Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Udskriv og scan med din smartphone:

Event kalender

 « December 2018 » 
Søn Man Tir Ons Tor Fre Lør
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Ingen fødselsdage

Ingen Events

GH Truck

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

NSJV

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Litauisk lastbil udbrændte natten til lørdag - en person er død
Natten til lørdag opstod der af ukendte årsager brand i en litauisk lastbil, der holdt på Trafikcenter Sæby Syd i det østlige Vendsyssel. Nordjyllands Politi oplyser, at brandfolk under slukningen fandt en død person i lastbilen - formentlig lastbilens chauffør


· Odense Letbane skriver driftskontrakt med Keolis Danmark
Odense Byråd har efter indstilling fra Odense Letbane P/S, at letbaneselskabet kan underskrive en driftskontrakt med Keolis Danmark A/S, som dermed kommer til at stå for drift og vedligeholdelse af Odense Letbane. Kontrakten, der gør Keolis Danmark til operatør i op til 15 år, bliver underskrevet onsdag 19. december


· Miljøstyrelsen har sendt nyt udkast til vejledning om støjsvag varelevering i høring
Miljøstyrelsen har udarbejdet et udkast til ny vejledning til støjsvag varelevering til butikker. Formålet er at sikre ensartede administration samt give kommuner og transportvirksomheder redskaber til at levere varer uden væsentlige støjgener



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

NY HENVENDELSE TIL TRANSPORTMINISTERIET !

InfoDesværre blev jeg ikke "tilfredsstillet" af Transportministeriet !

Jeg føler at man svarer tilpas "afværgende",- og gør dette bevidst !

Det er svært lige at gennemskue,- hvad man ønsker at "lægge låg på" !

MEN,- måske har jeg simpelthen ikke fattet,- hvad fattes bør ?


ET SVAR ER IKKE ALTID ET SVAR !

Som man har kunnet læse i et andet indlæg,- så har jeg modtaget et svar på en henvendelse til Transportministeriet,- som reelt er et svar på flere henvendelser gennem tiden. Det vil også fremgå af dette "andet indlæg",- at JEG ikke helt kan gennemskue meningen med svaret jeg fik. Derfor har jeg kastet mig over tasterne,- og gjort et nyt forsøg på,- at blive gjort klogere !

ATT : Transportministeriet

Som opfølgning på svaret af 10. Juli 2018,- skal jeg hermed takke for dette svar,- som desværre ikke syntes dækkende for de stillede spørgsmål.

Og ja,- jeg er bekendt med EU-Domstolens afgørelse af 12. April 2018,- som dog efter min opfattelse IKKE omhandler "Cabotagekørsel sat i system",-men udelukkende var en afslutning på en sag mod Danmark,- omkring fortolkningen af,- om der kunne foretages både af og pålæsninger,- på én og samme Cabotagetur.

Generaladvokatens forslag til afgørelsen i den omtalte sag mod Danmark,- fremhæver netop betydningen af begrebet "begrænset",- som ville fremstå som "flydende",- ved tilladelse af flere af og pålæsninger,- og kun være aktuel i forbindelse med reglen om "max. syv dage". Da dette ikke syntes af være Forordningens hensigt med begrebet "midlertidig karakter",- netop skulle være et værn imod,- at de samme køretøjer foretager kontinuerlig kørsel,- for samme "kunde",- og tilmed med planlagte og forudbestemte opgaver. Her kommer begrebet "tilfældig" til at være totalt ignoreret,- hvilket Forordningen pålægger Cabotagekørsel,- at være.

Det slår mig så også,- at Danmark pludselig hæfter sig ved en afgørelse fra EU-Domstolen d. 12. April 2018,- der end ikke drejer sig om det stillede spørgsmål, -men blot om Danmarks fortolkning af nogle klare plausible tekster i forordningen. Samtidig sidder man tilbage,- med en afgørelse fra EU-Domstolen,- kort før jul sidste år,- som Danmark vælger IKKE at have respekt for. Her tænkes på håndhævelse af reglerne om det famøse "45-timers-hvil" i lastbilerne !

Desværre må jeg således erkende,- at man i Danmark anser den gældende lovgivning for noget der minder om en "gavebod" med frit valg på hylderne,- hvor man så kan "plukke" efter behov. Dette syntes IKKE at være befordrende for retsbevidstheden overhovedet,- men nok mere det modsatte. På den baggrund vil jeg tillade mig at kalde Transportministeriets holdning til EU-Domstolens afgørelse af 12. April 2018,- for en simpel flugt fra et faktuelt problem.

Som det i sin tid blev udlagt af Jacob Chr. Nielsen,- i hans tid hos organisationen ITD,- der fremsagde disse bevingede ord : "Der står ikke i loven,-at det er forbudt at sætte Cabotagekørsel i system,- og det gør vi så " ! Derimod står der,- at Cabotagekørsel ikke må have karakter af en "permanent" og "løbende aktivitet" hvilket det i realiteterne viser sig at være,- uagtet om man har flere af eller pålæsninger,- på én og samme tur.


Således kan jeg ikke anse dette seneste svar, -som fyldestgørende i forhold til de stillede spørgsmål,- - -endnu en gang.

Mvh.

Dan F. Jørgensen

Eurodrivers.dk og Danske godschauffører.dk


DET ENDER MÅSKE MED,- - AT VI ALLE BLIVER "KLOGERE" ?

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.15 sekunder
24,578,719 Unikke besøg