Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Udskriv og scan med din smartphone:

Event kalender

 « December 2018 » 
Søn Man Tir Ons Tor Fre Lør
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Ingen fødselsdage

Ingen Events

GH Truck

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

NSJV

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Odense Letbane skriver driftskontrakt med Keolis Danmark
Odense Byråd har efter indstilling fra Odense Letbane P/S, at letbaneselskabet kan underskrive en driftskontrakt med Keolis Danmark A/S, som dermed kommer til at stå for drift og vedligeholdelse af Odense Letbane. Kontrakten, der gør Keolis Danmark til operatør i op til 15 år, bliver underskrevet onsdag 19. december


· Miljøstyrelsen har sendt nyt udkast til vejledning om støjsvag varelevering i høring
Miljøstyrelsen har udarbejdet et udkast til ny vejledning til støjsvag varelevering til butikker. Formålet er at sikre ensartede administration samt give kommuner og transportvirksomheder redskaber til at levere varer uden væsentlige støjgener


· Konference lægger klimaværktøj i kassen
Danske Regioner, KL, IDA og DI Transport inviterer i samarbejde med Transportøkonomisk Forening og ITS Danmark til konferencen Fremtidens Transport 2019 "Klimaet i transporten - kend din værktøjskasse"



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

DI Transport - Ny EU-dom om cabotage

NyhedEU-Domstolen frifandt Danmark i en sag om begrænsning på cabotagekørsel i Danmark.

EU-reglerne tillader at en udenlandsk lastbil må kører tre ture inden for syv dage efter at den har afleveret varerne i den internationale tur.

Danmark tolker i Trafikstyrelsens cabotagevejledning én tur som enten flere aflæsningssteder eller flere på læsningssteder. Den praksis er nu godkendt af EU-domstolen på grund af uklarhed i reglerne.

DI Transport hilser dommen velkommen.

”Vi hilser dommen velkommen. Det er fint at få afklaret, om den danske praksis har været lovlig eller ej. Men dommen understreger behovet for klare EU-regler, som dels er nemme for vognmænd og chauffører at forstå og dels nemme at kontrollere.” siger DI Transports branchedirektør Michael Svane.

EU-Kommissionen har i deres vejpakken fremlagt forslag om at fjerne begrænsningen på antallet af ture, så man fremover kun sætter begrænsninger på, hvor mange dage en udenlandsk lastbil må køre, så den fremover må køre cabotage i 5 dage efter, at den har leveret varerne i den internationale tur. Den danske regering støtter den fremgangsmåde, og det får støtte af DI Transport, der lægger vægt på mere enkle regler.

”Vi er meget tilfredse med, at den danske regering arbejder for at ændre reglerne, så man begrænser antallet af dage, man må køre cabotage i Danmark, og ikke antallet af ture. Det vil lette de administrative byrder for transportvirksomhederne” siger Michael Svane.

Kilde: DI Transport.

Læs også: Fagbladet 3F - Danmark vinder EU-slag om landevejens pirater

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.34 sekunder
24,569,332 Unikke besøg