Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Udskriv og scan med din smartphone:

Event kalender

 « December 2018 » 
Søn Man Tir Ons Tor Fre Lør
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Ingen fødselsdage

Ingen Events

GH Truck

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

NSJV

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Odense Letbane skriver driftskontrakt med Keolis Danmark
Odense Byråd har efter indstilling fra Odense Letbane P/S, at letbaneselskabet kan underskrive en driftskontrakt med Keolis Danmark A/S, som dermed kommer til at stå for drift og vedligeholdelse af Odense Letbane. Kontrakten, der gør Keolis Danmark til operatør i op til 15 år, bliver underskrevet onsdag 19. december


· Miljøstyrelsen har sendt nyt udkast til vejledning om støjsvag varelevering i høring
Miljøstyrelsen har udarbejdet et udkast til ny vejledning til støjsvag varelevering til butikker. Formålet er at sikre ensartede administration samt give kommuner og transportvirksomheder redskaber til at levere varer uden væsentlige støjgener


· Konference lægger klimaværktøj i kassen
Danske Regioner, KL, IDA og DI Transport inviterer i samarbejde med Transportøkonomisk Forening og ITS Danmark til konferencen Fremtidens Transport 2019 "Klimaet i transporten - kend din værktøjskasse"



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

MÅSKE DERFOR,- - -AT DER BLIVER FÆRRE OG FÆRRE LASTBILCHAUFFØRER I DANMARK ?

DebatDet er jo ikke kun tilgangen af nye chauffører,- -der udebliver !

Flere og flere "gamle" chauffører,- finder arbejde i andre brancher !

Erhvervslivet mangler også arbejdskraft,- -lyder budskabet i dag !

Hvorfor så blive i en svigtet brancher,- -tænker mange af de "gamle" !


POLITISK SVIGT,- - ØGER TRANSPORTBRANCHENS PROBLEMER !

Det går ufattelig godt i Danmark ! JA måske,- men ikke overalt,- og særligt ikke i en meget nødvendig og trængt branche. Vi har længe hørt på,- at der er STOR mangel på lastbilchauffører,- men INGEN tænker særligt meget over,- HVORFOR. Her er det mest almindeligt,- at man tilskriver brugen af udenlandske lastbiler,- HELE skylden. Det er faktisk ikke korrekt.

Transportbranchen har været udsat for et totalt svigt,- fra landets Politikere,- der mere har tænkt popularitet,- frem for noget andet. Først her for få uger siden,- har man "indhentet erfaringer,- fra andre lande". Se DET skulle man have gjort for 8-10 år siden,- og i særdeleshed fra Frankrig.

NEJ,- man har ensidigt lyttet til "eksperterne" der samtidig har haft personlige interesser at varetage,- og tilmed har betalt "lommepenge" til visse Politikere,- for at de skulle bakke disse interesser mest muligt op. Tænk selv efter,- og erkend det faktum,- at lille Danmark er det EU-land,- hvor udenlandsk operatører,- uanset ejerforhold,- kan slippe nogenlunde helskindet fra næsten alt.

Branchens image er blevet bevidst "plumret",- og har givet de suspekte virksomheder i branchen,- et alibi til,- at anvende de udenlandske "billige løsninger". Der er IKKE mangel på gode ansvarsbevidste chauffører i Danmark,- for de går bare og er i venteposition til den dag,- Danmark træder i karakter,- og stopper svineriet,- der sender millioner af kroner UD af landet,- hver eneste dag.

Nå ja,- det er så ikke dem alle der har ønsket at vente. I takt med at det øvrige arbejdsmarked har efterspurgt arbejdskraft,- er en del søgt over i andre erhverv. Dette mere af nød end af lyst,- for hjertet ligger for de fleste,- fortsat i transportbranchen. MEN,- de er stolte mennesker,- med stor respekt for chaufførjobbet,- og har ikke lyst til at konvertere til SLAVER på sulteløn.

Den dag der både fra EU,- og MÅSKE også Nationalt,- strammes op overfor dette uhæmmede svineri,- står man med og må slå ud med armene. Det bliver nemlig også den dag,- hvor der ikke længere MÅ betales sulteløn til slaverne,- og hvor der IKKE længere er særlige økonomiske hensyn til "Slaveholderne". Pludselig en dag er der fair konkurrence på lige vilkår,- og selv de mange "billige løsninger" kommer til at koste "kostprisen".

EU har "sovet i timen",- og har tilladt for mange diffuse "Nationale udgaver" af den gældende lovgivning. Dette prøver man nu at "rette op på",- med nogle helt nye love og regler,- som skal erstatte dem ingen har ønsket at følge hidtil. Selvfølgelig skal man være optimistiske for femtiden,- når man nu har svigtet i så mange år. Desværre er der indblanding fra netop den suspekte kreds af "eksperter" man har lyttet for meget til,- gennem tiden.

Med to forskellige organisationer for vognmænd,- der har to forskellige holdninger til problemerne,- kan ingen være i tvivl om,- at det nok er mere galt,- end man lige havde ventet. Faktisk beviser dette,- at der ikke tænkes så meget på branchens som helhed,- men mere på de interesser man varetager for medlemmerne. Derfor må vi nok forvente,- at igen ender med at være disse særlige interesser,- der kommer til "magten",- frem for sikringen af branchen fremtid som en branche med fair k0nkurrence på lige vilkår.

Så længe man ikke erkender dette faktum,- vil vi opleve at flere og flere gode dygtige chauffører,- vælger transporterhvervet fra,- til fordel for et job i en anden branche,- uden disse turbulente og anarkistisk forhold i hverdagen. Selv organisationerne der er repræsentanter for "lønmodtagerne",- har indbyrdes "kampe",- hvor man hæmmer hinandens vækst,- til stor glæde for suspekte arbejdsgivere,- der ikke ejer skyggen af moral.

Tænke lidt over,- at en Dansk lastbil indkører mellem 65.000-90.000kr. eller mere,-hver måned som omsætning til beskatning,- -til gavn for samfundet. En Dansk chauffør betaler mellem 12.000-16.000kr.eller mere,- i skat hver måned,-der OGSÅ er til gavn for samfundet. Dertil skal man huske på,- at enhver arbejdsløs lønmodtager,- og således også en chauffør,- koster samfundet 260.000kr. om året.

Den kørsel der dagligt foretages med en udenlandsk lastbil,- tilføre ikke samfundet én eneste krone,- da omsætningen ryger direkte UD af landet,- og chaufføren betaler skat i et andet land end Danmark,- HVIS der overhovedet betales skat. Dette regnestykke alene BURDE for længe siden have "vækket" vores Politikere,- der blot lader sig "lulle i søvn" af påstanden om,- at det jo er "kunderne" der forlanger,- at der bruges "billige løsninger".

Det er MÅSKE ikke Speditørernes skyld alene,- til trods for at de truer med dyrere varer i forretningerne,-hvis de ikke må bruge de mange "billige løsninger". Vi skal med andre ord til at være efter "kunderne",- med mindre at de ønsker at forsvare sig overfor denne påstand. Selvfølgelig kan "kunderne" være de erhverv,- der stille og roligt "opsluger" en del af de Danske chauffører,- der er blevet smidt ud af erhvervet,- til fordel for en "billig løsning".


DER MANGLER IKKE LYST TIL ET CHAUFFØRJOB,- - - DET ER UDSGTEN TIL ET CHAUFFØRJOB,- - DER ER PÅ VEJ VÆK !

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.14 sekunder
24,569,345 Unikke besøg