Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Udskriv og scan med din smartphone:

Event kalender

 « December 2018 » 
Søn Man Tir Ons Tor Fre Lør
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Ingen fødselsdage

Ingen Events

GH Truck

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

NSJV

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Odense Letbane skriver driftskontrakt med Keolis Danmark
Odense Byråd har efter indstilling fra Odense Letbane P/S, at letbaneselskabet kan underskrive en driftskontrakt med Keolis Danmark A/S, som dermed kommer til at stå for drift og vedligeholdelse af Odense Letbane. Kontrakten, der gør Keolis Danmark til operatør i op til 15 år, bliver underskrevet onsdag 19. december


· Miljøstyrelsen har sendt nyt udkast til vejledning om støjsvag varelevering i høring
Miljøstyrelsen har udarbejdet et udkast til ny vejledning til støjsvag varelevering til butikker. Formålet er at sikre ensartede administration samt give kommuner og transportvirksomheder redskaber til at levere varer uden væsentlige støjgener


· Konference lægger klimaværktøj i kassen
Danske Regioner, KL, IDA og DI Transport inviterer i samarbejde med Transportøkonomisk Forening og ITS Danmark til konferencen Fremtidens Transport 2019 "Klimaet i transporten - kend din værktøjskasse"



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

KONKURSRYTTERI "BELØNNES" ENDNU EN GANG !

DebatHvor "løst" bør tilladelserne spredes rundt ?

Fup og Fidus,- -er åbenbart ingen hindring har !

Trafikstyrelsen bruger åbenbart også ,- - -"laveste fællesnævner" !

Ethvert hensyn til "forhistorien",- -ignoreres groft,- - gang på gang !


"LYSSKY KONKURRENTER" ER LIGE SÅ UNFAIR SOM,- - -SOCIAL DUMPING !

Man må rive sig selv i håret,- når man gang på gang kan opleve,- at Trafikstyrelsen strøer om sig med tilladelser,- til direkte lyssky og suspekte virksomheder,- der ikke går af vejen for at "skyde genvej",- direkte lyve,- og i øvrigt ser stort på ret og rimelighed. Det er ikke længe siden vi havde en livlig debat,- om virksomheden "PILEVEJEN",- som alle nok husker lidt om endnu. Her blev der trods alt IKKE tildelt nye tilladelser,- men virksomheden blev solgt videre til en helt ny ejer,- udenfor den "gamle" ejerkreds.

Så havde vi eksemplet med Spedition-DK,- CVR 37973289,- som vi d. 27. Marts 2018,- blandt andet skrev disse linier om :


Her er tale om en virksomhed under tvangsopløsning,- på grund af en bundløs gæld,- med et planlagt fremmøde i skifterretten medio April måned 2018. Virksomheden er Spedition-DK Aps. med CVR.nr, 37973289,- der gennem længere tid har samarbejdet med en anden virksomhed,- FRG-Transport,- med CVR. nr. 33507372,- der besidder 6 tilladelser,- men kun har 5 aktive lastbiler.

FRG-Transport fik i sin tid tilladelser udstedt af Trafikstyrelsen d. 31. Aug. 2015,- på betingelse af,- at virksomheden lod sig moms-registrere,- hvilket man tilsyneladende ikke har fået gjort endnu,- 2½ år efter. Desuden har FRG-Transport,- i henhold til regnskaberne,- INGEN indtægter,- til trods for,- at man har 5 aktive lastbiler. Chaufførerne er IKKE ansat hos FRG-Transport,- men hos RESIDENS WORKERS IVS,- med CVR. nr. 38099906,- som til gengæld IKKE udbetaler løn til chaufførerne. Alle lønninger udbetales fra SPAN FINANS Aps. med CVR.nr. 29835608.


Vi kan nu oplyse,- at den omtalte fusion skulle være gennemført,- og den nye konstellation af angiveligt nu besidder ca. 50 tilladelser og er fortsat aktive på markedet,- som suspekte konkurrenter,- til alle seriøse Danske vognmænd,- der også skal konkurrere med "udenlandske" aktører. MEN desværre må vi tilføje endnu et eksempel på,- rendyrket "lurendrejeri",- uden at dette har fået denne virksomhed fjernet fra markedet.

Det er sagen vi omtalte så sent som i går,- med 3F´s "sejr" i arbejdsretten,- med efterfølgende kontakt til Fogedretten,- for at inddrive boden. Her var tale om et ægtepar,- med hver deres virksomhed og hver to tilladelser. Nu viser det sig,- at man nok ikke er helt SÅ "uskyldige" som man forsøgte at fremstå. Faktisk tyder meget på,- at det nok må anses for at være,- - - -lige modsat.

Naturligvis blev ægteparrets tilladelser inddraget af myndighederne,- og fremtid syntes at være en regulær lukning af disse suspekte virksomheder. Men NEJ ! Flere forhold tyder på,- at man sandelig VAR forberedt,- og allerede d. 24. juni 2017,- fik oprettet en ny virksomhed,- nemlig RADAR- TRANSPORT Aps. med CO-adresse på Jørgen Svedstrup Hansens private adresse i Skævinge. Den "nye" virksomhed ejes nu,- af en herboende Polsk statsborger. Jørgen Svedstrup Hansen er indtrådt som direktør i denne nye virksomhed,- dog uden ejeransvar.

Det groteske her ER,- at denne nye virksomhed netop har fået tildelt fire tilladelser,- præcis samme antal, -som de to nu lukkende virksomheder. Noget tyder på,- at den nye "ejer" i den "nye" virksomhed åbenbart IKKE kunne godkendes til at få tilladelser,- og derfor har man afventet at Jørgen Svedstrup Hansen,- kunne bruges til dette formål ( det er der ingen dokumentation for ).

Jeg vil gerne slutte dette indlæg med en personlig opfattelse af begge disse forløb,- altså både den omtalte fusion og mellem to suspekte virksomheder,-og sagen fra Skævinge. Her er min verden,- tale om regulær konkursrytteri,- hvor man fra Trafikstyrelsen BURDE slå bremsen helt i. Der er allerede rigeligt at konkurrere mod på transportmarkedet,- hvor denne type "konkurrenter",- blot gør ondt værre.

KUNNE man ikke pålægge Trafikstyrelsen en noget mere håndfast holdning til,- HVEM man tildeler tilladelser ? Vi fik oplyst omkring sagen med "PILEVEJEN" at der blev nægtet tilladelser,- "af etiske" årsager ? Så HVOR finder man etikken i de sager der her er omtalt ? Desuden må der sidde nogle hårdtarbejdende mennesker hos 3F i Frederiksborg,- og føle sig til grin. MÅSKE er "sejren" ikke en "sejr" alligevel,- men blot "et bump på vejen" mod afgrunden.


HVOR LÆNGE SKAL TRANSPORTBRANCHEN VÆRE TIL GRIN ?

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.15 sekunder
24,569,340 Unikke besøg