Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Besøgende

· Gæster online: 11

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 6
· Nyeste bruger: bankmand77

Antal Besøg

447 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< Oktober 2018 >>
Ma Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
Udskriv og scan med din smartphone:

GH Truck

Dtl magasinet

NSJV

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 04:19:43
[A] Dan F Joergensen 19:20:25
[SA] Skovsgaard 3 uger

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 18
[M] Jan 36

Seneste kommentarer

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Transportnyhederne

· Kvindelig bilist kom på sporet af letbanen
Mandag ved 15-tiden skete der et færdselsuheld i krydset Randersvej/Stockholmsgade i det nordlige Aarhus. Her drejede en 47-årig kvindelig drejede til venstre ind over Randersvej og ind på letbaneskinnerne, hvorefter hendes bil blev ramt i bagenden af et letbanetog


· Transport- og logistik-koncern åbner nyt kontor i Kolding
Alpi Air & Sea Denmark åbner nyt kontor i Kolding. Morten Høgsberg Nielsen, der hidtil har været administrerende direktør for Prime Cargo i Kolding, er ansat som filialleder


· Danmarks første førerløse bus i rute var en passagersucces
I maj kørte Danmarks første førerløse bus i rute, som fase ét af i alt tre forsøg med førerløs teknologi i den kollektive bustransport. Evalueringen af forsøget er lagt frem og viser, at borgerne er trygge ved at køre med busser uden chauffør, men at der går noget tid, inden teknologien er klar til drift i større skala



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

FDL-nyhed om et sovende vejdirektorat

NyhedVejdirektoratet på vildspor med færre rastepladser: Behov for flere pladser og en parkerings-app

De begrundelser, som Vejdirektoratet angiver i forbindelsen med planen om færre rastepladser, er så selvmodsigende, og tåbelige, at man tror, det er løgn. Man kan, med rette, stille et meget stort spørgsmålstegn ved, om Vejdirektoratet overhovedet ved, hvor belastede vore rastepladser er. Derfor efterlyser FDL nytænkning i form af eksempelvis en app, der kan anvise pladser.


Vejdirektoratets altid bedrevidende skrivebordsteoretikere, burde tvinges til natlige observationer rundt om på de danske rastepladser. For det nytter jo Intet at trille ind på pladserne op ad dagen. Men Vejdirektoratets højt gagerede ledelse, sover naturligvis længe, og det har man gjort i årtier. Så meget, at man får en, til vished grænsende, mistanke om, at de også sover på jobbet.

Det er en hån, og et direkte slag i ansigtet, på vognmandsbranchen, og det er relevant at spørge, hvor transportminister Ole Birk Olesen står i dettespil, lyder det fra Jens Groot, kontorleder i FDL. Der er oven i nye restriktioner på vej for særtransporterne, og. Det vil både fordyre, og vanskeliggøre, en ordentlig planlægning for bl. a. vindmølle-transportører. Færre rastepladser vil også gøre det hele langt mere kompliceret at finde en rasteplads i aften- og nattetimerne.


Der findes efterhånden kun toiletmuligheder på de private tankstationer, idet langt de fleste kommuner har fjernet de runde grønne glasfiber toiletter langs landevejene. Og nu vil Vejdirektoratet så fjerne halvdelen af de tilbageværende toiletter og affaldsbeholdere. Mon det er meningen, vi fremtidigt skal forrette vores nødtørst bag en busk?


Det må snart være tid til vores transportministeren kommer ud af busken, siger Jens Groot, og fortsætter: I Danmark har vi efterhånden så lavt et serviceniveau over for den mobile del af befolkningen. Der pendles som aldrig før, Antallet af erhvervsbiler har aldrig været højere, og så vil Vejdirektoratet skære ned på de sociale faciliteter langs deres del af vejnettet.


Hvad om man i Vejdirektoratet lige vendte skråen, og tænkte i en mere service betonet retning? Direktoratet har jo døgnbemandede vagtcentraler, og en masse overvågning. De kunne nemt lavede en APP, som kunne anvise parkerings-muligheder, naturligvis også for lastbiler. Hvis direktoratet samtidigt oprettede en hotlinie man kan ringe til, når parkeringspladsen er fyldt op, og chaufføren skal holde pause eller hvil, og det ikke er muligt på den valgte P plads.


Med alle de elektroniske muligheder Vejdirektoratet råder over, må det være en nem sag at anvise nærmeste mulige parkeringsplads. Så vil det hurtigt vise sig, om problemet bare gentager sig. Set fra FDL´s synsvinkel, er det et ufravigeligt krav, at der er rastepladser og servicetilbud nok. Med det hidtil største antal chauffører af både dansk og udenlandsk herkomst, skal Vejdirektoratet tænke i menneskelige behov i stedet for at spekulere i kroner og ører.


Kilde: Frie Danske Lastbilvognmænd (FDL)

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.17 sekunder
23,955,770 Unikke besøg