Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Udskriv og scan med din smartphone:

Event kalender

GH Truck

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Info fra Red.


Admin : Finder du fejl ved noget af sidens indhold, må du meget gerne sende os en lille besked, vi har opdateret til den nye version af PHP 7,2......

NSJV

MY VETERANTOG

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Transportorganisation bakker op om opfordring til fælles EU-regler
Transport-, bygnings- og boligministeren og miljø- og fødevareministeren opfordrer EU-Kommissionen til at arbejde for fælles EU-regler, der skal hindre svindel med forureningsbegrænsende udstyr i lastbiler. Transportorganisationen ITD bakker op om initiativet og vil understøtte forslaget i Bruxelles


· Ministre opfordrer til fælles EU-regler om NOx-snyd
Danske tests har vist, at lastbiler, der er udstyret med snydeanordninger, har op til 45 gange højere NOx-udledning end lastbiler med et velfungerende rensesystem. Snyd med lastbilers NOx-begrænsende udstyr sker typisk ved, at lastbilens rensesystem frakobles, hvilket resulterer i væsentlig forhøjet luftforurening. De ulovlige indgreb i lastbilerne sker typisk for at spare penge til drift og vedligeholdelse af lastbilernes NOx-begrænsende udstyr. Transportministeren og miljø- og fødevareministeren opfordrer på baggrund af snyd med NOx-renseudstyr i lastbiler tre EU-kommissærer til at arbejde for fælles EU-regler på området


· PostNord kører fortsat med udenlandske chauffører
Transportminister Ole Birk Olsen har - nærmest i kølvandet på sagen om de filippinske chauffører hos Kurt Beier Transport i Padborg - måttet svare på spørgsmål fra Folketingets Transportudvalg om chauffører, der måtte køre PostNord, der er ejet af den svenske og danske stat i fællesskab



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

ATL - Penge på vej til tillidsrepræsentanterne

InfoVed den seneste overenskomstfornyelse i 2017 blev der aftalt et vederlag til tillidsrepræsentanter på transportoverenskomsterne. Vederlaget udbetales fra overenskomsternes uddannelses- og samarbejdsfonde. Det er altså ikke virksomheden, der skal udbetale vederlaget, men virksomhederne kan blive bedt om at bekræfte grundlaget for vederlaget.

Ved fornyelsen af overenskomsterne i 2017 blev der indført et vederlag til tillidsrepræsentanterne på transportoverenskomsterne, herunder Metal-transportoverenskomsten. Tillægget trådte i kraft 1. marts 2018, og første udbetaling finder sted med udgangen af september.

Vederlaget er en kompensation, som tillidsrepræsentanten modtager, for deres hverv uden for deres arbejdstid.

Vederlaget finansieres gennem eksisterende fonde, henholdsvis HTUS-fonden og Faglærtes Udviklings- og Samarbejdsfond. Bidraget til at finansiere vederlaget opkræves dog separat. Det samlede bidrag, som virksomhederne betaler til fonden, bliver altså hævet. Det endelige beløb vil blive beregnet og opkrævet første gang med opkrævningerne for 2. halvår 2018.

Forbundet tager initiativet
Der er forbundene, der har ansvaret for at opgøre grundlaget og indberette det til PensionDanmark, som administrerer ordningen. Forbundet indberetter, hvor mange medarbejdere tillidsrepræsentanten repræsenterer. På 3F transportgruppens område skal forbundet også oplyse, om tillidsrepræsentanten har gennemgået 3F transportgruppens grunduddannelse.

Virksomhederne behøver altså ikke at holde styr på, hvornår valggrundlaget skal indberettes. Men man kan blive spurgt, om man er enig i opgørelsen. Det er aftalt, at PensionDanmark, som udbetaler pengene, foretager en stikprøve.

Er der ikke enighed om opgørelsen kan uenigheden behandles i det fagretlige system.

Vederlagets størrelse
Vederlaget afhænger af valggrundlaget, og udgør årligt

0-49 medarbejdere: 9.000 kr.
50-99 medarbejdere: 16.500 kr.
100 eller derover: 33.000 kr.


Kilde: ATL

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.14 sekunder
24,267,277 Unikke besøg