Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Udskriv og scan med din smartphone:

Event kalender

 « December 2018 » 
Søn Man Tir Ons Tor Fre Lør
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Ingen fødselsdage

Ingen Events

GH Truck

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

NSJV

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Odense Letbane skriver driftskontrakt med Keolis Danmark
Odense Byråd har efter indstilling fra Odense Letbane P/S, at letbaneselskabet kan underskrive en driftskontrakt med Keolis Danmark A/S, som dermed kommer til at stå for drift og vedligeholdelse af Odense Letbane. Kontrakten, der gør Keolis Danmark til operatør i op til 15 år, bliver underskrevet onsdag 19. december


· Miljøstyrelsen har sendt nyt udkast til vejledning om støjsvag varelevering i høring
Miljøstyrelsen har udarbejdet et udkast til ny vejledning til støjsvag varelevering til butikker. Formålet er at sikre ensartede administration samt give kommuner og transportvirksomheder redskaber til at levere varer uden væsentlige støjgener


· Konference lægger klimaværktøj i kassen
Danske Regioner, KL, IDA og DI Transport inviterer i samarbejde med Transportøkonomisk Forening og ITS Danmark til konferencen Fremtidens Transport 2019 "Klimaet i transporten - kend din værktøjskasse"



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Region ønsker dialog om busløsninger

NyhedBesparelser på ca. 40 mio. kroner på de regionale busser skal indfases over højest tre år. Det foreslår Region Midtjyllands udvalg for regional udvikling. Når hele besparelsen ikke skal findes på én gang, er det for at få tid til dialog med borgere og kommuner.

Sidste år besluttede regionsrådet at udskyde besparelser på de regionale busser. Fra 2007 til 2017 steg udgifterne til kollektiv trafik fra 40 % til 52 % af Regional Udviklings budget. Da der ikke blev sparet på kollektiv trafik i 2018, udgør den i år ca. 56 % af budgettet.

Prisen var i første omgang, at andre af regionens opgaver som uddannelse, kultur og erhvervsudvikling blev beskåret. Men nu skal der findes en varig løsning, siger Jørgen Nørby (V), formand for Udvalg for Regional Udvikling.

Løsninger sammen med kommunerne

Konkret foreslår udvalget, at besparelserne indfases hurtigst muligt, men senest med fuld virkning fra budgetåret 2021.

- Problemet med, at vi har alt for få indtægter og for store udgifter på busserne, er ikke gået væk siden efteråret, og vi bliver nødt til at finde en løsning. Men vi skal på den anden side have tid til at gøre det ordentligt og have tid til at arbejde løsninger godt igennem med kommuner og borgere, forklarer Jørgen Nørby (V).

Besparelser på andre områder

Med forslaget lægges der op til at spare mest muligt af de ca. 40 mio. kroner med virkning fra 1. januar 2019.



Busdriften går fri i 2018, men andre dele af den regionale udvikling må spare, indtil busbesparelserne er på plads.

- Det er ærgerligt, at vi må nedprioritere andre vigtige områder som miljø, kultur, uddannelse og vores erhvervsudvikling. Men vi anbefaler regionsrådet, at det er prisen for at få tid til at lytte og finde de bedste busløsninger i regionen, og nu skal der udarbejdes en plan for indfasningen af besparelserne, som regionsrådet skal godkende, siger Flemming Knudsen (S), der er næstformand i Udvalg for Region Udvikling.

Fakta
•Region Midtjylland skal finansiere et regionalt busnet, der forbinder de større byer. På samme måde skal de enkelte kommuner finansiere lokale ruter inden for kommunens grænser.
•Region Midtjylland finansierer næsten 100 regionale busruter.
•Midttrafik koordinerer og planlægger bustrafikken for Region Midtjylland.
•I 2018 bruger Region Midtjylland 343,3 mio. kroner til kollektiv trafik. Det samlede budget for hele Regional Udvikling er 616,6 mio. kroner.
•Den regionale trafikstyregruppe, der er nedsat under Kommunekontaktrådet (KKR) i Region Midtjylland, og har repræsentanter fra kommuner, region og Midttrafik. Gruppen skal lave en kollektiv trafikplan for kommuner og region i samarbejde med Midttrafik. Siden besparelserne blev udskudt har trafikstyregruppen også haft til opgave at kigge på årsagerne til de stigende udgifter i den kollektive trafik.
•Til april er busdrift på dagsordenen til møde i Kontaktudvalget, som tæller regionsrådsformand og borgmestre fra regionens kommuner.
Se mere fakta om kollektiv trafik og busser:

Kilde: Region Midtjylland




Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.13 sekunder
24,569,608 Unikke besøg