Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Besøgende

· Gæster online: 9

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 6
· Nyeste bruger: bankmand77

Antal Besøg

447 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< Oktober 2018 >>
Ma Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
Udskriv og scan med din smartphone:

GH Truck

Dtl magasinet

NSJV

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 04:20:18
[A] Dan F Joergensen 19:21:00
[SA] Skovsgaard 3 uger

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 18
[M] Jan 36

Seneste kommentarer

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Transportnyhederne

· Kvindelig bilist kom på sporet af letbanen
Mandag ved 15-tiden skete der et færdselsuheld i krydset Randersvej/Stockholmsgade i det nordlige Aarhus. Her drejede en 47-årig kvindelig drejede til venstre ind over Randersvej og ind på letbaneskinnerne, hvorefter hendes bil blev ramt i bagenden af et letbanetog


· Transport- og logistik-koncern åbner nyt kontor i Kolding
Alpi Air & Sea Denmark åbner nyt kontor i Kolding. Morten Høgsberg Nielsen, der hidtil har været administrerende direktør for Prime Cargo i Kolding, er ansat som filialleder


· Danmarks første førerløse bus i rute var en passagersucces
I maj kørte Danmarks første førerløse bus i rute, som fase ét af i alt tre forsøg med førerløs teknologi i den kollektive bustransport. Evalueringen af forsøget er lagt frem og viser, at borgerne er trygge ved at køre med busser uden chauffør, men at der går noget tid, inden teknologien er klar til drift i større skala



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

Renoveringsperioden for Den Gamle Lillebæltsbro forlænges

TrafikMindre nattearbejde og et strømuheld får Vejdirektoratet til at ændre den oprindelige tidsplan for renovering af Den Gamle Lillebæltsbro

Den 22. maj gik Vejdirektoratet i gang med at give Den Gamle Lillebæltsbro en tiltrængt kærlig hånd. Renoveringen har budt på udfordringer undervejs, og allerede nu står det klart, at den oprindelige tidsplan med 20 ugers arbejder i både 2018 og 2019 ikke holder.


Arbejder på højtryk
Vejdirektoratet arbejder ellers på højtryk for at indhente den tabte tid efter, at en arbejdsulykke med strøm på broen tilbage i juni var skyld i, at arbejdet måtte indstilles i en måned af sikkerhedsmæssige årsager.

Vejdirektoratet har også lyttet til naboerne til broen, der har klaget over det planlagte aften- og nattearbejde, der har givet anledning til væsentlige støjgener hos naboerne. Efter dialog med Fredericia Kommune er nattearbejdet nu indstillet med undtagelse af aktiviteter, som kræver en længere arbejdstid end tidsrummet kl. 7-18.

I løbet af de 20 uger vil der være nogle gange, hvor døgnarbejde kan forekomme. Disse datoer annonceres i god tid på vores hjemmeside vd.dk/glil.

”Tilsammen betyder de to forhold desværre, at vi i 2018 kun kan nå cirka halvdelen af det renoveringsarbejde, som var planlagt til at skulle foregå i år. Derfor er vi nødt til at udvide renoveringsperioden for 2019. Vi gør alt for at blive færdige næste år, men vi kan blive ramt af dårlige vejrforhold med kulde og regn, som kan betyde, at vi ikke når det helt. Derfor kan det blive nødvendigt med en kort renoveringsperiode i 2020 også. Det beklager jeg naturligvis,” siger specialkonsulent ved Vejdirektoratet Shahriar Honar.


Åbner som planlagt i 2018
I 2018 åbner broen igen for al trafik den 5. oktober som planlagt, men til gengæld starter renoveringen i 2019 tidligst muligt i starten af marts og slutter senest muligt i slutningen af oktober, hvis vejret tillader det.

Renoveringsperioden næste år kommer dermed til at strække sig væsentligt ud over de 20 uger, som oprindeligt planlagt. Bliver entreprenøren ikke færdig i 2019, kan en kort renoveringsperiode i 2020 også komme i spil.

Fredericia og Middelfart Kommuner er orienteret om udvidelsen af arbejdsperioden i 2019.

Vejdirektoratet vil i god tid melde ud, når de nye datoer præcis kendes.

Eskortering af langsomkørende køretøjer fortsætter
Mens Den Gamle Lillebæltsbro har været spærret, har Vejdirektoratet tilbudt eskortering af langsomkørende køretøjer over Ny Lillebæltsbro. Der er mulighed for transport på daglig basis, og turene er gået efter planen.

Eskorteringsordningen fortsætter selvfølgelig under hele renoveringsperioden, selvom tidsplanen bliver rykket.

Kilde: Vejdirektoratet

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.14 sekunder
23,955,786 Unikke besøg