Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Besøgende

· Gæster online: 8

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 6
· Nyeste bruger: bankmand77

Antal Besøg

388 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< Oktober 2018 >>
Ma Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
Udskriv og scan med din smartphone:

GH Truck

Dtl magasinet

NSJV

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 01:35:47
[A] Dan F Joergensen 1 dag
[SA] Skovsgaard 3 uger

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 19
[M] Jan 37

Seneste kommentarer

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Transportnyhederne

· Amsterdam og Milano-området får direkte godsforbindelse med tog
Islandske Samskip kobler endnu en mulighed for kombinerede transporter på sine nord-syd forbindelser. Der sker med en ny direkte forbindelse mellem Melzo ved Milano i Norditalien og Amsterdam i Holland


· Brændstofpriserne er på vej op
Listepriserne på benzin og dieselolie er steget gennem de seneste måneder. Selvom prisen på en liter dieselolie fra fredag vil koste 10 øre mindre end torsdag, er der tale om en opadgående kurve


· Tabt affald skaber farlige situationer på danske veje
Trailere - dem der bliver hægtet på trækkrogen på person- og varebiler - bliver brugt flittigt i efterårsmånederne. Men tre ud af fire bilister taber en del af de ting, de har med på ladet, så det ligger som tabt gods på landevejene til fare for andre trafikanter



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

Minister vil forbedre punktligheden på Kystbanen

TogTransport-, bygnings- og boligminister Ole Birk Olesen er i dag blevet enig med fem nordsjællandske borgmestre og regionsrådsformanden om at igangsætte en analyse af kapacitetsudfordringerne for togdriften i hovedstadsområdet. Analysen skal bl.a. vise, hvordan der opnås en mere stabil togdrift på Kystbanen, så man kan fastholde og tiltrække flere passagerer og undgå øget trængsel.

Transport-, bygnings- og boligminister Ole Birk Olesen gav i dag håndslag med regionsrådsformanden og fem borgmestre på, hvordan vi kommer videre med at sikre en højere kundepunktlighed på Kystbanen.

Ministeren sætter gang i en analyse af kapacitetsudfordringerne i hovedstadsområdet. Denne analyse skal bl.a. undersøge fordelene ved at lade Kystbanen køre som et lukket system mellem Helsingør og København. Det vil betyde, at man vil skulle skifte i København for at opnå forbindelse til andre destinationer, men det vil til gengæld kunne stabilisere Kystbanens punktlighed væsentligt til gavn for de mange pendlere på strækningen.

- DSB og Banedanmark skal naturligvis gøre deres arbejde bedst muligt. Men uanset hvor godt de gør det, så vil Kystbanen stadig have strukturelle udfordringer med mange tog i forhold til skinnekapaciteten, og tog der kommer fra Sverige og fra lufthavnen med de forsinkelser, som opstår der. De forhold bliver vi nødt til også at se på, siger Ole Birk Olesen og fortsætter:

- Jeg er derfor glad for, at borgmestrene og regionsrådsformanden bakker op om, at vi får sat gang i en analyse, der skal sikre en langt bedre togbetjening for de pendlere, der hver dag skal frem og tilbage til og fra arbejde.

Initiativet kommer som opfølgning på de markante forsinkelser og aflysninger, der siden maj i år været dagligdagen for rigtig mange passagerer.

Der er sket et fald i kundepunktligheden, som er den punktlighed, passagererne rent faktisk oplever, fra 87,7 pct. i januar 2018 til 65,4 pct. i maj 2018. Dertil kommer at kundepunktligheden i juni frem til den 6. juni 2018 kun ligger på 52,8 pct.

- Jeg er tilfreds med, at ministeren har taget Kystbanens udfordringer seriøst, og at vi nu igangsætter en analyse af, hvordan vi får den bedst mulige kapacitet og punktlighed, så Kystbanen bliver et moderne og relevant tilbud for endnu flere passagerer, siger Morten Slotved, borgmester i Hørsholm Kommune.

Ministeren mindede desuden borgmestrene om, at uanset analysens resultater, så er sammenkoblingen med Øresundstrafikken ét af problemerne for stabiliteten på Kystbanen. Det har den konsekvens, at forsinkelser på det svenske jernbanenet forplanter sig langs Kystbanen.

- Fra politisk side har regeringen sammen med Det Radikale Venstre og Dansk Folkeparti i december 2017 besluttet, at Øresundstrafikken skal adskilles fra Kystbanen. Denne vigtige ændring af set-up'et for trafikken på Kystbanen vil bidrage til en langsigtet forbedring af punktligheden, påpeger transport-, bygnings- og boligminister Ole Birk Olesen.

På mødet deltog Thomas Lykke Pedersen fra Fredensborg Kommune, Morten Slotved fra Hørsholm Kommune, Jens Ive fra Rudersdal Kommune, Sofia Osmani fra Lyngby Taarbæk Kommune, Hans Toft fra Gentofte Kommune og Regionsrådsformand Sophie Hæstorp Andersen.


Kilde: Transport-, Bygnings- og Boligministeriet

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.16 sekunder
24,011,444 Unikke besøg