Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Besøgende

· Gæster online: 3

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 6
· Nyeste bruger: bankmand77

Antal Besøg

447 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< Oktober 2018 >>
Ma Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
Udskriv og scan med din smartphone:

GH Truck

Dtl magasinet

NSJV

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 04:28:23
[A] Dan F Joergensen 19:29:05
[SA] Skovsgaard 3 uger

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 18
[M] Jan 36

Seneste kommentarer

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Transportnyhederne

· Kvindelig bilist kom på sporet af letbanen
Mandag ved 15-tiden skete der et færdselsuheld i krydset Randersvej/Stockholmsgade i det nordlige Aarhus. Her drejede en 47-årig kvindelig drejede til venstre ind over Randersvej og ind på letbaneskinnerne, hvorefter hendes bil blev ramt i bagenden af et letbanetog


· Transport- og logistik-koncern åbner nyt kontor i Kolding
Alpi Air & Sea Denmark åbner nyt kontor i Kolding. Morten Høgsberg Nielsen, der hidtil har været administrerende direktør for Prime Cargo i Kolding, er ansat som filialleder


· Danmarks første førerløse bus i rute var en passagersucces
I maj kørte Danmarks første førerløse bus i rute, som fase ét af i alt tre forsøg med førerløs teknologi i den kollektive bustransport. Evalueringen af forsøget er lagt frem og viser, at borgerne er trygge ved at køre med busser uden chauffør, men at der går noget tid, inden teknologien er klar til drift i større skala



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

NU GÅR MAN DIREKTE FRA ROD,- - - TIL REGULÆR KAOS !

DebatRegeringen vil begrænse "misbrug" af parkeringspladser !

EU kræver reglerne for "45-timers-hvil" håndhævet !

Regeringen VIL ikke håndhæve disse regler !

Regeringen indfører derfor en tidsbegrænset parkering,- på statens rastepladser langs motorvejene !


MAN "TRUMFER" VED AT NEDGRADERE 134 RASTEPLADSER ?

Så ved vi godt,- at der i hvert fald IKKE er brugt sund fornuft her. Og dog ? Hvis målet hele tiden har været,- og fortsat ER,- at fremme behovet for private parkeringsanlæg,-med "brugerbetaling",-så må det anses for at være en regulær "genistreg". Desværre vil der fortsat være "et hul",- da man jo ikke håndhæver reglerne for "45-timers-hvil" i lastbilerne,- som ALENE kunne have været udslagsgivende.

Nu forstår man bedre,- hvorfor der hele tiden argumenteres IMOD håndhævelsen af dette "45-timers-hvil",- som man ikke tror på,-at man kan løfte bevisbyrden på, -når man skal håndhæve disse regler. Det er så blevet "pakker ind" i en forklaring om,- at det vil være FOR omfattende at håndhæve,- til trods for,- at det åbenbart IKKE syntes at have været FOR omfattende,- at møde op på rastepladser kl. 2:00,- eller var det kl. 3:00 om morgene,-for at kontrollere for "spritkørsel".

Så NEJ ! Det seneste tiltag med at fjerne sanitære installationer,- borde og bænke,- og skraldespande,- på 134 rastepladser,- kan kun betegnes som en reel SVINESTREG. Her kan kun være tal om,- at man "gøder jorden",- så der rigtigt kan skabes et marked for privatejede parkeringsanlæg,- præcis som Kristian Pihl Lorentzen jo er så forhippet på at få etableret. Der KAN ikke være andre logiske grunde til,-at der med overfyldte rastepladser,- som ER et reelt stort problem,- vælges at nedbringe antallet at rastepladser.

Jeg ved godt,-at der fra flere sider er peget på problemer omkring planlægning af opgaver,- når der nu bliver længere mellem mulige rastepladser,- man kan holde pauser på,- og benytte toiletter,- bade og overnatte. Planerne der nu forsøges "skubbet i gang",- med etableringen af private parkeringsanlæg,- vil jo IKKE ændre på dette. Der er ingen der endnu ved,- HVOR disse private parkeringsanlæg,- vil blive etableret. Derfor vil planlægning af opgaver fortsat blive noget af en udfordring !

Regeringen vil derfor stå med noget af et forklaringsproblem. HVORFOR fjerner man muligheden for at kunne parkere på "velegnede" steder,- samtidig med,- at det reelt er mangel på sådanne pladser,- da de nuværende er overfyldte. Resultatet bliver ren kaos ! Danmark er ikke et stort land,- MEN nu er det jo ikke alle,- der lige kan køre hjem og parkere,- selvom vi nøjes med at snakke om Danske lastbiler. Problemerne med de udenlandske lastbiler er jo "ikke bare",- at der er for mange af dem,- men også at de jo ikke er velkommen ret mange steder,-hos dem de er aktive for,- og i hvert fald IKKE bare kan køre hjem.

SKULLE man en skønne dag vælge at gøre som flere andre lande,- der IKKE kan få øje på de samme problemer som Danmark kan,- og begynder at håndhæve reglerne for det famøse "45-timers-hvil",- vil der jo alligevel skulle bruges parkeringspladser. Selvfølgelig må chaufførerne så ikke opholde sig i lastbilerne i disse 45 timer,- MEN lastbilen skal jo parkeres et sted. Den kan man jo ikke tage med som "håndbagage",- men man kan selvfølgelig sætte en anden chauffør på,- der så kan fortsætte kørslen.


Den klage der er indsendt,- omkring Danmarks indførelse af tidsbegrænset parkering,- syntes at være en sag Danmark stod stærkt i. Når man så oveni,- fjerne mulighederne for at finde alternative steder at parkere,- vil det nok gøre Danmarks stilling en kende usikker. Det hele svare til,- at man forlanger nogen at sætte sig ned,- og så fjerner stolene !

DET BLIVER DÆLENME SVÆRT AT FORKLRARE !

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.16 sekunder
23,955,835 Unikke besøg