Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Udskriv og scan med din smartphone:

Event kalender

 « December 2018 » 
Søn Man Tir Ons Tor Fre Lør
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Ingen fødselsdage

Ingen Events

GH Truck

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

NSJV

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Odense Letbane skriver driftskontrakt med Keolis Danmark
Odense Byråd har efter indstilling fra Odense Letbane P/S, at letbaneselskabet kan underskrive en driftskontrakt med Keolis Danmark A/S, som dermed kommer til at stå for drift og vedligeholdelse af Odense Letbane. Kontrakten, der gør Keolis Danmark til operatør i op til 15 år, bliver underskrevet onsdag 19. december


· Miljøstyrelsen har sendt nyt udkast til vejledning om støjsvag varelevering i høring
Miljøstyrelsen har udarbejdet et udkast til ny vejledning til støjsvag varelevering til butikker. Formålet er at sikre ensartede administration samt give kommuner og transportvirksomheder redskaber til at levere varer uden væsentlige støjgener


· Konference lægger klimaværktøj i kassen
Danske Regioner, KL, IDA og DI Transport inviterer i samarbejde med Transportøkonomisk Forening og ITS Danmark til konferencen Fremtidens Transport 2019 "Klimaet i transporten - kend din værktøjskasse"



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Siemens skal levere fremtidens tog til danskerne

TogDSB har netop valgt Siemens til at levere minimum 26 lokomotiver til de danske togpassagerer som en del af det, DSB kalder "Fremtidens Tog". De nye elektriske lokomotiver skal tages i brug fra 2021 og frem.


De danske togpassagerer får i fremtiden en ny rejsefælde på de danske skinner: Vectron! Det er navnet på det Siemens lokomotiv, som DSB har valgt, i første omgang, at købe 26 af til fornyelse af den danske togstamme og skabe "Fremtidens Tog". Ordren indeholder tillige en option på køb af yderligere 18 lokomotiver.


Det nye elektriske lokomotiv er et standardlokomotiv udviklet på en produktplatform som de eksisterende kunder allerede bruger. Det er allerede i drift i 18 lande i Europa og den samlede flåde af mere end 600 lokomotiver har sammenlagt fragtet passagerer mere end 100 millioner kilometer.


DSBs nye lokomotiv kan køre både i Tyskland og Sverige og har en tophastighed på 200 km/t. Vectron skal blandt andet trække DSB’s eksisterende dobbeltdækkervogne og er i øvrigt teknologisk forberedt til at kunne køre med det nye signalsystem, der er ved at blive installeret på de danske togstrækninger.


Som en del af lokomotivkøbet har Siemens påtaget sig det overordnede ansvar for at vedligeholde togene i de første 10 år – med option for forlængelse i yderligere fem.


Det var en tilfreds Steen Nørby Nielsen, nordisk direktør i Siemens Mobility-divisionen, der modtog nyheden om ordren.

- Jeg er virkelig stolt over, at vi skal levere fremtidens tog til danskerne. Kollektiv trafik baseret på grøn, bæredygtig elektricitet må og skal være det bærende, når danskerne skal transporteres rundt i landet. Vores tog kører på grøn strøm, og er således med til at sikre, at det ihvertfald ikke er den danske trafikale infrastruktur, der øger klimaudfordringerne.


- Det er rigtigt tænkt af DSB, at koble købet af vores tog sammen med, at vi tager vedligeholdelsesopgaven. Jeg synes det er bedst, når leverandøren også påtager sig ansvaret for, at materiellet rent faktisk fungerer. Det burde være et bærende princip i store danske infrastrukturprojekter, så der ikke er nogen, der køber katten i sækken. Og med vores gennemprøvede lokomotiv, er vedligeholdelsesansvaret et, jeg påtager mig med den største sindsro. Vi ved, det fungerer.


Kilde: Siemens

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.14 sekunder
24,569,410 Unikke besøg