Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Udskriv og scan med din smartphone:

Event kalender

 « December 2018 » 
Søn Man Tir Ons Tor Fre Lør
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Ingen fødselsdage

Ingen Events

GH Truck

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

NSJV

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Odense Letbane skriver driftskontrakt med Keolis Danmark
Odense Byråd har efter indstilling fra Odense Letbane P/S, at letbaneselskabet kan underskrive en driftskontrakt med Keolis Danmark A/S, som dermed kommer til at stå for drift og vedligeholdelse af Odense Letbane. Kontrakten, der gør Keolis Danmark til operatør i op til 15 år, bliver underskrevet onsdag 19. december


· Miljøstyrelsen har sendt nyt udkast til vejledning om støjsvag varelevering i høring
Miljøstyrelsen har udarbejdet et udkast til ny vejledning til støjsvag varelevering til butikker. Formålet er at sikre ensartede administration samt give kommuner og transportvirksomheder redskaber til at levere varer uden væsentlige støjgener


· Konference lægger klimaværktøj i kassen
Danske Regioner, KL, IDA og DI Transport inviterer i samarbejde med Transportøkonomisk Forening og ITS Danmark til konferencen Fremtidens Transport 2019 "Klimaet i transporten - kend din værktøjskasse"



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Renault Mégane R.S. og Bridgestone Potenza S001 i perfekt samspil

NyhedFlashback til en solrig junidag i 2011. Med en omgangstid på 8' 08" har Renault’s sportstestkører Laurent Hurgon presset den gule Mégane R.S. Trophy til sit yderste og sat ny banerekord for forhjulstrukne biler på den gamle, lumske Nordschleife på den legendariske Nürburgring.

Tilbage til nutiden. Laurent Hurgon er tilbage bag rattet, nu i den nye hotte hatch Mégane R.S. Den potente Mégane med sit hidsige temperament har fået en designmæssig overhaling. Fodtøjet er blevet fintunet siden sidst. Igen er bil, dæk og fører på banen, hvor de skærer selvsikkert og knivskarpt gennem svingene.

Samarbejde i mindste detalje
Ligesom i 2011 er dækkene stadig Potenza fra Bridgestone, men nu i S001 mønsteret. Dækkene er udviklet sammen med den nye model af Mégane, så bil og dæk også her i 2018-versionen performer maksimalt sammen, i perfekt samarbejde.

"Bridgestone og Renault samarbejdede om den tidligere generation af Mégane R.S., men med Potenza S001 dækket har vores samarbejdsresultater nået et helt nyt niveau af perfektion," siger Laurent Hurgon. "Vi har finjusteret alle de små, teknologiske nyskabelser indbyrdes, og det har resulteret i en helt utrolig nøjagtighed og akkuratesse, som skinner tydeligt igennem på performance.”

Renault Mégane R.S. og Potenza S001-dæk fra Bridgestone er igen på banen i fællesskab – endnu engang toptunet i hver en ingeniørmæssig detalje for at skabe perfekt samspil mellem bil og dæk.



En hidsig hatch på potente Potenza
Den nye Mégane R.S. er originalmonteret med Potenza S001 19” dæk. Tæt forbindelse med vejbanen, stor stabilitet ved høj hastighed og exceptionelt vejgreb i sving er alt sammen helt afgørende for at holde en hidsig hatch med sydlandsk temperament under kølerhjelmen sikkert på vejen.

Potenza S001 til Mégane R.S. er blevet nøje designet til den temperamentsfulde sydeuropæer. Med store blokke på dækmønsterets udvendige side er mest muligt gummi i kontakt med den tørre vejbane. Dækkets indvendige side har derimod mindre blokke, som arbejder effektivt med vejgreb på våd vej. Faktisk er dækkets rullemodstand reduceret helt ned på et niveau, hvor Potenza S001 matcher både nuværende og kommende krav og samtidig har opnået en EU labelværdi A på våd vej.

Udover at bryste sig af et optimeret mønsterdesign er Potenza S001 fremstillet af avancerede gummiblandinger. Dækkets side er fx særligt forstærket, så dækket giver lynhurtig og præcis respons og vejgreb ved høje svinghastigheder.

Når alt går op i en højere enhed
Om vi skriver 2011 eller 2018, så er perfektion i valg af dæk nødvendigt for at få fuld glæde af hatchen og strække dens formåen helt ud i yderpositionerne – noget, som Laurent Hurgon nikker genkendende til, når de afgørende hundrededele sekunder skal presses ud af omgangstiderne på banen.

“Nordschleife er en legendarisk bane, der er unik i kraft af dens længde, tekniske karakter og design, som er meget forskellig fra traditionelle baner. Det omhyggeligt afstemte Cup chassis, støddæmperne, Recaro sæderne, motorens 265 hk, det store drejningsmoment til rådighed fra 2500 til 5000 omd/min og bilens Bridgestone RE050A (235/35 R19) dæk gør, at jeg kan udnytte bilens enorme potentiale maksimalt, især på vej ind i og ud af sving,” fortalte Laurent Hurgon den junidag i 2011, hvor det lykkedes for Renault, Bridgestone og Laurent selv at få alt til at gå op i en højere enhed.

Renault og Bridgestone i mangeårigt samarbejde
Det var i 2004, da Bridgestone B250 blev valgt som originalmontering til Renault Modus, at Bridgestone blev leverandør af dæk til Renault biler i Europa. Mængden af Bridgestone dæk der leveres til Renault, er vokset lige siden. I dag monteres en række forskellige Bridgestone dæk på modeller som: Clio, Fluence, Scénic, Modus, Kangoo, Wind, Laguna GT, Captur og selvfølgelig Mégane.

Kilde: Bridgestone

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.13 sekunder
24,569,802 Unikke besøg