er udvalgsmøder, hvor en minister svarer mundtligt på et samrådsspørgsmål. Åbne samråd er åbne for offentligheden og bliver optaget på tv. På dagens samråd ønsker udvalget blandt andet at få svar på:

at redningsplanen for PostNord og aftalen om kapitaltilførsel ikke må anvendes som statsstøtte til at udkonkurrere private aktører. Og hvordan vil ministrene sikre, at det ikke er tilfældet? - hvordan man fremadrettet kan sikre vandtætte skotter mellem PostNords befordringspligtige og ikke-befordringspligtige forretning, og hvilke muligheder og begrænsninger ministrene ser for en fremtidig udlicitering af den befordringspligtige del af PostNords forretning, samt - hvilke dele af den dansk-svenske aftale om kapitaltilførsel, der skal godkendes af EU-Kommissionen, og hvordan ministrene vil forholde sig, hvis aftalen ikke bliver godkendt.

Kilde: ITD, Brancheorganisation for den danske vejgodstransport

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.14 sekunder
24,267,388 Unikke besøg