Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Besøgende

· Gæster online: 8

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 6
· Nyeste bruger: bankmand77

Antal Besøg

353 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< Oktober 2018 >>
Ma Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
Udskriv og scan med din smartphone:

GH Truck

Dtl magasinet

NSJV

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 00:35:59
[A] Dan F Joergensen 1 dag
[SA] Skovsgaard 3 uger

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 19
[M] Jan 37

Seneste kommentarer

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Transportnyhederne

· Amsterdam og Milano-området får direkte godsforbindelse med tog
Islandske Samskip kobler endnu en mulighed for kombinerede transporter på sine nord-syd forbindelser. Der sker med en ny direkte forbindelse mellem Melzo ved Milano i Norditalien og Amsterdam i Holland


· Brændstofpriserne er på vej op
Listepriserne på benzin og dieselolie er steget gennem de seneste måneder. Selvom prisen på en liter dieselolie fra fredag vil koste 10 øre mindre end torsdag, er der tale om en opadgående kurve


· Tabt affald skaber farlige situationer på danske veje
Trailere - dem der bliver hægtet på trækkrogen på person- og varebiler - bliver brugt flittigt i efterårsmånederne. Men tre ud af fire bilister taber en del af de ting, de har med på ladet, så det ligger som tabt gods på landevejene til fare for andre trafikanter



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

BESKÆFTIGELSESMINISTEREN HAR OGSÅ FÅET ET BREV NU !

DebatSå må man finde frem til "rette vedkommende",- og søge en besvarelse !

Med flere ministerier og styrelser indblandet,- er "svarene" godt camoufleret for offentligheden !

Personligt finder jeg,- at Beskæftigelsesministeren,- kan anses som en "fællesnævner" her !

Dette handler om,- trafiksikkerhed,- arbejdsmiljø,- miljø,- og mange andre forhold i hverdagen !


VI TALER NATURLIGVIS OM "OUT-KØRSEL",- -ENDNU EN GANG !


Kære Beskæftigelsesminister !

Da jeg ikke lige kan overskue,- HVEM der er den egentligt ansvarlige,- at rette henvendelse til,- har jeg valgt at henvende mig til dig. DIT ministerie er jo en væsentlig del af dette,- og jeg forventer at det vil være muligt for dig,-at finde og videregive en plausibel besvarelse på denne henvendelse,- der hovedsageligt handler om det begreb vi kender som "OUT-kørsel".

Der er faktisk en række forhold,- det ville være befordrende at få belyst i enkeltheder, -således at misforståelser og andre former for "forkert opfattelse" ryddes af vejen. Dette gælder i særdeleshed også,- når der tales om måder man skal forstå en tekst på,- i den jungle af "forklaringer" på,- HVAD der lovligt KAN transporteres som det vi kalder for "OUT-kørsel",- og dermed fritaget for reglerne for køre / hviletid.

Før vi går videre med disse diffuse forhold,- syntes jeg personligt,- at det ville gavne alle implicerede,- at man redegør for,- at reglerne for "11 timers-hvil" IKKE omfattes af nogen former for fritagelse,- - overhovedet. Det håber jeg,- at der kommer et endeligt og indiskutabelt svar på,- én gang for alle,- da dette jo ikke handler om transport generelt,- men derimod om chaufførernes arbejdsmiljø.

Vi går nu til "OUT-kørsel",- hvor der er flere ministerier og styrelser involveret,- med hver deres område at varetage. Eksempelvis er det ikke samme ministerie eller styrelse,-der træffer beslutning om,- flere forskellige forhold,- så som at opdele forskellige "godstyper" som det ene eller det andet. Noget er "SKIDTFISK",- noget er ikke "SKIDTFISK" og noget andet er "SLAGTERIAFFALD",- og meget andet i den dur. Her kan man godt sidde og være en smule forundret over,- at eksempelvis "SKIDTFISK" der anvendes til fremstilling af "FISKEOLIE" og dermed til føde for mennesker,- IKKE indgår som råvare til konsum ? Slagteriaffald fra slagtning af fjerkræ,-samt fra slagtning af andre dyr,- der skal ende som føde til mennesker,- er jo reelt et "restprodukt" fra slagteprocessen,- hvilket man ikke kan sige om "SKIDTFISK" til fremstilling af FISKEOLIE. Derimod bør man nok anse dette for en egentlig "råvare",- og dermed også en vare til konsum.

Desuden er der krav om visse former for transport af "affald" eller "SKIDTFISK" der anvendes direkte til dyrefoder,- og således skal transportres på køl eller frost. Dette krav indgår ikke i transport af "SKIDTFISK",- til fremstilling af FISKEOLIE,- til trods for at en skibslast af denne type kan indeholde både SKIDTFISK til fremstilling af FISKEOLIE og til dyrefoder. Her er det så "modtageren" der afgør om det skal transportres på den en måde,- eller på den anden,- samt om det kan transportres som "OUT-kørsel" eller ikke kan transportres som "OUT-kørsel" ? Her er jo reelt tale om samme type gods,- og ofte med forskellige strækninger,- dette transporteres,- med udgangspunkt i præcis det samme fiskefartøj.

Slagteriaffald igen,- hvor der er et "restprodukt" der i daglig tale benævnes "HUDER",- altså skind fra heste og kreaturer og andet,- til forarbejdning og fremstilling af LÆDER til diverse formål. Jeg har ikke evnet et finde frem til,- om netop "HUDER",- indgår som en del af betegnelsen "slagteriaffald",- og dermed lovligt kan indgå som "OUT-kørsel" ? Dog VED jeg,- at der stort set dagligt,- sker transport af netop "HUDER",- til en virksomhed på FYN,- ved navn "SCAN-HIDE",- der er ejet af DANISK-GROWN,- og som modtager "HUDER" fra slagterier i Danmark,- Sverige og Tyskland. Kan man få et endeligt svar på,- om disse transporter indgår som "OUT-Kørsel",- og i bekræftende fald, -med hvilken begrundelse ?

For at afslutte denne første,- og måske eneste henvendelse, -alt afhængig af svarene,- vil jeg spørge direkte,- om den såkaldte "OUT-kørsel" der fritager for "køre / hviletidsreglerne,-OGSÅ fritager for reglerne med max. 4½ times kørsel,- efterfulgt af mindste 45 min. ? Da der jo aldrig må være tvivl om betydningen af trafiksikkerheden,- og INTET kan fritage for " 11 timers reglen" af samme årsag,- vil det virke hovedløst,- HVIS man ved "OUT-kørsel" ikke er underlagt reglen med max. 4½ time ? Desuden syntes JEG,- at denne regel med "OUT-kørsel" burde afskaffes,- da man med det rette materiale,- kan transportere de i denne forbindelse "belastende" godstyper,- fuldt forsvarligt uden undtagelse fra de gældende regler for køre / hviletid,- og således tage hensyn til både trafiksikkerheden,- - - og chaufførernes arbejdsmiljø.


Der MÅ være hensyn der er vigtigere,- end hensynet til PENGE ?

Mvh.

Dan F. Jørgensen

Eurodrivers.dk og Danske Godschauffører.dk

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.18 sekunder
24,011,837 Unikke besøg