Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Besøgende

· Gæster online: 9

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 6
· Nyeste bruger: bankmand77

Antal Besøg

421 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< Oktober 2018 >>
Ma Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
Udskriv og scan med din smartphone:

GH Truck

Dtl magasinet

NSJV

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 10:52:33
[A] Dan F Joergensen 21:53:46
[SA] Skovsgaard 3 uger

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 19
[M] Jan 37

Seneste kommentarer

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Transportnyhederne

· Amsterdam og Milano-området får direkte godsforbindelse med tog
Islandske Samskip kobler endnu en mulighed for kombinerede transporter på sine nord-syd forbindelser. Der sker med en ny direkte forbindelse mellem Melzo ved Milano i Norditalien og Amsterdam i Holland


· Brændstofpriserne er på vej op
Listepriserne på benzin og dieselolie er steget gennem de seneste måneder. Selvom prisen på en liter dieselolie fra fredag vil koste 10 øre mindre end torsdag, er der tale om en opadgående kurve


· Tabt affald skaber farlige situationer på danske veje
Trailere - dem der bliver hægtet på trækkrogen på person- og varebiler - bliver brugt flittigt i efterårsmånederne. Men tre ud af fire bilister taber en del af de ting, de har med på ladet, så det ligger som tabt gods på landevejene til fare for andre trafikanter



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

Hovedstadens Letbane rykker tættere på

NyhedSjællands første letbane er klar til at blive anlagt. Hovedstadens Letbane vil binde kommunerne langs Ring 3 sammen og gøre livet nemmere for 13-14 millioner passagerer om året.

Fra Lyngby i nord til Ishøj i syd vil den 28 kilometer lange letbane gøre det markant nemmere at komme rundt i Storkøbenhavn. Letbanen binder således fem S-togslinjer og regionaltogstrafikken sammen på tværs, og skaber et sammenhængende højklasset kollektivt trafiksystem.

De studerende på DTU i Lyngby og de mange studerende på de store erhvervsuddannelser i Glostrup, Albertslund og Ishøj vil få nemmere og hurtigere adgang til studiet. Patienter, pårørende og ansatte vil blive bragt til døren på hospitalerne i Glostrup og Herlev, og store erhvervsområder langs letbanen forventes at nyde godt af investeringer for op imod 32 mia. kr., viser en analyse udarbejdet af Incentive.

Hovedstadens Letbane har nu afsluttet udbudsprocessen, og revisionsfirmaet EY har gennemført et endeligt kvalitetstjek af projektets risici og reserver. Vinderne af de i alt otte kontrakter på Hovedstadens Letbane er udpeget, og indstillingen skal nu behandles af ejerkredsen bag Hovedstadens Letbane.

”Vi afventer nu ejernes beslutning, men Hovedstadens Letbane kommer til at give et gevaldigt løft til såvel fremkommeligheden som investeringslysten langs hele Ring 3. Jeg er sikker på, at når letbanen står færdig, vil rigtig mange sige; ”Hvorfor fik vi ikke bygget den letbane for længe siden?”. Den bliver en stor gevinst for Storkøbenhavn og de mange omegnskommuner,” siger Birgitte Brinch Madsen, bestyrelsesformand i Hovedstadens Letbane.

Hovedstadens Letbane ventes at være med til at skabe op mod 36.500 nye arbejdspladser og tiltrække 32.000 nye indbyggere langs Ring 3 frem mod 2032. Hovedstadens Letbane vil forbinde en lang række S-togslinjer og skabe bedre forbindelsesmuligheder til øvrig kollektiv transport. 13-14 millioner passagerer forventes årligt at rejse med Hovedstadens Letbane. Til sammenligning havde Kystbanen godt 9 mio. passagerer i 2016.

Ikke behov for flere tilskud
Udbudsprocessen er nu afsluttet, og resultatet holder sig inden for det afsatte budget. Projektet er fordyret på enkelte af anlægskontrakterne, men dette modsvares af besparelser på finansieringsomkostningerne. Der vil fortsat være en reserve på 30 pct. af basisoverslaget – altså et pænt stykke over de 10-20 procent, som EY anbefaler i deres gennemgang af risikoregister og reserver.

”Vi har haft en meget konstruktiv dialog med tilbudsgiverne, og vi har opnået fornuftige priser. Vores udbudsstrategi om at udbyde strækningen i en række mindre pakker har bevirket, at flere selskaber har haft lyst og mulighed for at være med, og vi ser frem til den videre proces,” fastslår Henrik Plougmann Olsen, administrerende direktør i Hovedstadens Letbane.


Mange danske selskaber blandt vinderne
Det bliver tre danske selskaber, som kommer til at stå for selve anlægsarbejdet. Den 28 kilometer lange strækning er inddelt i fem anlægskontrakter (ombygning af veje, broer m.v.), en kontrakt på leverance af tog og jernbaneinfrastruktur, mens der er en kontrakt på opførelsen af kontrol- og vedligeholdelsescentret samt en drifts- og vedligeholdelseskontrakt på Hovedstadens Letbane.



Faktaark om Hovedstadens Letbane.pdf

Faktaark om Økonomi for Hovedstadens Letbane.pdf

Kilde: Hovedstadens Letbane

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.16 sekunder
23,996,273 Unikke besøg