Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Udskriv og scan med din smartphone:

Event kalender

 « December 2018 » 
Søn Man Tir Ons Tor Fre Lør
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Ingen fødselsdage

Ingen Events

GH Truck

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Elektrisk Citaro gør én helt elektrisk
Med en batterikapacitet på 243 kWh er Mercedes-Benz’ nye eCitaro med en el-motor ved hvert baghjul en behagelig køreoplevelse for chauffører og passagerer - hele dagen igennem. Og den skal som udgangspunkt kun have elektrisk behandling om natten, når den holder i depot. Mercedes-Benz er dog indstillet på at levere en eCitaro med pantograf på taget, for de kunder, der har behov eller ønsker mulighed for supplerende hurtig ladning i løbet af dagen. Magasinet Bus havde i begyndelsen af december lejlighed til en længere køretur i en eCitato i Mannheim og omegn


· Busvognmand i Brørup fik den første
Papuga A/S i Brørup fik et par uger før jul leveret det første eksemplar af den helt nye dobbeltdækker Setra 531DT, der er registreret i Danmark. Carsten Papuga fortæller til Magasinet Bus, at den nye dobbeltdækker, der ud over chaufføren har plads til 79 passagerer og en rejseleder, som noget af det første skal hjælpe med at køre julerejsende ud og hjem for FlixBus


· Polske el-busser kører på nul-emmissionslinie i Frakkfurt
Den polske busproducent, Solaris, har leveret fem el-busser, der er sat ind på en særlig nul-emissionslinie - linie 75 , der er ren elektrisk og forbinder to uddannelsesområder i Frankfurt am Main



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

DANMARK MISTER M I N D S T 314 MILLION OM ÅRET,- - -PÅ TRANSPORTOMRÅDET ALENE !

DebatDet meste,- på mistet skatteindtægt !

Årsagen er Politisk svigt !

Desuden taber Danmark,- en anseelig sum yderligere !

Dette,- fra mistet beskatning af omsætning,- for transportopgaver !


DET ER DYRT FOR HR. & FRU DANMARK,- - AT POLITIKERNE ER "FLINKE" !

JA,- det er sandelig nogle store tal,- og det er sandelig noget af en påstand ! MEN er det nu også helt ved siden af,- -trods alt ? NEJ,- det er det faktisk ikke,- -desværre,- og måske er det endda meget værre. Med de nedskæringer der er foretaget,- hos de myndigheder,- der skal have styr på disse tal,- må vi nøjes med en "hjemmelavet" udregning,- med en simpel lommeregner.

Først må jeg erkende,- at det præcise antal Danske chauffører,- der IKKE er i arbejde på grund af forhold,- der knytter sig til det mit indlæg her handler om,- -ikke kendes. MEN,- vi ved meget præcist,- at hver eneste af dem,- koster samfundet 260.000kr. om året,- i direkte udgift,- og dertil kommer et nedsat privatforbrug,- af samme årsag. HUSK,- der er vores fælles privatforbrug,- der danne grundlag for velfærden.

Det vi VED er,- at der dagligt er 2200-2500 udenlandske lastbiler,- der foretager transporter i landet. Med tanke på,- at der ALTID holder en del og afventer opgaver,- på grund af at der er trukket FOR mange lastbiler til landet,- nøjes jeg med at bruge 2200 udenlandske lastbiler,- i mine udregninger. Da der i de senere år,- er mellem 5000 og 8000 Danske chaufførjob der er "forsvundet". Med 2200 udenlandske chauffører,- der har "erstattet" 2200 Danske chauffører,- påføres samfundet en udgift på 260.000kr. x 2200,- som bliver til 57.200.000kr. om året.

Disse 2200 Danske chauffører,- der således IKKE er i job,- ville have indbetalt et betydeligt beløb til statskassen,-i form af SKAT. Hver af chauffør ville betale et gennemsnitsbeløb på ca. 168.000kr. om året,- hvilket for 2200 chauffører bliver til 158.000kr.x 2200,- som bliver til 36.960.000kr. i indbetalt SKAT om året.

En lastbil indkører mellem 60.000kr. og 90.000kr. eller mere,- om måneden,- og her anvender vi den laveste værdi. Det bliver til mindst 720.000kr. på et år. Regner vi så igen med 2200 lastbiler,- bliver det til 720.000kr.x 2200,- altså 15.840.000kr. i omsætning,- der IKKE bliver beskattet i Danmark,- men sendes direkte UD af landet. Da JEG ikke kender til detaljerne omkring erhvervsbeskatning,- og de mange mulige former for fradrag,- kan jeg kun gætte på,- hvor meget SKAT der direkte tabes her. Mit personlige bud er sat lavt,- og vil andrage 20%, -altså et tab for samfundet på MINDST 3.168.000kr.


HVORDAN KAN DETTE FOREKOMME ?

Det kan det fordi,- vi her i Danmark er underlagt indflydelse fra dygtige og veltalende "lobbyister" og "spin-doktorer",- der behændigt har sørget for,- at der vedtages lempelser,- således at de suspekte virksomheder KAN misbruge systemet til bristepunktet. Desuden er der vedtaget en stribe "Nationale udgaver" at gældende lovgivning,- så man blot forstærker effekten at misbruget. Man skal huske på,- at de mange udenlandske lastbiler,- der ofte har Danske ejerforhold,-slet ikke ville være i landet,- HVIS man gjorde, -som man gør,- i flere andre medlemslande.

Der findes en stribe love og regler,- som man overhovedet IKKE håndhæver i Danmark,- af hensyn til de mange suspekte virksomheder der malker vores samfund dag efter dag,- året rundt. Politikerne behøver IKKE tage disse hensyn,- hvilket indsatsen i mange andre lande,- vidner om. Faktisk har Danmark fået en trist omdømme i Europa,- hvor man nærmest griner af os. Der er INGEN der ikke ved,-at i Danmark,- er der stort set INGEN regler,- og de få der håndhæves,- er ingen katastrofe.

Sjovt nok,- så hører man mest til de suspekte elementer,- hver gang der er tale om "stramninger". SÅ råbes der op om,- at NU sætter man hindringer i vejen,- for "Den Frie Bevægelighed". Dette begreb bruges hver gang,- ja faktisk misbruges det mindst lige så meget som alt andet. ALT drejer sig om mest mulig "frihed" ,- og helst så billigt som muligt,- -og så pyt med moral og etik. Dette gælder for bøde "transportkøbere",- speditører" og "Danske" vognmænd med lastbiler på udenlandske nummerplader,- med FAST base i Danmark.

Jamen,- hvorfor fortsætter det ? Se det gør det,- lige så længe landets folkevalgte,- har "bind for øjnene" og "vat i ørerne". Det bliver først den dag,- det ikke længere er nok at nedlægge job på job,- for at holde statens udgifter nede,- for at sikre en månedsløn på mindst 55.000kr plus pension,- til Folketingest medlemmer.


MED ET DIREKTE TAB PÅ MINDFST 314 MILLIONER KRONER OM ÅRET, - - -KAN DET IKKE HOLDE LÆNGE !

P. S.

Hvis dette virker en smule teoretisk,- så tænk lidt over,- hvor TÆT,- - det mon ligger på virkeligheden ? Det er desværre ikke ALLE former for tab,- jeg har taget med her.

Vi får netop oplyst,- at der hver eneste dag,- er 6000 lastbiler der krydser vores grænser. Forsvindende få af disse,- har Danske nummerplader !

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.18 sekunder
24,613,630 Unikke besøg