Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Udskriv og scan med din smartphone:

Event kalender

 « December 2018 » 
Søn Man Tir Ons Tor Fre Lør
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Ingen fødselsdage

Ingen Events

GH Truck

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

NSJV

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Litauisk lastbil udbrændte natten til lørdag - en person er død
Natten til lørdag opstod der af ukendte årsager brand i en litauisk lastbil, der holdt på Trafikcenter Sæby Syd i det østlige Vendsyssel. Nordjyllands Politi oplyser, at brandfolk under slukningen fandt en død person i lastbilen - formentlig lastbilens chauffør


· Odense Letbane skriver driftskontrakt med Keolis Danmark
Odense Byråd har efter indstilling fra Odense Letbane P/S, at letbaneselskabet kan underskrive en driftskontrakt med Keolis Danmark A/S, som dermed kommer til at stå for drift og vedligeholdelse af Odense Letbane. Kontrakten, der gør Keolis Danmark til operatør i op til 15 år, bliver underskrevet onsdag 19. december


· Miljøstyrelsen har sendt nyt udkast til vejledning om støjsvag varelevering i høring
Miljøstyrelsen har udarbejdet et udkast til ny vejledning til støjsvag varelevering til butikker. Formålet er at sikre ensartede administration samt give kommuner og transportvirksomheder redskaber til at levere varer uden væsentlige støjgener



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

KRYPTISK OG GLAT SVAR,- - -FRA TRANSPORTMINISTERIET !

DebatJeg spørger om Cabotagekørsel,- der sættes i system !

Jeg henviser til Forordningens præambel afsnit 15 !

Jeg modtager et svar,- der syntes at dreje sig om noget helt andet ?

Jeg mener IKKE,- at der er afgivet et brugbart svar ?


HVAD MENER LÆSERNE OM SVARET ?

Da jeg jo er vedholdende,- og ikke anser det svar jeg kan få,- for altid at være det svar jeg kan bruge til noget,- har jeg naturligt nok henvendt mig flere gange til Transportministeren. Jeg har hver gang fået forskellige svar,- og denne gang et svar,- der i min verden,- handler om noget helt andet,- og på en måde mest af alt siger ingenting.

Derfor vil jeg nu lade Jer komme med et bud på,- HVAD der egentlig fortælles,- med det svar jeg har modtaget. Det er ikke hele svarbrevet jeg gengiver her,- men blot det væsentlige. Jeg ser ingen grund til,- at gengive samtlige "udflugter",- men blot essensen af spørgsmålet,- som står anført i "indledningen".

Den væsentlige del af svaret,- kan læses HER :



Kære Dan F. Jørgensen

Tak for din henvendelse af 8. juni 2018 om cabotagekørsel og ordlyden i præamblen til cabotageforordningen (1072/2009) og din store interesse for sagen.

Som svar på din henvendelse skal jeg henvise til det svar, som du modtog af transport-, bygnings- og boligministeren på din henvendelse af 26. februar 2017 og det svar fra kontoret for Erhverv og Analyse, du modtog på din henvendelse af 18. marts 2017

EU-Domstolen har den 12. April 2018 afsagt sin dom i den såkaldte ”cabotagesag”, hvor Danmark blev frifundet for traktatbrud (Sag C-541/16 - Kommissionen mod Danmark) !

Sagen handlede om, hvorvidt den danske definition af cabotagekørsel, hvor det tillades, at en cabotagekørsel kan bestå af enten flere pålæsningssteder eller flere aflæsningssteder, men ikke af både flere pålæsningssteder og flere aflæsningssteder, er i strid med EU-reglerne.

EU-Domstolen fandt, at den danske definition ikke er i strid med EU-reglerne, og Domstolen skriver blandt andet i sine bemærkninger til dommen:


”[…] I 13. og 15. betragtning til forordning nr. 1072/2009 fremhæves desuden cabotagekørslens midlertidige karakter, og det angives bl.a., at cabotagekørsler ikke bør udføres
på en sådan måde, at der skabes en permanent eller løbende aktivitet i værtsmedlemsstaten.

Som fremhævet af generaladvokaten i punkt 66 og 68 i forslaget til afgørelse, kunne det at tillade ikke-hjemmehørende vejtransportvirksomheder at udføre cabotagekørsler med et ubegrænset antal læssesteder og lossesteder imidlertid gøre den grænse på tre kørsler, der er fastsat i artikel 8, stk. 2, i forordning nr. 1072/2009, meningsløs og således være i modstrid med den midlertidige karakter af cabotagekørsel såvel som med det formål, der forfølges med denne forordning i forhold til denne kørselstype. I dette tilfælde ville cabotagekørslens midlertidige karakter således kun være sikret af den grænse på syv dage, der er fastsat i artikel 8, stk. 2, i forordning nr. 1072/2009.

Følgelig er det forbud, der er fastsat i cabotagevejledningen, egnet til at sikre overholdelsen af den grænse på tre kørsler, der er fastsat i den nævnte forordnings artikel 8, stk. 2. Disse foranstaltninger er derfor egnede til at gennemføre det formål, der forfølges med forordning nr. 1072/2009 med hensyn til cabotagekørsel.”


Hvis dette svar først har været "dækkende" EFTER afgørelsen fra EU-Domstolen d. 12. April 2018,- så har Danmark i tiden indtil da,- vel været "galt på den",- og det mener jeg faktisk at man fortsat er,- med hensyn til Cabotagekørsel der er sat i system.

HVAD ER JERES BUD PÅ SVARETS EGENTLIGE BUDSKAB ?

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.12 sekunder
24,579,011 Unikke besøg