Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Besøgende

· Gæster online: 5

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 6
· Nyeste bruger: bankmand77

Antal Besøg

352 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< Oktober 2018 >>
Ma Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
Udskriv og scan med din smartphone:

GH Truck

Dtl magasinet

NSJV

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 00:38:16
[A] Dan F Joergensen 1 dag
[SA] Skovsgaard 3 uger

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 19
[M] Jan 37

Seneste kommentarer

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Transportnyhederne

· Amsterdam og Milano-området får direkte godsforbindelse med tog
Islandske Samskip kobler endnu en mulighed for kombinerede transporter på sine nord-syd forbindelser. Der sker med en ny direkte forbindelse mellem Melzo ved Milano i Norditalien og Amsterdam i Holland


· Brændstofpriserne er på vej op
Listepriserne på benzin og dieselolie er steget gennem de seneste måneder. Selvom prisen på en liter dieselolie fra fredag vil koste 10 øre mindre end torsdag, er der tale om en opadgående kurve


· Tabt affald skaber farlige situationer på danske veje
Trailere - dem der bliver hægtet på trækkrogen på person- og varebiler - bliver brugt flittigt i efterårsmånederne. Men tre ud af fire bilister taber en del af de ting, de har med på ladet, så det ligger som tabt gods på landevejene til fare for andre trafikanter



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

DEN TEORETISKE "ERFARING" VINDER IGEN !

DebatErfaring fra "den virkelige verden" taber for ofte til den "teoretiske erfaring" !

Noget man hører eller læser,- bør IKKE tælle som reel "erfaring" !

På den anden side,- afhænger meget af,- det egentlige mål,- der er sat !

Lovforslag L-234 er vedtaget,- med væsentlige mangler !


DET MEST AFGØRENDE KRAV,- - ER END IKKE NÆVNT !


Lad mig starte med at indrømme,- at JEG udmærket kan have misforstået hele denne problemstilling,- fra den første dag. Når JEG læser det man bu HAR vedtaget,- har jeg lidt svært ved at få øje på,- HVAD dette ændre ret meget på ? HVIS jeg har fattet det hele korrekt,- så indeholder fremtiden nu,- at man skal have en såkaldt "vognmandstilladelse",- for at være "vognmand" der ermærer sig ved kørsel med varevogne,- med en totalvægt på over 2000kg ? SÅDAN !

Jamen herre gud da,- så får man da bare lige sådan én fra Trafikstyrelsen,- der jo IKKE kan beskyldes for at være kræsne med,- HVEM man uddeler dem til,- har vi erfaret gennem tiden. Her sidder jeg og har lidt svært ved at få øje på,- selve "målet" med denne nye lovgivning,- der syntes at mangle krav om både et "vognmandskursus" for den pågældende "vognmand". Der syntes også at mangle et krav om et "kontrolapparat",- samt et krav om "køre / hviletid",-samt at man SKAL følge "Godskørselsloven" når den en gang i fremtiden,- kommer til at være gældende igen,- efter den grusomme voldtægt,- der satte den ud af kraft.

Selvfølgelig skal der være en forskel på,- om en såkaldt "varevogn" anvendes af en håndværker,- eller anvendes til "godstransport",- men det kan vel fremgå af vognens papirer,- formoder jeg. At man lader køretøjets totalvægt indgå som afgørende,- finder JEG tåbeligt,- da godstransport vel er godstransport,- uanset størrelsen på det køretøj man anvender. Det samme gør sig gældende for de enkelte "pakker" og den vægt disse måtte have,- da man fremover blot kan vælge at pakke en forsendelse i to mindre pakker,- frem for én stort,- uden at disse fylder mere af den grund.

HVIS man virkelig syntes at godstransport med køretøjer af den omhandlende type,- udgør et problem for dem samlede transportbranche,- så burde man nok have strammet noget mere op. Det syntes logisk nok,- at man fastsætter en grænse for køretøjets størrelse,- på samme måde som man har en grænse for "promillekørsel" eller IKKE "promillekørsel". Her betyde grænsen,- at når den er overskredet,- så ER det "promillekørsel". Derfor bør grænsen på varevognes totalvægt på de 2000kg,- også betyde,- at der så ER tale om regulær "godstransport",- og skal således være omfattet af samtlige de almindelige regler for dette område. Der er jo ikke indregnet særlige regler for "promillekørsel",- der skelner mellem indtagelsen af "almindelige øl" og såkaldte "stærke øl". Således BURDE godstransport være godstransport,- på lige fod med,- at "promillekørsel" jo ER "promillekørsel". ( her er tale om en tilfældig valgt sammenligning,- JEG fandt egnet )

De eksempler vi hører og læser om,- hvor der i branchen med kørsel med såkaldte varevogne,- optræder diffuse forhold,- ændres nok ikke væsentligt,- med denne nye "stramning". "Pakketransport" eller levering af mad,- eller såkaldt "kurertransport",- med sager om underbetaling,- "sort arbejde" og hvad der ellers har været fremme i medierne,- bliver der ikke "rettet op på",- uden at der stilles de samme krav til denne type køretøjer,- som dem der er gældende for "rigtige" lastbiler. Her kan vi da lige mindes den seneste skandale med en "SLAVEHOLDER" fra Christiansfeld,- der driver virksomhed med unge uerfarne Danske chauffører. Dette var ALDRIG blevet til virkelighed,- HVIS kravene var,- både et "vognmandskursus",- et kontrolapparat til kontrol af køretid o.s.v.,- samt overholdelse af reglerne for køre / hviletid,- og fartbegrænsning svarende til de "rigtige" lastbiler,- og dertil også tilknytning til "Godskørselsloven" generelt.

Havde man taget dette omfattende og nødvendige skridt,- så havde man signaleret,- at man tog problemerne alvorligt. NU,- derimod tyder alt på,- at man udelukkende har "lyttet" til teoretiske erfaringer,- og IKKE til erfaringer fra "den virkelige verden". Og JA,- jeg ved godt at mit indlæg her,- IKKE bliver de flestes "livret",- men mon ikke jeg trods alt har en brugbar pointe,- i den sidste ende.



DE MANGE " BLØDE MELLEMVEJE" HAR DET MED AT ENDE "BLINDT" !

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.31 sekunder
24,011,847 Unikke besøg