Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Besøgende

· Gæster online: 8

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 6
· Nyeste bruger: bankmand77

Antal Besøg

447 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< Oktober 2018 >>
Ma Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
Udskriv og scan med din smartphone:

GH Truck

Dtl magasinet

NSJV

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 04:20:24
[A] Dan F Joergensen 19:21:06
[SA] Skovsgaard 3 uger

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 18
[M] Jan 36

Seneste kommentarer

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Transportnyhederne

· Kvindelig bilist kom på sporet af letbanen
Mandag ved 15-tiden skete der et færdselsuheld i krydset Randersvej/Stockholmsgade i det nordlige Aarhus. Her drejede en 47-årig kvindelig drejede til venstre ind over Randersvej og ind på letbaneskinnerne, hvorefter hendes bil blev ramt i bagenden af et letbanetog


· Transport- og logistik-koncern åbner nyt kontor i Kolding
Alpi Air & Sea Denmark åbner nyt kontor i Kolding. Morten Høgsberg Nielsen, der hidtil har været administrerende direktør for Prime Cargo i Kolding, er ansat som filialleder


· Danmarks første førerløse bus i rute var en passagersucces
I maj kørte Danmarks første førerløse bus i rute, som fase ét af i alt tre forsøg med førerløs teknologi i den kollektive bustransport. Evalueringen af forsøget er lagt frem og viser, at borgerne er trygge ved at køre med busser uden chauffør, men at der går noget tid, inden teknologien er klar til drift i større skala



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

HH Ferries Group skabte kraftig vækst i godstrafikken i 2. kvartal 2018

SkibScandlines Helsingør-Helsingborg fortsatte den positive udvikling og skabte i 2. kvartal 2018 kraftig fremgang i antallet af overførte lastbiler, hvilket samtidig betød, at overfarten øgede sin markedsandel af lastbilstrafikken på Øresund. I maj måned var antallet af lastbiler, som vælger Scandlines for at krydse sundet mellem Helsingør og Helsingborg, således for første gang større end antallet af lastbiler, der tager den faste forbindelse mellem Malmø og København.


•Antallet af overførte lastbiler steg i 2. kvartal med godt 11% til 121.000 (2017: 109.000), og godsmængden voksede tilsvarende til 1.389.000 tons (2017: 1.255.000 tons).
•Antallet af afgange udgjorde 12.600 – en lille stigning i forhold til 2. kvartal 2017. Præcisionen var fortsat høj, og kapacitetsudnyttelsen på bildækket var næsten på niveau med 2. kvartal 2017, uanset den samlede kapacitet er forøget med 3% efter udvidelsen af Hamlets sejlplan.
•Scandlines Helsingør-Helsingborg overførte 352.000 personbiler i 2. kvartal 2018 (2017: 372.000) svarende til et fald på knap 3%, og det samlede antal passagerer faldt til knap 1,89 mio. i 2. kvartal 2018 (2017: 1,94 mio.). Disse fald skyldes væsentligst periodeforskydning, idet en del af Påsketrafikken i 2017 blev afviklet i 2. kvartal.
•Bustrafikken på ruten udgjorde 5.400 overførte enheder i 2. kvartal 2018 (2017: 5.800).
•Anvendelsen af AutoBizz Smart steg med godt 27% i forhold til samme periode sidste år.

”Vi ved, at vores kunder sætter pris på at spare 50 kilometers kørsel hver vej, hvilket nedbringer køretiden og sikrer et godt hvil på den korte overfart. Det tæller både for private og for erhvervskunder. Når vi derudover tilføjer de miljømæssige fordele ved, at lastbilerne i stigende antal vælger den grønne korridor over sundet, er det helt fantastisk. Det viser, at vi er på rette vej,” siger Johan Röstin, administrerende direktør i HH Ferries AB.

HH Ferries Group tager løbende nye initiativer for at styrke og forbedre tilbuddet til sine kundegrupper. Kapacitetsforøgelsen med flere daglige afgange med Hamlet har gjort ruten mere konkurrencedygtig. Senest er det nye og ambitiøse spise- og mødested – LAT56° Bistrobar – på færgen Hamlet blevet fulgt op med 6 ugers gæstevisit af gourmetrestauranten Gastro på færgen Tycho Brahe. Og som led i selskabets grønne dagsorden var HH Ferries Group i maj måned med til at åbne et nyt anlæg med ladestationer, som i Helsingborg forsyner svenske og danske rejsendes elbiler med strøm, når de bruger Øresunds flydende bro.

”Vi skal ramme kundernes behov – ikke blot for punktlighed, stabilitet og høj service. Vi skal også tilføje gode oplevelser og imødekomme kundernes ønsker om en effektiv, flydende bro med en stærk miljømæssig profil til gavn for hele regionen. Det er de hensyn, der driver os hver dag, og som vi vil forfølge, når vi tage nye initiativer på ruten,” siger Johan Röstin.


Kilde: HH Ferries Group

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.17 sekunder
23,955,788 Unikke besøg