Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Udskriv og scan med din smartphone:

Event kalender

GH Truck

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Info fra Red.


Admin : Finder du fejl ved noget af sidens indhold, må du meget gerne sende os en lille besked, vi har opdateret til den nye version af PHP 7,2......

NSJV

MY VETERANTOG

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Transportorganisation bakker op om opfordring til fælles EU-regler
Transport-, bygnings- og boligministeren og miljø- og fødevareministeren opfordrer EU-Kommissionen til at arbejde for fælles EU-regler, der skal hindre svindel med forureningsbegrænsende udstyr i lastbiler. Transportorganisationen ITD bakker op om initiativet og vil understøtte forslaget i Bruxelles


· Ministre opfordrer til fælles EU-regler om NOx-snyd
Danske tests har vist, at lastbiler, der er udstyret med snydeanordninger, har op til 45 gange højere NOx-udledning end lastbiler med et velfungerende rensesystem. Snyd med lastbilers NOx-begrænsende udstyr sker typisk ved, at lastbilens rensesystem frakobles, hvilket resulterer i væsentlig forhøjet luftforurening. De ulovlige indgreb i lastbilerne sker typisk for at spare penge til drift og vedligeholdelse af lastbilernes NOx-begrænsende udstyr. Transportministeren og miljø- og fødevareministeren opfordrer på baggrund af snyd med NOx-renseudstyr i lastbiler tre EU-kommissærer til at arbejde for fælles EU-regler på området


· PostNord kører fortsat med udenlandske chauffører
Transportminister Ole Birk Olsen har - nærmest i kølvandet på sagen om de filippinske chauffører hos Kurt Beier Transport i Padborg - måttet svare på spørgsmål fra Folketingets Transportudvalg om chauffører, der måtte køre PostNord, der er ejet af den svenske og danske stat i fællesskab



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

MANGE "PROCEDURE" BØR ÆNDRES !

DebatDet gælder også for "love og regler" !

Lige nu har alt,- - en voldsom "slagside" !

Vi taler også her om "ansvarsplacering " !

Hvorfor skal nogen kunne "køre på frihjul" ?


ALLE FORMER FOR "SÆRBEHANDLING" SKAL UDRYDDES !

For tiden er der en bølgende debat omkring "Tilladelser",- som bruges til meget andet,- end det de er beregnet til. De bruges både som "værdipapirer",- og som "handelsvare",- og til at "leje ud". Faktisk burde et stort antal af disse "Tilladelser" inddrages,- da indehaverne reelt IKKE opfylder de gældende betingelser for at have dem. Et stort antal er erhvervet under "falske omstændigheder",- som de nuværende "procedure" ikke kan gøre noget ved.

Derfor bør der et helt nyt sæt regler til,- således at der ikke kan opstå diffuse forhold overhovedet. Dette kunne betyde,- at man ændre "proceduren",- så en "Tilladelse" ikke tildeles en person,- men til et bestemt køretøj. Denne "model" vil så betyde,- at man ikke kan have flere "Tilladelser" end man har køretøjer,- i modsætning til nu,- hvor der faktisk er virksomheder,- der ligger inde med "Tilladelser",- uden at eje et eneste køretøj.

Når der afsløres en overtrædelse,- i forbindelse med afviklingen af en transportopgave,- er den normale "procedure" i dag,- at give bøder til vognmanden og chaufføren. Faktisk er der en lovgivning der bestemmer dette,- og dermed har man totalt "fredet" den,- der som oftest BURDE stilles til ansvar. Vi har haft dette emne oppe og vende flere gange,- uden at der handles på det,- og måske fordi det ville flytte ansvaret hen på den rette personkreds.

Under afviklingen af en transportopgave,- er det meget sjældent vognmanden chaufføren kører for. Derimod er det den Speditør eller disponent der har opgaven,- chaufføren kører for. Det VED alle,- der har bare den mindste kendskab til branchen. Derfor bør man nok indføre ved lov,- at det ALTID er vognmanden der kontaktes direkte,- og derefter selv kontakter chaufføren. Når man således "kobler" forbindelsen mellem chaufføren og Speditøren fra,- så vil det være naturligt,- at Speditøren fritages for ansvar,- - -præcis som forholdene er nu,- hvor det faktisk ER Speditøren,- der har svinget taktstokken,- og BURDE stå til ansvar.

Denne nye "procedure" vil nok være til "at leve med" som Dansk vognmand,- og de voldsomme problemer det så vil give,- i forhold til de mange udenlandske "aktører" på transportmarkedet,- må så være Speditørernes eget problem. Det ER jo speditørerne der vælger at benytte udenlandske "aktører",- og der for også Speditørerne,- der må tage det bøvl det giver. "skåret ud i pap",- vil det betyde,- at det til enhver tid,- vil være vognmanden de "strikker turen sammen" og selvfølgelig også står til ansvar,- - - præcis som det er nu.


Danske Speditører er ikke tilhængere af at stramme reglerne for medvirkeansvar. Til Avisen.dk forklarer Danske Speditørers Karl Christensen:

”Vi kan ikke tvinge en vognmand til at sige ja til en opgave, og hvis de ikke vil have opgaven, er de frie til at takke nej.”


Hvis vi lige vender den om,- og tror på,- at speditørerne virkelig ØNSKER at være "regelrette",- så burde de nok vise dette til omverdenen. Det kunne ske ved,- at de overfor de såkaldte "kunder",- forklare de faktiske forhold med,- at der er omkostninger forbundet med en transportopgave,- som skal dækkes ind. Derfor vil det koste "kostprisen" og intet mindre,- at få udført en given opgave. "Ønsker" den såkaldte "kunde" ikke at betale den pris,- så bør Speditøren" afvise "kunden". Som "proceduren" er i dag,- har man flyttet denne beslutning over til vognmanden,- sammen med HELE ansvaret. SKIDE SMART !

Problemet er reelt set meget større end dette. Udviklingen har gjort,- at det oftest er den samme virksomhed,- der både er Speditør og vognmand,- og hvor vognmandsdelen anvender såkaldte "hjælpevognmænd" til opgaver,- der ikke kan hænge sammen økonomisk. Dette er på ingen måde "godt købmandsskab",- men udelukkende "kundepleje",- hvor man gør ALT for ikke at miste "kunden". Derved har Speditøren ikke blot fralagt sig ethvert ansvar,- men også de økonomiske konsekvenser. SKIDE SMART IGEN !

Jeg sidder faktisk og tænker på "finansverdenen",- hvor det er ulovligt at drage fordel af det der hedder "insider-viden". Her bliver man med tiden straffet,- når noget ender galt,- udelukkende fordi man sat inde med en viden,- man misbrugte. Sådan syntes jeg også,- at forholdene er i transportbranchen,- hvor det oftest er Speditøren, -der ved mest om en given transportopgave,- i modsætning til vognmanden.

EU arbejde på at få vedtaget en "ny vejpakke". Det sker fordi "de store" ikke ønskede at respektere de nuværende love og regler. Netop derfor tror jeg personligt IKKE på,- at der sker ændringer på de forhold jeg her har skrevet om,- netop fordi de udelukkende tilgodeser "de store",- i den udformning de har i dag. NEMESIS vil snart indfinde sig,- og særligt HVIS regeringen får gennemført en ny skattelettelse til "de rige". Det betyder nemlig,- at der om kort tid,- vil mangle penge til kontanthjælp,- til alle de nye klienter der vil tilgå skaren af "kontanthjælpsmodtagere". GOD FORNØJELSE !


DET VARMER AT TISSE I BUKSERNE,- - -SOM ALLE JO VED,- - O. S. V. !

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.12 sekunder
24,267,185 Unikke besøg