Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Udskriv og scan med din smartphone:

Event kalender

 « December 2018 » 
Søn Man Tir Ons Tor Fre Lør
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Ingen fødselsdage

Ingen Events

GH Truck

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

NSJV

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Odense Letbane skriver driftskontrakt med Keolis Danmark
Odense Byråd har efter indstilling fra Odense Letbane P/S, at letbaneselskabet kan underskrive en driftskontrakt med Keolis Danmark A/S, som dermed kommer til at stå for drift og vedligeholdelse af Odense Letbane. Kontrakten, der gør Keolis Danmark til operatør i op til 15 år, bliver underskrevet onsdag 19. december


· Miljøstyrelsen har sendt nyt udkast til vejledning om støjsvag varelevering i høring
Miljøstyrelsen har udarbejdet et udkast til ny vejledning til støjsvag varelevering til butikker. Formålet er at sikre ensartede administration samt give kommuner og transportvirksomheder redskaber til at levere varer uden væsentlige støjgener


· Konference lægger klimaværktøj i kassen
Danske Regioner, KL, IDA og DI Transport inviterer i samarbejde med Transportøkonomisk Forening og ITS Danmark til konferencen Fremtidens Transport 2019 "Klimaet i transporten - kend din værktøjskasse"



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

FDL-nyhed om EU-Domstolens afgørelse

NyhedFDL´s konklusion på EU-dommen: Altafgørende med skærpet kontrol


Som det fremgik af gårsdagens nyhedsbrev var FDL naturligvis tilfreds med, at EU-Domstolen gav Danmark ret med hensyn til fortolkningen af cabotage-reglerne. Det var samtidigt et vigtigt skridt i kampen mod en tiltagende social dumping, som i stor stil udøves af danske vognmandsfirmaer, via postkasseselskaber og andre former for fiflerier. Tilbage er blot, hvordan fremtiden bliver, for hvis der skal rigtigt styr på tingene, skal kontrollen altså skærpes. Derfor opfordrer FDL regeringen til, snarest muligt, at bevilge flere penge til kontrollen, også selv om det vil gå ud over nogle af politikernes venner og sponsorer.


Man bliver pludseligt lidt gladere for det arbejde, man har deltaget i de sidste 12-13 år, for nu lysner det forhåbentlig, siger FDL´s kontorleder Jens Groot. I 2009 var der nogle landsdækkende organisationer, som ikke havde pudset krystalkuglen, og de lod sig snøre af den daværende lige til trådte transportminister, Hans Christian Schmidt, og så var den danske Cabotage-lov en realitet. Det har hele tiden været FDL´s holdning at der skulle trykkes på den røde knap som EU-forordning 1072/2009 i Artikel 10 Beskyttelsesforanstaltninger giver mulighed for, to gange 6 måneders pause mens problemerne kunne løses.


Mandag 17.5. 2010 modtog FDL om eftermiddagen en e-mail efter at have kontaktet Trafikstyrelsen, grundet manglende invitation til et møde tidligere på dagen. Her er mailen: Kære Jens Groot. Transportministeren havde indbudt DTL, DI Transport, ITD, 3F og Danske Speditører til et møde til drøftelse af cabotage-vejledningen. På mødet blev der opnået enighed om en vejledning, efter at der var blevet foretaget et par tilføjelser. FDL og de øvrige organisationer vil snarest få tilsendt den ændrede vejledning. Med venlig hilsen. Lis Caspersen, Chefkonsulent. Heldigvis var der i aftalen en revisionsbestemmelse.


Den 3. juli 2012 modtog også FDL så, på lige fod med de tidligere deltagere, en indbydelse til møde om cabotage-kørsel og kombineret transport torsdag d. 23. august 2012. Herefter fulgte mange møder, og det skal ingen hemmelighed være, at der var en konstant modstand mod FDL, fordi vi helhjertet gik ind for skærpede krav til ændringer i cabotage-loven fra maj 2010. Det var naturligvis organisationerne med store interesser i tomme postkasseselskaber og hvide nummerplader, som alle ønskede en total liberalisering på området, som var i sigte på daværende tidspunkt.


De regler, vi har nu, er resultatet af de møder, DI Transport, Danske Speditører og ITD, i fællesskab efterfølgende har ført retssag mod Danmark via EU. Når så deres penge ikke kan købe medhold, kan man vel godt, på hårdt arbejdende danske vognmænds vegne, tillade sig at blive lidt opstemt. Alle disse love og regler skulle beskytte mod social dumpning i EU. Gad godt vide, hvad Danske Speditører DA og DI laver ved mødebordet. Det drejer sig vel om den fysiske godstransport på gummihjul og de beskyttende foranstaltninger for godschaufførrene. Det er vel vognmænd og chauffører, det handler om. Når EU mener reglerne er uklare, er tiden inde til at få dem revideret uden indblanding af transportkøberene og deres mellemhandlere, siger Jens Groot.


Kilde: Frie Danske Lastbilvognmænd (FDL)

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.14 sekunder
24,569,960 Unikke besøg