Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Besøgende

· Gæster online: 12

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 6
· Nyeste bruger: bankmand77

Antal Besøg

388 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< Oktober 2018 >>
Ma Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
Udskriv og scan med din smartphone:

GH Truck

Dtl magasinet

NSJV

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 01:11:17
[A] Dan F Joergensen 1 dag
[SA] Skovsgaard 3 uger

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 19
[M] Jan 37

Seneste kommentarer

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Transportnyhederne

· Amsterdam og Milano-området får direkte godsforbindelse med tog
Islandske Samskip kobler endnu en mulighed for kombinerede transporter på sine nord-syd forbindelser. Der sker med en ny direkte forbindelse mellem Melzo ved Milano i Norditalien og Amsterdam i Holland


· Brændstofpriserne er på vej op
Listepriserne på benzin og dieselolie er steget gennem de seneste måneder. Selvom prisen på en liter dieselolie fra fredag vil koste 10 øre mindre end torsdag, er der tale om en opadgående kurve


· Tabt affald skaber farlige situationer på danske veje
Trailere - dem der bliver hægtet på trækkrogen på person- og varebiler - bliver brugt flittigt i efterårsmånederne. Men tre ud af fire bilister taber en del af de ting, de har med på ladet, så det ligger som tabt gods på landevejene til fare for andre trafikanter



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

"POSTNORD" FASTHOLDES SOM "FAST UDGIFT" !

DebatBlot et enkelt regnskabsår,- uden underskud i "levetiden" !

2017 gav et yderligere tab,- på 90,9 millioner "skattekroner" !

HR. & FRU Danmark må fortsætte med at,- "punge ud" !

Tag Jer nu sammen,- og "luk lortet" !


STATSSTØTTE MED EN NEGATIV DOBBEL-EFFEKT !


Der er faktisk flere faktuelle forhold efterhånden,- der taler for,- at den eneste løsning vil være,- at man lukkede PostNord Logistics A/S,- der er ejet af "PostNord Group".Historien er,- at man i sin tid købte virksomheden "Transportgruppen",- og i 2016 købte man tillige GP-spedition Aps,- hvilket fortæller sin egen historie,- når man tænker på,- at der er tale om et PostNord der stort set eksistere på baggrund af "skattekroner",- og i næsten hele levetiden har lidt af "kronisk underskud".

Jeg har ikke kendskab til, -hvor mange lastbiler denne skamplet er ejer af,- og ej heller,- hvor mange chauffører der måtte være ansat her. MEN jeg fatter ikke, -at der ikke er overtrådt nogle af de mange regler,- der handler om "konkurrenceforvridning" eller "Fair konkurrence". Forholdene i transportbranchen,- med både mangel på opgaver,- mangel på chauffører,- hos de SERIØSE Danske vognmænd,- der forsøger at holde en forretning kørende med transport af "stykgods",- vil på ingen måde have "lige vilkår" i dette spil,- med en konkurrent,- med et "sugerør" i statskassen.

Måske skulle vi også kigge lidt på,- at netop en "skamplet" som PostNord,- der ikke er rentable på nogen måder,- og IKKE evner at være andet end en udgiftskrævende "spiller" i en branche,- der har meget andet at "bokse med",- reelt udløser flere problemer for de SERIØSE Danske vognmænd. Her er ikke blot tale om,- at man "møver" sig ind på et marked,- man reelt set ikke hører hjemme på. NEJ,- man holder også et antal chaufører væk fra SERIØSE job,- hos de SERIØSE Danske vognmænd,- man samtidig "STJÆLER" opgaver fra,- og det hele foregår ved hjælp af skattekroner.

Der er forlydende om,- at landets Folkepensionister sandsynligvis står foran en nedsættelse af deres boligydelse,- som et led i regeringens jagt på besparelser ? Jeg har ingen anelse om,- hvor stort et beløb man her taler om,- MEN mon ikke de knap 91 millioner skattekroner,- der er TABT hos PostNord i 2017,- kunne jævne lidt ud her . Med tanke på,- at året 2018 nok OGSÅ vil udløse et betydeligt TAB for PostNord,- kan man næsten ikke undgå at anse PostNord for en statsejet "FAST UDGIFT",- hvor regningen sendes til Hr. & Fru Danmark IGEN .

Nu kan jeg ikke lige forstille mig,- at nogen går hen og frygter for chaufførerne hos PostNord,- når man en dag træffer den kloge beslutning,- at "dreje nøglen om" ? Der vil,- faktisk "med statsgaranti" stå SERIØSE Danske vognmænd klar med SERIØSE job til "hele banden". Der har lige været en sag ved EU,- omkring statens tilskud til denne "skamplet", -som PostNord kun kan betegnes som,- til brug for afvikling af ansættelsesforhold for "tjenestemandsansatte" medarbejdere,- hvis jeg har forstået det korrekt. MIN opfattelse at dette er,- at der her er tale om den del af PostNord der vedrører "post & pakker",- og IKKE den del der kører "stykgods". Således må man formode,- at en yderligere "strøm af skattekroner"- vil være i strid med konkurrence-lovgivningen.

De mange nedslående aktioner,- for at holde liv i denne "døende patient" har udelukkende udløst en klage til EU,- - - fra organisationen ITD ? Hvorfor er der ikke andre af landets mange interesseorganisationer,- der kommer op på barrikaderne ? Det gælder faktisk også for Fagbevægelsen,- som ikke behøver at frygte for de eventuelle mange medlemmer,- der måtte være ansat hos denne "skamplet",- da der jo nok vil være mange SERIØSE Danske vognmænd,- der står klar med et job til dem alle,- HVIS vi da skal stole på diverse udtalelser i medierne om "mangel på chauffører".

"Skomager,- - bli´ ved din læst",- - siget et gammelt ordsprog,- og PostNord er det nuværende navn for det Danske Postvæsen,- hvis opgave VAR og stadig ER,- at udbringe breve og pakker,- og IKKE køre med "stykgods". Når der ikke er breve og pakker nok til at holde liv i "Postvæsenet",- så må det indskrænkes i takt med udviklingen,- og en skønne dag måske "lukke ned". Det KAN ikke være rimeligt,-at man går i direkte konkurrence med det "private erhvervsliv",- baseret på "skattekroner",- og sender SERIØSE Danske vognmænd ud i en konkurs.

Måske vil nogen sidde og tænke på,- at der tidligere var noget der hed "DSB-fragt" ? Prøv så at huske det der er historien med netop denne "virksomhed", -der også var statsejet ? Der vil IKKE være nogen sammenligninger overhovedet,- med det der udspiller sig med PostNord, -skulle jeg hilse og sige,- hvilket mange nok IKKE er enige i .


SÆT PROPPEN I NU,- -FØR SKADEN BLIVER UOPRETTELIG !

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.14 sekunder
24,011,270 Unikke besøg