Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Besøgende

· Gæster online: 5

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 6
· Nyeste bruger: bankmand77

Antal Besøg

447 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< Oktober 2018 >>
Ma Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
Udskriv og scan med din smartphone:

GH Truck

Dtl magasinet

NSJV

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 04:35:12
[A] Dan F Joergensen 19:35:54
[SA] Skovsgaard 3 uger

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 18
[M] Jan 36

Seneste kommentarer

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Transportnyhederne

· Kvindelig bilist kom på sporet af letbanen
Mandag ved 15-tiden skete der et færdselsuheld i krydset Randersvej/Stockholmsgade i det nordlige Aarhus. Her drejede en 47-årig kvindelig drejede til venstre ind over Randersvej og ind på letbaneskinnerne, hvorefter hendes bil blev ramt i bagenden af et letbanetog


· Transport- og logistik-koncern åbner nyt kontor i Kolding
Alpi Air & Sea Denmark åbner nyt kontor i Kolding. Morten Høgsberg Nielsen, der hidtil har været administrerende direktør for Prime Cargo i Kolding, er ansat som filialleder


· Danmarks første førerløse bus i rute var en passagersucces
I maj kørte Danmarks første førerløse bus i rute, som fase ét af i alt tre forsøg med førerløs teknologi i den kollektive bustransport. Evalueringen af forsøget er lagt frem og viser, at borgerne er trygge ved at køre med busser uden chauffør, men at der går noget tid, inden teknologien er klar til drift i større skala



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

Støjskærme på Tørslev Hage

TrafikInden sommerhussæsonen for alvor går i gang, vil de permanente støjskærme gennem Tørslev Hage være monteret. På den måde får naboerne til den kommende motortrafikvej glæde af dem også under anlægsarbejdet.

Lige nu er entreprenøren ved at sætte de sidste søjler, som støjskærmene skal monteres på. Frem til udgangen af maj vil støjskærmene blive sat op.

”Vi monterer langt de fleste af de permanente støjskærme allerede nu for at mindske støjgenerne, også mens vi anlægger motortrafikvejen. På den måde får naboerne både glæde af støjskærmene nu, og når vejen er færdig,” siger Henrik Vincentsen, projektchef i Vejdirektoratet.

Den kommende forbindelse over Roskilde Fjord går gennem Tørslev Hage, og på strækningen gennem sommerhusområdet placeres motortrafikvejen på det meste af strækningen flere meter under terræn for at mindske støjen for vejens naboer.

I den østlige del af Tørslev Hage hæver motortrafikvejen sig dog op på en dæmning, som fører vejen op mod højbroen, hvor vejen kommer til at ligge cirka fem meter over terræn, hvor man kører ud på broen.

”Der har været megen aktivitet på Tørslev Hage siden efteråret, hvor vi gik i gang med at sætte spunsvæggene. Nu med forårets kommen går vi ind i en fase med endnu mere aktivitet både på land og på fjorden. Derfor vil vi gerne beskytte naboerne mest muligt, hvor vi kan,” siger Henrik Vincentsen.


Fakta om støjskærmene

Støjskærmene gennem Tørslev Hage har en samlet længde på cirka 2 x 1.100 meter, hvoraf 200 meter strækker sig ud på højbroen. Støjskærmen er en smule længere på nordsiden end sydsiden af hensyn til afskærmning for sommerhusområdet ved Kysttoften.

Støjskærmene bliver fire meter høje. De nederste tre meter er aluminiumskassetter med trælameller og den øverste meter en gennemsigtig akrylskærm.

Den del af støjskærmen, der monteres direkte på højbroens første 200 meter bliver henholdsvis tre og to meter høj og fuld transparent.

Der bliver et lille stykke på cirka 100 meter tættest på fjorden, hvor støjskærmene først sættes op senere på året. Det skyldes, bl.a. pladsbehov til den store montagekran, som skal montere højbroens overbygning.


Kilde: Fjordforbindelsen Frederikssund

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.16 sekunder
23,955,872 Unikke besøg