Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Udskriv og scan med din smartphone:

Event kalender

 « December 2018 » 
Søn Man Tir Ons Tor Fre Lør
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Ingen fødselsdage

Ingen Events

GH Truck

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

NSJV

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Odense Letbane skriver driftskontrakt med Keolis Danmark
Odense Byråd har efter indstilling fra Odense Letbane P/S, at letbaneselskabet kan underskrive en driftskontrakt med Keolis Danmark A/S, som dermed kommer til at stå for drift og vedligeholdelse af Odense Letbane. Kontrakten, der gør Keolis Danmark til operatør i op til 15 år, bliver underskrevet onsdag 19. december


· Miljøstyrelsen har sendt nyt udkast til vejledning om støjsvag varelevering i høring
Miljøstyrelsen har udarbejdet et udkast til ny vejledning til støjsvag varelevering til butikker. Formålet er at sikre ensartede administration samt give kommuner og transportvirksomheder redskaber til at levere varer uden væsentlige støjgener


· Konference lægger klimaværktøj i kassen
Danske Regioner, KL, IDA og DI Transport inviterer i samarbejde med Transportøkonomisk Forening og ITS Danmark til konferencen Fremtidens Transport 2019 "Klimaet i transporten - kend din værktøjskasse"



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

DTL - Når lygterne tændes

NyhedAf Morten Lindbo, Dansk Transport og Logistik

Nu kommer der atter lys i de slukkede elektroniske informationstavler på Motorring 3. De retableres inden sommerferien, har transportministeren meddelt Folketinget. DTL hilser fornuften velkommen

”Vi kan forstå, at det sker som følge af den store trafikvækst og den mertrafik på strækningen, som byggeriet af letbanen i Ring 3 forventes at medføre – og at ministeren dermed af helt praktiske årsager vælger alligevel at lukke op for den digitale verden, trods sit oprindelige ønske om at spare 30 millioner på kontoen. Vi kan kun hilse velkomment, at ministeren er kommet til en vis form for fornuft og ser en positiv effekt på trafikafviklingen og på rejsetiderne ved ITS. Det betyder nemlig, at vi bedre kan forebygge den stigende trængsel.”

Erik Østergaard kommenterede allerede for et år siden, at besparelserne på ITS-løsninger i form af variable tavler vil komme til at koste. Det vil give flere spildte timer i trafikken, dårligere afvikling af trafikken, forringe trafiksikkerheden og det vil hæmme den generelle mobilitet og væksten, advarede DTL-direktøren dengang og udtalte: ”Vi vil stærkt advare imod denne prioritering.”

”Både i regeringens infrastrukturkommission og senere trængselskommission, hvor jeg selv har været medlem, var ITS et af de anbefalede områder at satse på til at sikre bedre fremkommelighed. Derfor virker beslutningen helt bagudrettet og imod de mange initiativer og tanker, der har været arbejdet med i årevis.”

Sker alt for lidt

Erik Østergaard ser fra vognmandsside store perspektiver i intelligente transportsystemer – ITS – men må også konstatere, at der er sket alt for lidt med at få ITS rullet ud i landet. ”At man nu ovenikøbet fra politisk hold har rullet baglæns, er helt håbløst, så Motorring 3 kan forhåbentlig være en øjenåbner,” uddyber DTL-direktøren.

Der er op til to procents forbedret trafikafvikling at hente ved brug af ITS på vejene. Det bliver til rigtig meget trafik over et år. Derfor er besparelsen på dette område, noget der vil kunne mærkes, mener Erik Østergaard:

”Det er særligt hovedstadsområdet der rammes. I forvejen står trafikken ofte stille – og det gamle myldretidsbegreb er for længst overhalet indenom. For reelt er trafikken uhyggelig tæt langt det meste af tiden, langt de fleste dage – letbane eller ej. Det er godt, at ministeren har indset, at det er et meget dumt sted at spare.”



Kilde: Dansk Transport og Logistik (DTL)

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.18 sekunder
24,569,600 Unikke besøg